Älsa & Ästher

Alla inlägg under september 2009

Av Annica - 30 september 2009 05:39

Ja igår var jag och Ästher med på hundpromenaden tisdagstuffenSkrattande det var skojigt, och Bollnäsan uppförde sej som den mönsterhund hon ärTungan ute det var ju ett tag sen vi gick med andra vovvar på promenad så jag tyckte det skulle bli spännande att se hur hon skulle vara. Men det var inga konstigheter alls tyckte hon, och inte drog hon i kopplet hellerKyss. Det syns ju att vi bor i perromeckat Smedjebacken...8 st perro av 11 st hundarCool

kameran var med men det blev inga höjdarbilder...var ju liksom inte min dag igår med dator krasch på jobbet så VARFÖR skulle mina bilder bli bra dåOskyldig

Ästher sitter och kollar in sina kamrater

Nanna med Sheela o Flamenco

Nanna med vovvs och Helena o Amo

Pettersson var också med,han är en Portugisisk Vattenhund

Perron Zeke

den här tjejen var absolut minst

Wilda o Pablo


Helena o Zara


avslutar med denna suddigabild

                                

Av Annica - 29 september 2009 06:50

 Ikväll ska jag och Bollnästrollet gå med på Tisdags Tuffen en hund promenad, det är L-a Sirenitas som står som "arrangör" Skrattande. Har ju lääänge tänkt att jag skulle komma iväg till Ludvika och gå med på dom hundpromenader som ordnas där MEN då jag INTE har körkort så är det svårt att ta sej dit då Kenneth sällan är hemma i tid så jag hinner vara med och sen är han ju inte överdrivet intresserad hellerTungan ute så då passar det ypperligt att vi kan vara med här i byn! Ska bli kul att se vad Bollnäsa tycker om att gå med andra okända vovvar på promenad, hon är inne i nån ny "trots" period tror jag....mina armar är jätte lååånga när vi är ute och går nu, hon drar enormt. Och sen har hon massor av knäck i lurarna! Hon har då inte hittils brytt sej om när vi möter andra hundar, dom struntar hon fullkomligt i, men hemma på gårn så är hon inte sen att tala om ifall det kommer hundar på vägen, och "grannen" Wilda och hon har ju sina "duster" mellan gärsgårdarna..dom kan liksom inte låta bli att retas med varandraTungan ute så jag hoppas det blir många hundar med ikväll!

I lördags kom syrran och Pelle och Albin upp till oss i torpet för Pelle skulle hjälpa Kenneth att göra en gräsmatta där det varit en massa hallonbuskar som spridit sej och inte har det blivit ett enda hallon på dom heller! Så medans dom arbetade (läs lekte) så gick vi andra till skogs och plockade trattkantareller, Albin gick med Älsa i koppel och hon gick jättefint med han...det andra trollet sprang lös och hann med att bada också!

Härom dagen så fick Sigge för sej att han ville leka med mej..ja han får såna ryck ibland, men då blir han skvatt galen så jag hinner inte med med kameran...han klättrar i träd, anfaller allt som rör sej och sen vips så är han borta

Skrattande

Bollnäs,syrran Annelie & Älsa pälsa

Albin satte vi bakom galler, så att han fick ha sitt fika i fredTungan ute


och dessa lekte..eller jag menar arbetade  



Sigge laddar för...

busSkrattande kolla in hans blick..nu du matte...

och där försvann hanSkrattande

morötter är ju så gôtt

Bollnäsa håller med

     

              

Av Annica - 25 september 2009 12:34

I morse när vi gick till skogen så var det några minus grader, kändes som att jag skulle ha haft vantar och långkalsongerTungan ute men efter stund så blir man ju varm ändå!

Hade Bollnästrollet lös som vanligt och försöker träna henne att stanna när jag vill..och det gick sååå bra när hon var på väg mot dammen jag ropade HÄR...och hon kom och jag berömde henne och hon fick godis....tills vi var på väg hem och var en bra bit från vattnet...swisch så stack hon....då ropade jag "fula" sakerSkäms efter henne! Ja hon kom ju tillbaka när hon simmat liteTungan ute skit hund, bara hem till torpet och torka henne torr! Själv var hon såå nöjd så!!

Jag tror hon är inne i nån ny trots period...hon drar i kopplet som den värsta huligan och lyssnar BARA när hon verkligen har lust!


Älsa kör med rufsig frissa

nästan lite tuppkamCool

fick mååånga såna här suddkort på Bollnäsa idag...

"nån" har grävt ett dike och det är ju bara sååå lattjo att hoppa över      

här funderar hon på att sticka när hon hörde en fågel..men hon stannadeFörvånad

Älsa ville ha godisen utan att bli fotad

Älsa blänger lite

tänk att jag har dom finaste vovvorna i världenKyss

såååå fina

Älsa pälsa funderar lite

blöt och go..nu går vi hemTungan ute


                          

Av Annica - 25 september 2009 06:48

Ja Bollnästrollet är en riktig retsticka...hon älskar att lägga sej nära Älsa och sen lägga sej på rygg och sen rullar hon mot henne och sparkar på henne, jag fattar inte att Älsa tolererar det? Kan ju inte vara såå kul att få fyra tassar rätt i ansiktetObestämd

I förrgår när jag hade gått i skogen med dom och kom tillbaka till torpet så tänkte jag att jag släpper Älsa lös....det var det dummaste jag kunde ha gjort....ja alltså att släppa henne på en stor öppen yta....HJÄLP....fan själv flög i henne och hon tokrusade....det lyste i ögonen på henne....NU JÄ.... matteSkrattande full fart rätt emot mej och Bollnäsan...innan jag fick stopp på henne så hade mitt hjärta stannat 7 ggr tror jag...huuu hon får ju inte göra såna saker än, men det är klart att efter flera månader i koppel så var det väl helt underbart att vara lös!! Nästa gång ska jag släppa henne när vi är i skogen så kanske hon kan ta det lite lugnt och nosa runt i ställetKyss

Nu ska vi ta en skogstur i det kyliga vädret, var 4 minus i morse, BARA 2 minus nuTungan ute


siktar in sej...

börjar rullet...

 

för att retas med Älsa

snart....

nuu..mitt i prick...Skrattande

             

Av Annica - 24 september 2009 16:27

Idag fyller Sigge "Byskräcken" "Tyson" hela 9 årKyss så idag har han fått fira med tonfisk eftersom det är det bästa han vet! Han fick tom äta på köksbordet! Gissa om hundarna funderade varför han helt plötsligt fick sitta och äta på bordet..och inte bjöd han dom hellerTungan ute


mmm...sa du tonfisk?!

 

mmm..så gôtt

Älsa ville nog smaka men han bjöd inteTungan ute

finns det mer??

          

Av Annica - 20 september 2009 07:30

Igår när jag hade varit i skogen med hundarna och kom ut på åkern så kopplade jag Ästher för att hon skulle få varva ner då hon springer konstant som en greyhound på en tävling! Och tur var det för annars hade hon antagligen trampat rätt på ormen som låg där mitt i vår väg, gissa om jag blev rädd! Visserligen såg den mätt ut för den var alldeles tjock på mitten så den hade säkert precis ätitTungan ute men jag tror nog den blivit en aning sur om Bollnäsa trampat på den, den var nog 50 cm lång! Usch...jag har ju kortisontabletter med mej men nu har jag hört att en del veterinärer inte skriver ut såna längre, jag har hört två versioner varför, den ena att det inte ska göra nån nytta och den andra att en del hundägare struntar att åka till Vet bara för att dom gett dom tabletterna och tror att man inte behöver åka in med dom, ja jag fortsätter då att ha tabletterna med mej och hoppas att det hjälper ifall att dom skulle bli bitna tills man kommit till Vet, för jag orkar ju inte bära mina hundar Cool

I morse kravlade Bollnästrollet sej upp i min säng...oj vad trångt det blev..sängen är ju bara 80 cm bred...hon låg ytterst och skulle naturligtvis ligga på rygg med benen rätt upp i luften...pang..hon ramlade ju såklart nerTungan ute


        

usch inte är dom väl direkt sötaFlört


fullfart som vanligt

och tungan utanför som vanligt

Älsa tar det lugnt på morgonen

här är även Bollnäsa kopplad....

för att jag INTE ville att hon skulle simma här, gissa om hon såg sur ut

men hon tog igen det här...gyttja upp till armbågarna

luktade inget vidare...

men hon var jättenöjd


får köpa en till biabädd så får husse en egenSkrattande


                    


           



Av Annica - 18 september 2009 06:44

Ja idag är det fredag..igen! Det går ju så fort. 2 plus ute när jag klev upp halv 4 i morse....jaa jag vaknade alldeles själv...var lite kallt så det var bara vackert att göra eld i vedspisenTungan ute

Nu ska vi strax ut i skogen, är väldigt vackert nu när solen är på vägSkrattande

Igår pep Älsa till...OJ vad rädd jag blev, jag fick direkt en spy känsla....hon gjorde en tvär sväng när hon skulle in i bilen, så jag hoppas att det inte blir nåt mer. Annars är hon så himla pigg o glad, igår stal hon varenda sko hon kom åt och knasade sej med dom, kommer med dom i munnen och morrar åt mej och svansen går som en propeller och så slåss hon med framtassarna..hon träffar mitt i prick också så jag är glad att jag inte har några kulor..Kenneth har ju det däremotFlört


  

Nej Älsa tigger väl inteFörvånad

  

slurp..lite löddrig på hakan

  

Go rumporKyss

  

SUCH Älsa pälsaCool

  

Humle o Dumle

  

Lååång Bollnäs tunga

  

Kyss



Av Annica - 16 september 2009 09:12

Vill bara visa vilka tröttisar jag bor ihop medSkrattande


  

Älsa i sin säng..henne får jag verkligen tjata upp

 

så här har Bollnästrollet börjat göra..så fort husse kliver ur sängen så lägger hon sej där och självklart ska huvudet vara på kuddenTungan ute och hon sover på nätterna nu sen hon blev korthårig, nu är det bara jag som vaknar tidigtRynkar på näsan typiskt!

mys i soffanSkrattande

  


Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards