Älsa & Ästher

Alla inlägg under juli 2008

Av Annica - 26 juli 2008 17:24

Ja jag vet att man inte ska klaga men attans vad varmt det är!! Hundarna pustar i värmen, var ner till bäcken så dom fick plaska lite då Älsa löper och jag vill inte att hon ska bada då, Ästher den vilda är helt galen i vatten=) hon sprang som en galning i vattnet så hon blev då riktigt blöt, lägger in en bild där jag tycker hon ser ut som en björn i vattnet, den blev lite suddig men det syns iallafall=)

Av Annica - 23 juli 2008 18:48

Idag har vi skaffat en badbalja då Ästher är galen i vatten och badar 700 gånger/dag i sin vattenskål med följd av att vi säkert snart har vattenskada inne=) gissa om den blev populär=) Älsa gick dit och kollade men det såg ut som att hon minsann inte tänker sätta sin tass i en sån löjlig liten balja=)

Av Annica - 21 juli 2008 21:36

Idag har Ästher lärt sej alldeles själv att man kan hoppa upp på bordet som vi har ute i torpet.....gick plättlätt=) annars har det mest åskat till o från hela dagen och det är såååå trist. Nu ska det visst bli bättre väder. Älsa blir alldeles till sej i trasorna när vi är ute och går och hon får "bära" kopplet=) lägger in några bilder på det! Sen en riktig snygg bild på vackra Älsa när hon står så fint....tror jag måste anmäla henne i championklassen bara för att sopa banan med konkurrenterna ;) Vi var till vet idag för att Ästher skulle ha sin 3 månaders spruta också....hon var en ängel där=) veten har alla fingrar kvar=)

Av Annica - 20 juli 2008 19:26

Idag har det varit ett riktigt j-la skitväder...från kl 15 har det åskat till o från i omgångar! Är så himla trist då Älsa är super rädd.....På förmiddagen så fick vi på nytt besök i torpet den här gången av Perra o Sylvia med gordonsettern Edith på 8 mån.....jag tror faktiskt jag aldrig i hela mitt liv sett ett sånt yrväder...snabbare än vinden=) jag försökte ta bilder men hon fastnade bara på 2 st=). I morrn ska vi till veterinären och ta 3 månaders sprutan....undrar hur många fingrar veterinären har i behåll efteråt=))) den som lever får se=) !

Av Annica - 19 juli 2008 18:57

Idag fick vi främmande i torpet. Först kom min syster Annelie med familj upp sen kom våra grannar Larsa & Marie och deras dotter Alva och labben Svea upp. Så hundarna hade skoj och busade=) Ästher har även upptäckt våran jordhög i torpet och bara måste göra tokrace upp o ner för den med följd av att hon blir super lortig=) Innan vi åkte hem för idag så började det att mullra men det blev inget av det tack o lov, jag gillar inte åska=( nu ska vi äta kinamat som vi varit och hämtat=) efter att ha först torkat upp flera liter(kändes det som) currysås från baksätet då NÅN (inte jag) ställt kassen där istället för på golvet så den välte ju så klart! =) Ja se karlar=))))

Av Annica - 18 juli 2008 19:14

Vi är mest i torpet och grejar och måste säga att både Älsa och Ästher är duktiga tjejer! Ästher växer så det knakar och är en mycket bestämd dam som vet vad hon vill=) men struntar oftast i vad matte vill=) men det går framåt måste jag säga. Älsa är enormt tålig, tycker lite synd om henne ibland när Ästher är som vildast, men tröstar mej med att vill hon så säger hon till på skarpen, och när hon gör det så fattar Ästher direkt! Vi kallar Ästher för Alf just nu=) hon är väldigt lik den där seriefiguren från rymden som gick på tv för några år sen=) han var också väldigt busig och hittade på rackartyg=)

Av Annica - 13 juli 2008 21:04

Lite nya bilder bara=) Ästher spelar spel och Älsa tigger. och lite annat=)

Av Annica - 10 juli 2008 20:20

Idag har vi vart i torpet igen och Ästher blev så trött så hon somna i sin egen sköna stajl=) hon hjälpte även Sofia min syster dotter att måla lite grann så hon har en så vackert vit fin fläck mitt på huvudet=) hon lägger sin näsa i blöt överallt om man säger så=)

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards