Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2008

Hund räddning

Av Annica - 23 oktober 2008 17:38

Hahaha...ja kanske inte så dramatiskt! Men idag så kom syrran upp på jobbet och jag och vovvorna fick åka med henne hem...hon har INTE kombi=) vilket det borde vara lag på=). Iallafall så stuvade vi in dom där bak och åkte hemåt, då på sidan av vägen springer en ensam hund....jag sa STANNA till syrran vilket hon gjorde, jag hoppade ur och lockade på hunden som kom direkt...pust...mitt hjärta slog i hundra nitti för jag såg framför mej vad som kunde ha hänt! Jag lyfte upp den lilla, ja den var verkligen liten, jag tror men inte hundra att det är en dansk/svensk.....hon blev iallafall glad av att se mej, tur det då.....jag tänkte jaha vad gör jag nu då, kan ju inte ta in henne i bilen då bilen INTE är en kombi=) Älsa började bli upphetsad i bilen då hon inte fick snosa på det matte hade i famnen, hunden hade inget halsband heller....jag kom på en brilliant idé, inte långt därifrån så har Daladjurvård sin butik där dom frisserar hundar mm, så jag tänkte jag går upp till dom, kanske dom har tappat nån "kund" hahaha....nä det hade dom ju inte så klart, men Marie som har stället ihop med Ylva som är Pettsons matte trodde att hon kände igen hunden, så vi kollade telekatalogen men deras namn fanns inte där, då ringde Ylva kommunväxeln för på kommunen jobbar husse till hunden, så till slut så fick Ylva tag i matte som skulle komma och hämta henne, hon bodde inte så långt därifrån så kanske hunden var på väg hem när jag kidnappade henne=),  jag lämnade hunden där i trygga händer=) hunden hoppade efter mej när jag gick, hon undrade väl varför i herrans namn jag lämnade henne där!

SKÖNT att det ordnade sej, tack Ylva o Marie för hjälpen=)

Igår kom Ylva o Pettson på besök, den här gången var båda mina verkligen på bushumör, oj vad dom räjsade, ja dom försökte hinna i kapp han men det går ju inte för han är snabb som en vessla=)

Igår skojade jag lite med mina hundar, jag har äntligen hällt ut regn snuskvattnet till Älsas stora förtret=) så tunnan står numer upp o nervänd, så jag la lite godis uppe på den....hihihi.....oj vad dom funderade innan dom kom på att jag faktiskt lagt godis där uppe och att jag INTE tänkte hjälpa dom, till slut så kom dom ju på att dom var tvungna att hoppa upp med tassarna för att nå det, sen välte jag tunnan bara för att se vad dom skulle göra, ja Ästher var inte nå rädd utan försökte sej på att komma in, tillslut låg hon där inne så hela tunnan var på väg att rulla iväg men hon blev inte rädd ändå=) Älsa såg ut som.....skulle aldrig sätta min tass där=) väldigt kul att se hur olika dom reagerar!

Dagens bästa förutom hunden som jag "räddade" hahaha....är att jag ÄNTLIGEN fått, ja fått betala, en ny tvättmaskin....jippieee!


sniff sniff

hmmm???

Ästher provar

Ästher kan=)

Älsa kan också=)

Ästher kikar in

Ojoj det rullar

Älsa plockar ner en leksak

Godis tiggare, Älsa,Ästher & Pettson

3 st galningar=)

stackars nallen=)

kast med nallen

Ästher kramas med nallen=)


 
 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

23 oktober 2008 18:17

Var BÅDE Ylva och Pettsson på bushumör!?=)
Så kul för dig då så då har du och Ylva rejsat då?=))

http://hem.bredband.net/b581626

 
Bittan

Bittan

24 oktober 2008 06:41

Tur att du räddade vovven innan en olycka hände. Det första som slår mig när jag ser bilderna är: HUR I H-E KAN DU HA EN SÅ REN OCH FIN NALLE?! Mina hundars gossedjur ser ut som lermonster efter 2 sekunder.

http://www.alfahonans.se

 
Anette med flock

Anette med flock

24 oktober 2008 07:14

Hahaha ja som vanligt blir man på gott humör här oxå...tur att både du och Lena bloggar så dagen blir bra...ja jag undrade oxå hur nallen kan vara så ren och dessutom hel...här hade den inte varit hel många sekunder:) mina tre vuxna hundar tyckerr att det är lite jobbigt med terroristen just nu:) det är bra då rör dom på sig inne oxå
Kram på er och skön helg

http://www.activeassar.se

 
Lena B

Lena B

24 oktober 2008 07:26

Ha en skön helg med voffsen!
I morgon blir det Gävle och Tierp för oss , men på söndag ulum wir upp i buder. Behöver fixas lite inför vintern.
Vi hörs!

http://www.rivervalleyrussells.com

 
Mia

Mia

24 oktober 2008 08:10

Hejsan! va goa de är dina voffs! Ser ut att ha ett riktigt härligt hund liv!
Skönt att det löste sig för den lösa hunden!
JObbigt att se en förvirrad hund, o man vet ju inte alls va det är för nått, kan ju vara elak!
Pappa uppskattar oxå mailen! Va roligt! Tänk va internet gör världen mindre =)
kram på er

http://www.familjennorman.se

 
Carina T

Carina T

24 oktober 2008 14:59

Vilken underbar bild på Ästher i tunnan =)
Kan se en bild med alla ni i bilen, fniss!
Sen måste jag säga att vilken omtänksam karl du har ;)

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

 
Sherry

Sherry

26 oktober 2008 12:52

Hejsan syster med bihangf. Ser att ni har full ös som vanligt och en matte med kameran i högsta hugg. Våran brukar alltid vara för sent ute. Förresten har ni inte kvar den gamla hemsidan alls? Ha en skön avslutning på helgen
Alla hälsar

http://landzeroz.com

 
carina jonsson

carina jonsson

26 oktober 2008 16:21

Vi grattar tillbaka,säger Myra som är en aning sur på matte som glömt det.......*haha.Kramar om.Carina & Myra

http://www.svartangel.zoomin

 
Suneeta och Chanel

Suneeta och Chanel

26 oktober 2008 16:29

Hej!! Gud vilka söta och fina bilder på vovvarna. Den bilden när dom båda håller i nallen, är skitsöt! Jättegullig ju, hihi.

Hoppas att ni alla mår bra.

Hälsningar Suneeta och Chanel

http://lifeofsuneeta.cybersite.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards