Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 25 september 2009

Morgondopp

Av Annica - 25 september 2009 12:34

I morse när vi gick till skogen så var det några minus grader, kändes som att jag skulle ha haft vantar och långkalsongerTungan ute men efter stund så blir man ju varm ändå!

Hade Bollnästrollet lös som vanligt och försöker träna henne att stanna när jag vill..och det gick sååå bra när hon var på väg mot dammen jag ropade HÄR...och hon kom och jag berömde henne och hon fick godis....tills vi var på väg hem och var en bra bit från vattnet...swisch så stack hon....då ropade jag "fula" sakerSkäms efter henne! Ja hon kom ju tillbaka när hon simmat liteTungan ute skit hund, bara hem till torpet och torka henne torr! Själv var hon såå nöjd så!!

Jag tror hon är inne i nån ny trots period...hon drar i kopplet som den värsta huligan och lyssnar BARA när hon verkligen har lust!


Älsa kör med rufsig frissa

nästan lite tuppkamCool

fick mååånga såna här suddkort på Bollnäsa idag...

"nån" har grävt ett dike och det är ju bara sååå lattjo att hoppa över      

här funderar hon på att sticka när hon hörde en fågel..men hon stannadeFörvånad

Älsa ville ha godisen utan att bli fotad

Älsa blänger lite

tänk att jag har dom finaste vovvorna i världenKyss

såååå fina

Älsa pälsa funderar lite

blöt och go..nu går vi hemTungan ute


                          

 
 
Ingen bild

Kusin

25 september 2009 13:29

Åhh din kort är såååå himla roliga! =)))

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

25 september 2009 14:25

Klart man ska bada där det finns vatten. Hos oss kommer det nästan varje dag lite konstiga ord. Vi kan inte förstå varför, det är ju så kul att rulla sig i sanden efter det att man badat. Konstigt att dom inte gillar oss när vi skall in. Det är då ingen risk att dom skall halka iallafall. Ha en trevlig helg.

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Lena Backman

Lena Backman

25 september 2009 16:04

haha...visst sjutton har Älsa tuppkam, så himla söt alltså...och så kloka ögon, till skillnad mot bollnäsan som mest har bus i sina =)

http://www.rvrussells.blogspot.com

 
Carina T

Carina T

25 september 2009 17:21

Nu har jag morogndagensvinnarrad hemma ;)

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

 
Sigge

Sigge

25 september 2009 20:16

Självklart ska du bada!
Dagliga bad är MYCKET viktigt!
Undrar när människor ska få in det i sina huvuden?

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
Therese & Atlas

Therese & Atlas

25 september 2009 23:13

Hihi, jag diggar Älsas frilla skarpt =)) Det är ju roligt när de lyder men rätt osm det är så drar dom i väg dom satungarna ;)
Bli inte ledsen nu men jag har OCKSÅ av nån konstig anledning fått den finaste hunden ;)

Kram på dig och trevlig helg!

http://www.atlas.blogg.se

 
Therese & Atlas

Therese & Atlas

26 september 2009 14:28

Hej! Det är inte så jobbigt att räkna kcal, tycker det är lite roligt. Dock går det åt skogen ikväll när man ska hinka vin ;)Men vad gör väl det? Jag får väl räkna i veckorna och strunta i det på helgerna, lite gott måste man ju ha =)

/Therese

http://www.atlas.blogg.se

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

26 september 2009 22:48

Duktig är hon! Som badar när hon vill menar jag;)

http://zelda.bloggagratis.se

 
Marie o Urkho

Marie o Urkho

27 september 2009 12:36

Snygg frissa Älsa!! Ser härlig ut! Ha ha ha...
Du lyckas alltid ha en busig lite tjej. Förr var det Älsa som var den busiga och nu är det Ästher. Men tur att det inte är båda på en gång. Men man ska veta att man lever då man har hundar. Ibland vill man spy på dom då dom inte lyder men mest vill man kramar sönder dom. =) Dina tjejer är ju alltid så roliga.

Har uppdaterat min blogg! Överraskning! =)

Kramar

http://www.horby.nu/ahlman

 
Ingen bild

malte o snokas

27 september 2009 16:21

"jag ville ju bara bada lite matte..."
inte kan man väl bli arg på en som har en sån söt liten tops tofs på huvudet! fråga malte!!

 
Anette med Flock

Anette med Flock

29 september 2009 08:53

hahaha härliga kort som vanligt...de är de finaste Bollnäsa och Älsa

http://www.activeassar.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards