Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 27 september 2008

Utställning

Av Annica - 27 september 2008 16:22

Japp då var Ästhers första utställning avklarad! Hon va jätteduktig utanför ringen och brydde sej inte i dom andra hundarna, när det var hennes tur att gå in i ringen så ville hon inte alls.....hon är otroligt blyg och skrajsen och kunde inte förstå vad vi gjorde där?? När domarn skulle känna på henne så höll hon på att få spader, stackars Ästher gillade det inte, men det var en otroligt bra domare som tog det väldigt lungt och försiktigt, så jag fick visa tänderna då Ästher vägrade när hon skulle kolla=) hon fick ett HP iallafall vilket var mer än jag kunde trott då hon var så ovillig att gå med mej i ringen, lilla skruttan, sen skulle vi in med dom lite äldre tikarna men då nästan tvärvägrade hon så jag tänkte att jag struntar i det för att tvinga en valp in i ringen nej aldrig, men så plötsligt så bestämde hon sej att följa med, naturligtvis så skulle vi springa först så det gick ju inte=). Jaja jag är nöjd iallafall, vi har ju inte ringtränat nåt alls, så nu gäller det ju bara att bygga upp hennes självförtroende rejält, men jag tror att hon kommit i nån slags för tidig "spökålder" men jag vet inte........här hemma så är det ju en helt annan hund=), men träna det ska vi=))) Älskade lilla skrutta är vad hon är=)

Vi träffade Myzak med familj från Falun, han är en leonberger valp på snart 5 mån, oj vilken skillnad på storlek det var, han var så fin, han blev BIM mot en äldre Leonberger tik, Grattis

Här kommer Ästhers kritik:


Domare Karin Ögren.

 5 mån tikvalp, fem huvud o uttryck, mörka ögon, valpbett,Korrekt benstomme,Tillr vinklad,Rör sej bra fr sidan,mkt trångt bak,Aningen utåtvridna framtassar, bra prop längd-höjd, valppäls, svart mask, behöver ringtränas! =)


Visst e jag snygg=)

Å vem är du???


Bläää hon tar på mej

 

Snygg min.. min matte har=)

Matte försöker få mej att stå

Nä nu skiter vi i detta sa Ästher


 
 
Mia

Mia

27 september 2008 17:17

Hejsan! Va kul att du oxå fått in bilder !
Hon var ju ur mysig din lilla blyga tös!
Lite träning med allt tok som vi människor hittat på så blir det säkert bra!
Kul att träffas!!
mia

http://www.familjennorman.se

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

27 september 2008 21:30

Snyggt jobbat & supergrattis till HP!!!!
Ni är sååå vackra så!!=)

http://hem.bredband.net/b581626

 
carina jonsson

carina jonsson

27 september 2008 22:25

Grattis !!! Inte det lättaste med utställningar men ni kommer igen *ler.Duktiga ni var.Kramar om.Carina & Myra

http://www.svartangel.zoomin.se

 
Christel, Herman&Melwin

Christel, Herman&Melwin

28 september 2008 14:17

Lilla Ästher som inte alls tyckte det var så roligt i ringen, ha ha ha. Men ett HP blev det, grattis, ja skam vore annars, hon är ju SÅ fin. Det är inte lätt för dom små liven att förstå sig på oss mattar och hussar i bland då vi utsätter dom för "konstiga" saker.
Mätte Melwin samma dag som du skrev i gästboken 60-61 ungefär. Gud vad dom VÄXER på höjden, ha ha ha. Har inte vägt Melwin sedan sist, skall till veterinären och väga i morgon. Melwin är ju "bara" 5 månader, men det känns som om man haft honom hela livet redan. När är det Ästher föddes?? Den 20:e april föddes Melwin. Vem är äldst??, ha ha ha.
Kram Christel.

http://www.petrini.be

 
Anette med flock

Anette med flock

28 september 2008 16:09

Grattis till ett HP det är ju inte illa och träning ger färdighet vet du väl hahaha och ibland går det ju hur bra som helst hemma och vad händer när man går i ringen ...bahh som bortblåst...jag har ju Peach som inte gillar främmande människor direkt så domaren får ju inte ta i henne knappt...och nu har jag bestämt att hon ska ställas i vår sista utställning i Vinslöv...sååå vi får hålla tummarna...ge nu inte upp utan fortsätt att ställa söta Ästher
Kram på er

http://www.activeassar.se

 
Jossan

Jossan

28 september 2008 16:54

Vad roligt med utställning! =)
Övning ger färdighet!
Grattis till rosetten! =) Nu kan ännu en rosett pryda eran vägg!= )


Kram

http://josssaan88.blogg.se

 
JOssan

JOssan

28 september 2008 18:48

Joo. det va kallt men det va det värt för min stackars fötter. ;P
JoJossan heter jag på bilddagboken lösenorder är Kossan.. :)
Enjoy!! =)


Kraam!

http://josssaan88.blogg.se

 
Lena B

Lena B

28 september 2008 22:23

Grattis till HP. Inte lätt första gången, se det som ett bra träningstillfälle, är man lite blyg så är man :-)
Hon är iaf himla söt, världens sötaste Ästher!

http://www.rivervalleyrussells.com

 
Ingen bild

Carina T

29 september 2008 23:02

Grattis till Hp!
Skrattade gott över kameran, tänk vad de kan räkna ut =)
Fin fina bilder tar du iallafall.

Kramisar!

 
Ingen bild

Therese & Atlas

30 september 2008 15:59

Hej och grattis till Ästhers HP!!!! Inte lätt att ställas ut första gången och bli klämd på av konstiga tanter och gubbar =) Lite ringträning på det där så kan det inte bli annat än jättebra!!
Mvh Therese & Atlas

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards