Älsa & Ästher

Alla inlägg under augusti 2008

Av Annica - 31 augusti 2008 14:48

Japp ännu en dag i skogen då=) men den här gången hade jag både matsäck och kamera med så då blev det ju riktigt roligt=). När vi hade kommit en bit in i skogen där vi inte varit på ett tag så ser jag Älsa KASTA sej omkull och gnugga och rulla sej runt i nåt...suck.....går dit och tittar för jag trodde ju så klart att det var rävskit för det rullar hon sej jämt i....men ser att det inte kan vara rävens då det är alldeles för mycket...ja skulle vara en bauta räv då=) nej jag fick för mej att det kan vara björnens?! Ja jag vet inte men det var ett rejält lass och fullt av lingon och nåt annat som jag inte kunde urskilja, det låg som i en grop... ja jag var tvungen att röra med en pinne och kolla det,  Kenneth tittade bort när jag gjorde det=) han är då så känslig=) jag tog en bild också men det syns väl inte så bra kanske? Som tur var så fick Älsa bara på sej lortet på örat=) så nu är hon skurad på örat=)

Lägger in "några" bilder också då=)

Tok bus

Aj akta örat säger Älsa

Ästher i profil...sååå snygg

Ästher igen=)

Älsa the cheerleader( svansen ser ut som pom-poms)=)

Ästher undrar om Sigge ska bada

Ästher spanar efter Älsa

Skogstroll

Älsa pälsa på språng

Tyst jag hör nåt=)

Tyckte den här påminde om nåt=)))

Undrar om jag ska göra paj ikväll=))))))

Björnskit?? Eller vad är det?


Av Annica - 30 augusti 2008 18:53

Vi har varit i skogen idag...."ovanligt va"? Det känns som om det växer mossa på mej snart=)))) iallafall så har jag haft en sån där "irritationsdagtyckeralltingärskitdag"=) har ni haft nån sån?=) Antagligen, hittade lite kantareller som jag egentligen inte tycker om, kenneth gillar dom men eftersom han inte orkar äta alla vi hittar så ger vi bort det mesta, men nu har jag hittat en paj som jag gillar som det också är skinka och purjolök i, ´den är faktiskt god=) så nu får jag väl behålla lite kantareller själv! Glömde kameran hemma!!!!!!!! Shit va arg jag blev för det också=) jaja tog kort på dom "fula" kantarellerna när vi kom hem så då lägger jag ut en bild på dom....obs det är jag som plockat dom här på bilden....dom Kenneth plockar är MYCKET mindre och så plockar han med hela skogen i påsen också så i hans är det skräpigt värre...hihihi....tur han inte läser min blogg=))))))))))))))


Gult är fult=)

Av Annica - 29 augusti 2008 19:04

Har väl inget särskilt att berätta om idag=). Vi har 2 st shettis hingstar som går på baksidan av vårat hus som heter Abbe och Frej, det är lite roligt för Abbe har lärt sej att när jag visslar på honom så kommer han i flygande fläng för han vet att han får ett äpple eller en morot då=) Frej kommer lunkande bakom. Idag när jag var ute på promenad med Ästher så mötte vi ett par med barnvagn, gissa om Ästher gjorde stora ögon inför den konstigt rullande farkosten=). Jag har blivit utmanad också men det tar jag i morrn=)


tjohoo här kommer jag sa Abbe

Abbe

Frej

Äppeltjuv

Fruktstund

Undrar om ditt är godare?

Mysstund

Bus Ästher

Här vaktar vi=)


Av Annica - 28 augusti 2008 19:45

Inte varje dag man är på promenad och stöter på kameler=) det är Cirkus alldeles nedanför där vi bor, vi tog en liten promenad och då hade dom kamelerna i en liten hage, Älsa och Ästher tittade på dom men verkade inte tycka att dom var så konstiga....men när vi gick hem och såg får i en hage då tyckte Ästher att det var det märkligaste hon träffat på så då fnös hon åt dom=)

Kamelerna

Älsa kollar in kamelerna

Ästher spanar

Men vad i hela friden är det där för konstiga djur???




Av Annica - 27 augusti 2008 10:40

Jag måste uppdatera igen för att visa vilken duktig hjälpreda jag har på jobbet=) gissa hur mycket pappersremsor som ryms i en papperskorg när man använt dokumentförstöraren.......när man sen sprider ut det på golvet då är det JÄTTEMYCKET remsor=))))). Jag ska ALDRIG mer lämna det i papperskorgen utan gå ut med det på en gång=)

Nej men titta så mycket skräp matte har här då=)

Hjälper henne att sortera det här

Visst är jag duktig?

Blev du glad nu matte när jag har hjälpt dej sortera "lite" papper?

Oj vad trött jag blev av att sortera allt skräp=)




Av Annica - 27 augusti 2008 09:26

Vi jobbar jag och vovvarna och jag satt och höll på med papper när jag ser att Ästher har kommit på nåt kul!!!! Hon klättrade upp på stolen och vidare upp på bordet=)

Måste kolla om det finns nåt smarrigt här

Men det gjorde det inte synd nog=) sen kom matte och lyfte ner mej!

Av Annica - 26 augusti 2008 18:20

Idag är det 4 månader sen Ästher föddes! Helt otroligt vad fort det går och vad hon växer=) idag var hon med mej upp när jag dammsög övervåningen och då klev hon upp i sängen för första gången=) japp då blir det trångt där också=)

Ästher 8 veckor

Av Annica - 25 augusti 2008 19:20

Idag fick vi brev att Ästher ska börja valpkurs i september , jättekul, typiskt att det inträffar i samband med att Marita med familj kommer hit den helgen för jag ska följa med Marita till Högbo när hon ställer Zelda!! Första träffen är onsdagen före och då är det utan hund. Jaja det ordnar sej väl=).


vadå valpkurs?

Ästher kastar med sitt mjukis lejon=)

åååå vad det kliar

Två lejon=)

Snygg Ästher=)

Galningar

Ska vi spela boll?

Äsch jag äter upp den

Men nu du matte=)

Goa Älsa pälsa=)

Snygga=)


Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards