Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 14 november 2008

Ozzy

Av Annica - 14 november 2008 17:48

Måste bara visa bilder på Signes kullbrorsa Ozzy som bor i Edsbyn. Han har fått en sjukdom som heter Sebakös adenit (SA), och är en talgkörtelinflammation som gör att det inte produceras någon talg i körtlarna, det gör att Ozzy tappar päls och har en förfärlig klåda. Han har ingen päls kvar på svansen och snart ingen på ryggen heller, blir så otroligt ledsen när man ser hur han ser ut,svansen påminner om en skabbräv=( han har också konstaterad spondylos precis som Signe hade och systern Zelda har också spondylos.....i en kull på 7 st så är det 3 st som har konstaterat spondylos + att Ozzy har  SA också!!  Länk där man kan läsa mer om SA:http://www.akita-in.com/SA.html

och länk till Ozzy:http://www.ozzyeddie.se/


Ozzy med svans

Ozzy utan päls på svans, Eddies svans syns bredvid, STOR skillnad

 

 Ozzy där det syns att han tappar päls på hela ryggen också=(

 
 
carina jonsson

carina jonsson

14 november 2008 23:18

Men vad jobbigt,stackars hund.Finns det INGET som hjälper ??Passar på att önska en trevlig helg/kramar om.Carina & Myra

http://www.svartangel.zoomin.se

 
Lena/Rivervalleys

Lena/Rivervalleys

15 november 2008 09:32

Blev mycket illa berörd av bilderna på stackars Ozzy!Han kan inte ha ett lätt liv med flera plågsamma sjukdomar!

http://www.rivervalleyrussells.com

 
Christel, Herman&Melwin

Christel, Herman&Melwin

15 november 2008 13:34

Vill börja med att be om ursäkt för att jag inte har tittat in tidigare. Jag har legat i ryggvärk sedan förra helgen. Det smällde till i ryggen då jag skulle lyfta upp Molly i knät, aj, aj, aj. Idag är jag bättre, men fortfarande inte helt okey. Det är jobbigt att sitta för länge och vissa rörelser gör SÅ ont.

Måste säga att jag skrattar och ler varje gång jag läser dina inlägg om busiga Ästher, kanske skulle du skriva en bok om henne, ha ha ha.

Ja det gör så ONT då man läser om stackars Ozzy. Ja det är ju tre stycken ur den kullen som har både det ena och det andra, usch inget roligt.

Fick minnen från Hermans kastrering då jag läste om Älsas sterilisering. Herman fick ha Pelles kalsonger på sig då han kom på att han kunde klia sig med trattens kanter. Första nätterna var jobbiga då Herman låg och gnydde och försökte klia sig, stackaren. Fick också åka in en gång till veterinären då ett stygn gått upp och det varat sig och blod kom ut, men det var ingen fara som tur var, men man blir ju SÅ orolig.
En fortsatt trevlig helg.
Kram Christel.

http://www.petrini.be

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

15 november 2008 14:04

Tårarna kom när jag fick bilderna av Ozzy på mailen. Man fattar inte varför!? Tur att han bor i en familj som gör allt för honom.
Ja, och du om ngn. vet ju vad spondylos kan leda till... det sticker i hjärtat varje gång man tänker och jag hoppas att vi inte ska behöva gå igenom samma helvete som ni gjort.

http://hem.bredband.net/b581626

 
Ingen bild

Carina T

15 november 2008 14:19

Tack alla för er omtanke! Om ni visste vad sånt värmer.
Ja det är inte kul när ens djur drabbas, man får verkligen åka bergodalbana vare sig man vill eller inte och känna på hur det är att pendlas mellan att vara glad, ledsen, förtvivlad, besviken och däremellan förbannad.
Men tusen tack för eran omtanke!!!!

Kramisar från Ozzys matte.

 
Ingen bild

Bittan

15 november 2008 17:55

Skittråkigt! För kommande avel skulle vi verkligen behöva ett register över alla hundar och vilka sjukdomar dom har. Annars är det ju inte lätt att få fram friska hundar. Vem kan man avla på? Vad är ärftligt?
Något för Landseerklubben att ta tag i?

 
Anette med flock

Anette med flock

16 november 2008 09:00

Stackars Ozzy ja det är tur att en del hundar som drabbas har en fin familj som tar hand om dom...ja ni får ju gå på skk att dom går på sina uppfödare så de gör en hälsodeklaraion som alla uppfödare ska fylla i så har vi i vår klubb och sedan gäller det ju naturligtvis att uppfödarna är ärliga
PS. Ebba fick sitt cert så nu har vi bara ett kvar och det ska vi försöka ta i Borlänge den 8 februari:) försöker locka dit Lena såå då kanske ni oxå kan komma dit och ställa dina sötnosar det är i svenska hundklubben:)
Ha en skön söndag

http://www.activeassar.se

 
JOssan

JOssan

20 november 2008 11:49

Usch vad hemskt.! =,(

Stackarn!

http://josssaan88.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards