Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 16 maj 2009

I Torpet

Av Annica - 16 maj 2009 16:37

Vi är i torpet. Innan vi kom hit så åkte vi på en stor loppis för jag skulle kolla om jag hittade nåt bra till torpet, och det gjorde jag...en lång fin trasmatta knappt använd och ren och fin...för 30 kr!!! Snacka om fynd=), den är minst 2,5 meter lång och går i blått, blir perfekt på golvet här i köket!

När vi kom hit så tänkte jag att jag skulle ta en skogsvända med vovvorna men hade bara hunnit en bit när jag kom på att jag glömt kortison tabletterna som jag ALLTID har med mej ifall dom skulle bli ormbitna...fick en konstig känsla i magen så jag stannade där vi var så fick dom busa där istället, Älsa utan pälsa fick glädje fnatt och sprang runt runt runt i stora cirklar med bollnäsa efter sej=) tror hon tycker det är skönt utan sin päls. Ästher har i flera dagar fått nys attacker...först trodde jag att det kunde vara noskvalster men eftersom hon inte snorklar så är det väl inte det, hon nyser ibland så hon slår näsan i backen=(...funderar på om hon kan vara känslig för pollen, idag när dom sprungit så tittade jag till på Älsa och hon var alldeles gul i näsborrarna, inte konstigt om dom nyser, Älsa har också nyst till ibland.


 
 
Anette med flock

Anette med flock

16 maj 2009 17:27

åhh vad fint det såg ut...haha jasså du är likadan som mig...vi har alltid kortison med ifall att...det är synd att jag aldrig kan slappna av när vi är i skogen vid dessa årstider...och jag upprepar mig superfotograf i vanlig ordning:)

http://www.activeassar.se

 
Sigge

Sigge

16 maj 2009 18:39

Men du ser ju ut som en helt annan hund!!!!
Fråga från matte, funkar bärnstenshalsbanden på er??
Hon funderar på att testa det på mej nu när det inte går att få tag på örthalsbanden.

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

16 maj 2009 19:00

Underbara bilder återigen!! och hon är så söt i sin nya frilla så jag vill pussa skärmen=)
Så till en dum fråga! Har jag missat nå´t? Bärnstenshalsband? Det har jag inte hört talas om....är det nå´t nytt eller är jag bara o-allmänbildad!???

http://hem.bredband.net/b581626

 
Sigge

Sigge

16 maj 2009 19:37

Visst är det en hjortronblomma. De blommar för fullt på en av våra myrar nu.

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

16 maj 2009 20:07

Jaaa, jag vill gärna veta var du köpte halsbandet=)

http://hem.bredband.net/b581626

 
Stella m matte Lotta

Stella m matte Lotta

16 maj 2009 22:27

Oj vad fin Älsa är!! Ser ju ut som en (stor) valp :-)

Underbara bilder, som vanligt!!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Lena Backman

Lena Backman

17 maj 2009 10:19

Älsa borde vara kortklippt jämt, hon är så himla fin, ser pigg och lätt ut....och tänk så skönt för henne att slippa vara så varm i sommar :)
Vilket fynd du gjorde på loppisen, perfekt=)

http://www.rvrussells.blogspot.com

 
Maaria

Maaria

18 maj 2009 10:51

Va söt å ser annorlunda ut. Kan tänka mej att hon tycker skönt på sommar..Det finns en landseer som brukar oxå klippa kort på sommar..Kanske Ästher blir avis vill oxå ha kort päls sen:P Är det tur-halsband hon har eller ;)

http://www.landarias.se

 
carina jonsson

carina jonsson

18 maj 2009 17:19

Nog är hon fin alltid sen hon blev nerklippt,var tvungen att titta 2 ggr för att se att det verligen var hon *ler.Vilket fynd !! Där hade du tur med mattan.Frågar som några andra:Funger bärnstenshalsbandet bra? Kanske skulle prova det på Myra *hm.Sköt om er /kramar om.Carina & Myra

http://www.svartangel.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards