Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 31 mars 2010

Nikotinhäxa=)

Av Annica - 31 mars 2010 19:22

Haha japp så är det..jag är en nikotinhäxa,på älvdalska skulle man kunna säga att jag är "tuäbakksjälåk" (ju "klatter"Stig ig ir naug faktist er millmar=)!) idag har det varit lite jobbigt...annars måste jag säga att det gått över förväntan. Men idag har jag haft en rätt så jobbig dag. Men när det känns så där drygt så tänker jag bara på hur jag hostade OCH luktade..urk....helt otroligt men på en vecka så känner jag hur andra rökare luktar!!! Men det ska erkännas att jag inte "trott" att man(jag) luktar såååå illa när man röker, härom dagen när jag var in på byn så hamnade jag bakom en som precis tände sin cigarett..ååååå shit.....jag tror jag drog i mej halva cigaretten rätt upp o ner..och hostade som en tok..skämdes faktiskt för jag fick för mej att han trodde att jag inbillningshostade  Jag läser även boken jag köpte..men idag har jag inte läst i den så det är kanske därför det kändes jobbigare idag?!

Annars så är det väl som vanligt här...Bollnäsa har väl minskat ner på sin skendräktighet en liten aning och bäddar inte lika frenetiskt... MEN jag har fått för mej att det kan vara ett löp i antågande...Älsa har börjat jucka på henne och han hundarna visar intresse för henne..hoppas hoppas att så inte är fallet för annars blir jag nog galen på riktigt  , hihi nä då men jag har ju planer på att kastrera henne och det vill dom ju helst göra mellan 2 löp och det blir ju lite svårt om hon löper och är skendräktig om vartannat  

Bollnäsa sätter fart mot

Älsa pälsa som ligger och

rullar i snön...

hihihi MEN Bollnäsa kraschlandar......

och Älsa skrattar åt henne och rullar vidare


hon tar i så klorna verkligen spretar åt alla håll

åhej o hå





jag vann pinnen


wihoo jag tar snöbollen

synd att denna bilden blev suddig..men hon ser förvånad ut eller impad på nåt vis..ser ut som hon säger åååååå waow  

                       

                       

 
 
Ingen bild

mia

31 mars 2010 20:51

Va du är duktig!! Imponerad!!
=)=)=)

 
Ingen bild

Lena Backman

31 mars 2010 22:16

Bravo!!
Glad Påsk önskas från oss här i Åsbyn!

 
Wille

Wille

31 mars 2010 23:37

Bra att du inte ger efter. Duktiga du. Håller tassar och tummar för dig.
Ska passa på att önska en glad påsk till er alla säger matte.

http://willebus.bloggagratis.se

 
Elliot Kung af Upphärad

Elliot Kung af Upphärad

1 april 2010 00:58

Bra gjort, det går.... jag vet snart 11 veckor nu och jag är jättestolt över mig själv, så kämpa på :-) Underbara bilder som vanligt.

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

1 april 2010 12:36

Oj vad du är duktig, som även står emot när det blir jobbigt. Oj så fina kort, Älsa verkar trivas väldigt på rygg. Ha en glad påsk Nospussar fr grabbarna i Norr

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Elliot Kung af Upphärad

Elliot Kung af Upphärad

1 april 2010 18:32

Glad Påsk till er oxå önskar
Elliot o Kulan

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

1 april 2010 20:54

Du är bara såååå bäst ju! Funkar boken lika bra om man är godisberoende? Isf. vill jag låna den:)
Glad påsk och en trevlig helg vill vi önska er!

http://vattenhunden.wordpress.com

 
Edith

Edith

1 april 2010 22:09

Matte och jag tycker du är superduktig som håller ut. Fortsatt lycka till! Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.sce

 
Stella & Doris med matte Lotta

Stella & Doris med matte Lotta

1 april 2010 23:09

Du är jätteduktig!!!

Va mycket snö ni har kvar, hundarna ser dock inte ut att ha ont av det, härliga bilder som vanligt!

Glad Påsk!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Sherry

Sherry

2 april 2010 11:56

Du är så duktig Annica, tycker matte - hon ligger långt efter, har ni ingen gästbok längre? Så vi får skriva här och önska EN GLAD PÅSK från syster Sherry med familj. nospussar till er alla.och karamar till matte/husse

http://www.landzeroz.com

 
Therese & Atlas

Therese & Atlas

2 april 2010 13:13

Hej! Du är så duktig Annica!!! Jag känner lika dant nu när jag inte röker, fy fan vad det luktar illa om rökare ;) Dessutom får man bättre lukt och smak vilket gör att maten man äter smakar godare :)
Härliga bilder på härliga tjejer i snön! Kram coh glad påsk

http://www.atlas.blogg.se

 
Kristin & Harras

Kristin & Harras

2 april 2010 21:52

Härligt, bra jobbat!!
Godingarna då!! /Glad Påsk

http://www.freewebs.com/pipps

 
Rora

Rora

4 april 2010 01:32

Vilka björnar! Ursöta. :)

Kram
Rora och djuren

http://rora.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards