Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2009

Helg och inga måsten

Av Annica - 16 oktober 2009 05:55

Känns skönt att inte ha några måsten denna helg. Vi var ju till Stockholm förra helgen och helgen före det var jag på klassfest, inte för att det var något överdrivet mycket och det är kul att göra nåt ibland men det känns ändå såå skönt att inte ha nåt inplanerat denna helg! Vi åkte till torpet i onsdags och sov över där, jag visste ju inte om dom fortfarande jagade så det fick bli en koppelpromenad på öppna ytor, mina armar var nog som en schimpans ungefär för att gå med Bollnäsa i koppel där är verkligen en utmaning...huuu vad hon drar, hon vill ju tokspringa när vi är där. Ja hon är inne i en riktigt dryg period nu överhuvudtaget och drar som den värsta huligan och lyssnar inte och så är hon skendräktig också. Igår på jobbet så försökte hon gräva hål i golvet under mitt skrivbord så sladdarna var på väg att lossna ur datorn! Soffan här hemma har jättefina streck då hon antagligen försöker strimla denSkrattande

I torpet så har vi ju inte sängarna ihop satta som dubbelsängar, men det gör inget tycker Bollnästrollet för hon lyckas att få plats bredvid mej ändå, sist så fick jag vända kudden åt andra hållet så vi båda fick platsTungan ute ja jag vet att man är en "aning" knasig när man är hundägare, men jag har inte hjärta att fösa ner henneKyss här hemma så somnar hon nästan varje natt bredvid mej, jag märker inte ens när hon går ner för då har jag redan somnat!

Måste också berätta en sorglig sak.."grannen" Wilda var in på ultraljud härom dagen för att se om det fanns några små bebisar i magen....då upptäcktes det att hon hade en tumör/cysta på äggstockarna..vilken chock, så hon fick stanna kvar för omedelbar operation, igår fick hon komma hem, nu får dom vänta nån vecka på svar för att se vad det är för nåt. Vi håller tummar och tassar att det inte ska vara nåt "skit", och nu hoppas vi att Wilda kryar på sej fort för Bollnäsa saknar att retas genom gärsgårn med henneTungan ute


  

det var mycket att nosa in sen det varit älgjakt..jag flög som en vante bakom dessa

Älsa hade span på nåt

Bollnäsa spanade upp i det blå hon


mys vovvorKyss

Älsa ser koncentrerad ut

så här sover hon oftast..i både soffa och..

sängSkrattande Älsa ligger också i sängen ibland men hon ligger i fotändan så henne märker man inte av

                    

 
 
Anette med Flock

Anette med Flock

16 oktober 2009 06:51

Mysiga bilder som vanligt Annica...ja vi hundägare är ju knasiga hahaha Peach ligger ju alltid vid fötterna men Assar han är ju bredvid mig vid kudden måste ligga på matte och känna henne hahaha Stackars Wilda...hoppas att det inte är något hemskt....inga bebbar alltså eller?
Kram på er

http://www.activeassar.se

 
Kristin & Harras

Kristin & Harras

16 oktober 2009 08:14

God morgon! Hihi så härliga bilder! Älsa så vacker, Bollnäsa hihi sötnosa!!

http://www.freewebs.com/pipps

 
Maria

Maria

16 oktober 2009 09:06

Ja det är tur att man inte är ensammen om att tycka det är mysigt med dom i sängen. Man "skäms" nästan för att tala om det, men det är ju våra småbarn numera. Idag är det +5 grader och regent står som spön i backen. Bamse gillar inte regn så han uträttar sina behov snabbt. Valle däremot verkar inte bry sig pga sin upptäckar instinkt. Pussa brudarna från killarna. Ha en bra helg.

http://brmabse.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kristin & Harras

16 oktober 2009 09:14

Visst är han snygg!! Det är en så härlig ras. Kräver dock mycket mer an en än att ha en leonberger! Mycket vakt, men det var ju det vi gillade! Så vackra är dom också!

 
Ingen bild

Anneli

16 oktober 2009 13:01

Visst såg jag att retstickan kom fram direkt hon såg Wilda;) Men hon får vänta på svar några dagar..fast wilda är ganska pigg ändå, hon kommer med sin lilla trumpet(toarullen) redan..gullet!!

 
carina jonsson

carina jonsson

16 oktober 2009 13:25

Håller tummarna för grannens vovve !! Myra hör också dåligt just nu,men är VÄLDIGT snabb att hämta Mack OM han inte skulle komma när jag ropar *haha.Tror även att Myra är på G in i löp,tycker mig känna igen tecknen.Nu ska jag forts städa efter att ha tagit en fika.Trevlig helg passar jag på att säga/ kramar om.Carina & Mack-Myra

http://www.svartangel.zoomin.se

 
Lena Backman

Lena Backman

16 oktober 2009 13:55

Såg mycket mysigt ut i sängen! Precis som det ska vara tycker jag =)

http://www.rvrussells.blogspot.com

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

17 oktober 2009 13:15

Vet du? Jag har bloggat:)
Så fin Älsa blev i sitt nya täcke! Hon ser så ståtlig ut=)
Visst är det skönt att inte ha några måsten utan bara få ta dagen som den kommer, det är livet det!

http://zelda.bloggagratis.se

 
Carina T

Carina T

17 oktober 2009 17:07

Såg att garaget växt, är det där vi ska sova nästa gång?
Jag måste ta och leta fram Ozzys täcke också, är ju dom tiderna nu.

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

 
ki

ki

17 oktober 2009 19:55

Hej vännen! Vackra foton som vanligt!! Så hon drar ditt Bollnäs troll=) Det gör Frostie också=) I massor! kram på er

http://www.edsbytjejerna.se

 
Ingen bild

mia

17 oktober 2009 20:49

Men ännu en sak gemensamt alltså! Jag har inte heller nåra måsten i helgen! underbart skönt!
O att ha hundar i sängen, ja du vet ju va jag tycker om det. Herre gud människa!!!
Såååå underbart Myzigt! Man får plats med 3 leonberger o en mia i en 90 säng, de kanske är lite lite på Lars sida oxå, men inte mycket =)
kram på er

 
Therese & Atlas

Therese & Atlas

18 oktober 2009 19:10

Vad roligt med en tripp till huvudstaden, klassfester brukar ju vara lite roliga.
Som vanligt jättefina bilder på vovvarna =)!!!

Hoppas ni haft en bra helg! Kram

http://www.atlas.blogg.se

 
Stella och Doris matte Lotta

Stella och Doris matte Lotta

18 oktober 2009 22:26

Härliga sovbilder, har svårt att tänka mig att Ästher kan smyga upp i sängen obemärkt :-) Mina vovvar kan ju det, men de är ju av detmindre formatet!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Ria

Ria

19 oktober 2009 15:40

Hejsan! Jag har inte varit inne på min blogg på länge, men självklart är det ok att du länkar!

Vilken fin huvudbild på Älsa. Verkligen vacker :) Jag tecknar djurporträtt på fritiden, skulle du ha något emot att jag ritar Älsa?

http://ria.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards