Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 5 december 2009

Allt lugnt

Av Annica - 5 december 2009 16:43

Ja det blev inget mer krångel med Pälsan, såå skönt! Men hon blev superpigg senare på kvällen, kanske pga kortisonet? Hon brukar inte vara pigg på kvällen!

I morse blev jag väckt av en mycket pigg Bollnäsa...synd att det är så j***a mörkt på morgonen så man kan inte gå för tidigt, jag får nog skaffa mej en pannlampa då kan jag dra tidigare  ja alltså när vi är i torpet är det kolsvarta skogen vi ska ut i! Gå runt med pannlampa på byn tror jag inte jag skulle göra  

Den pyttelilla snön vi fick är borta nu, det har ösregnat ett tag nu! Så synd för nu blir det grus o lera..och jag som hade sååå fina rena vovvor  

titta så mycket snö vi hade   

humle o dumle

favorit sysslan är att springa runt med pinnar/grenar

tjohoo..

här väntar hon in Älsa för att..

göra ett av sina berömda anfall

tur att Pälsan inte bryr sej

hit o dit och överallt är hon

Älsa tittar efter Bollnäsan

men hon ser henne inte nånstans

hon hade hittat nåt intressant som hon stoppade ner näsan i


kolla in Bollnäs med gam nacke

              


              

          


 
 
Annica

Annica

5 december 2009 17:37

Hej vilken trevlig blogg och super fina hundar :-)
Jag hittade din blogg hos Svartängel,hit återkommer jag gärna.
Trevlig helg//Annica

http://annicaplandet.blogspot.com

 
inger

inger

5 december 2009 18:13

Vilken tur att det bra med Älsa.Jag gillar verkligen din blogg,så många roliga komentarer du hittar på.Och att kolla på dina fina "flickor".Hos oss har det också regnat hela eftermiddagen,synd nog.Vill ju ha lite snö nu.
Ha det bra i storskogen

http://colahundar.bloggagratis.se

 
Bertil och Linda

Bertil och Linda

5 december 2009 22:41

ååå dessa härliha håriga damerna ;) men kan ju inte bli annat än lite kär när man ser dom ;)

ha en go helg!

kram

http://bertilblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snoki me matte

6 december 2009 16:59

skönt att pälsan återhämtade sig så bra!
ja hua mörka mornar är ingen höjdare, vi taxar vägrar gå ut då iaf, det ska va ljust! annars är det mitt i natten så det så!
2a advents pussar

 
Kristin & Harras

Kristin & Harras

6 december 2009 17:34

Go vovvar då!! Såg att Böle planerar även landseer puppar nu.... Hm... Nä..

http://www.freewebs.com/pipps

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

6 december 2009 21:16

Ja det kanske inte skulle vara så dumt med en pannlampa. Vi brukar ju vilja gå ut tidigt vi också, och här uppe hos oss är det mörkt. Hoppas ni snart får snö som stannar kvar, det kommer den nog att göra hos oss. Ha en fortsatt bra 2:a advent

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

6 december 2009 22:25

Åh, vad gôtt att det inte blev nå´t mer med Älsa!
Ja, pannlampa är nog ingen dum idé nu.
Såå himla skita tråkigt när snön försvinner, här fick vi en del men det töar bort nu. Klissigt och dj-ligt ute nu:(

http://zelda.bloggagratis.se

 
Anette med Flock

Anette med Flock

6 december 2009 22:34

Hmm har ju inte läst innan men ska starx göra det...fina bilder och ja mörkt som attan är det ju när man inte har gatubelysning:=)) pannlampa kanske är grejen:=))

http://www.activeassar.se

 
AnneSofie

AnneSofie

7 december 2009 12:30

Jaa, dessa hundar...
Stackars Älsa. Det är svårt att lista ut vad de lider av när de inget kan säga...
I natt vaknade jag av att Marrón återigen behövde gå ut akut. Följde snällt med henne för att konstatera av ljudet (det var ju bäcksvart ute) att hon har diarré igen!
Ringde vet. i morses och jag har ju en omgång antibiotika kvar så det var bara att börja om. Men förhoppningsvis klarar hon sig bättre nu när jag kunde få i henne det snabbare.
Sen är det ju bara som så att det finns ju ingen annan än en leonberger som kan njuta sååå mycket av att ligga på en kökssoffa!

http://www.sofielundilerdala.se

 
Ingen bild

ki

7 december 2009 14:15

Frostie tackar och bugar! kram

 
Edith

Edith

7 december 2009 16:05

Vilken tur att Älsa Pälsa blev bra så fort. Det är alltid oroligt när vi vovvar inte mår bra. Vad synd att snön smälte bort. Matte tycker också det är jobbigt med lortiga långpälsar. Ha' det!

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Carina T

Carina T

7 december 2009 22:37

Vad skönt att det inte blev nått mer med Älsa.
Härliga bilder, som vanligt ;)

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards