Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 29 juni 2009

Vet besök

Av Annica - 29 juni 2009 09:17

Älsa pälsa har ju haft utslag ett tag...ungefär som finnar som ploppar upp på ryggen för att läka ut efter nån dag, hon har bara på ryggen! Och är alldeles fnösig och mjällig i pälsen....hon kliar sej inte själv men om jag lägger handen där så kliar det på henne. I helgen blev det värre så jag tog med henne till våran Vet i morse...han sa ojojoj så hon ser ut! Suck.....hon fäller den lilla päls hon har och den ser alldeles död ut=(....han kunde ju inte säga vad det beror på...inte lätt det! Ska iallafall ge henne en penicillinkur och sen fick jag fiskolja och ett shampo och ett spray åt henne och så fick hon en STOR spruta med B-vitamin, och sen tyckte han att jag skulle klippa ner henne igen..pälsen har ju växt ut en del, så det blir riktigt luftigt! Jag ska klippa henne själv har jag tänkt=)...ringde snälla Ylva och ska få låna ett skär av henne så provar jag själv hemma i skuggan...*skratt* blir säkert kanonsnyggt eller inte=)..Ylva skulle komma förbi när hon jobbat klart och titta hur det såg ut...tror inte jag släpper in henne..hahaha....jag har ju sagt att jag aldrig ska klippa nån hund igen men jag tröstar mej med att det växer faktiskt ut igen...huvudsaken Älsa pälsa mår bra!!!

Kanske ska frisyr klippa henne så här=))))


 
 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

29 juni 2009 11:20

Ha, ha, ha...lyckas du med den frillan på Pälsa tycker jag du ska få pris=)))))
Hoppas nu att hon blir bättre fr. sina "pluppar" Kram!

http://hem.bredband.net/b581626

 
Anette med flock

Anette med flock

29 juni 2009 11:46

Hahaha jag håller med ovanstående klippre du Älsa så så måste du ju få ett pris hahaha men du kommer säkert att fixa klippningen bra...

http://www.activeassar.se

 
Lena Backman

Lena Backman

29 juni 2009 15:19

jag tror det blir jättebra =)

http://www.rvrussells.blogspot.com

 
carina jonsson

carina jonsson

29 juni 2009 15:30

Den frissan gick inte av för hackor *haha !!! Hoppas klippningen går bra.Här gör vi inte många knop i dag....idds inte för värmen,varken jag eller myra.Ha det gott /kramar om.Carina & Myra

http://www.svartangel.zoomin.se

 
Sigge

Sigge

29 juni 2009 18:55

Oj,oj vilken frilla!
Hoppas att du Älsa klarar dej ifrån den!

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

29 juni 2009 19:09

Skicka Matte till en riktig "spagrop" om hom fixar en sån frisyr. Den är ju värre än Bob Marleys.

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Carina T

Carina T

29 juni 2009 23:30

Stackars Älsa =(
Får en skrämmande tanke på SA, men sån otur kan väl inte finnas????????? Nån skrev till mig tidigare att man "tror" spondylos kan utlösa det =(((

Superfina bilder som vanligt =)

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

 
Therese & Atlas

Therese & Atlas

30 juni 2009 07:33

Hej! Tråkigt att Älsa är dålig i pälsen, hoppas det ger sig. Du kanske också skulle prova vetegroddsoljan jag ger Atlas nu. Har inte märkt några under än så länge, men jag undrar om han faktiskt inte är lika skrovlig på armbågarna längre.
Ha det bra, kram

http://www.atlas.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards