Älsa & Ästher

Alla inlägg under mars 2011

Av Annica - 27 mars 2011 17:38

Igår morse var det sån skare att vi tog oss ner på åkrarna bakom torpet, vilket vi inte gjort sen typ november när det började vräka ner. Så det kändes riktigt roligt att gå där...framför allt så blev vovvorna skvatt galna(galnare).....herr o fru Älg har nämligen varit jättemycket där i vinter....och dom har ätit jääättemycket och då......SKITER dom jääääättemycket också............vilket uppskattades av mina "fina" flickor  det är väl inte det allvarligaste äckligaste dom kan äta det vet jag men ändå...försökte med alla medel att försöka göra mej "skit" rolig för att dom skulle strunta i älgskiten.....men av nån konstig anledning såå var skiten både godare o roligare  Ästher nu med benämningen "skit" Trollet visade hur man kunde i full fart springa och liksom i förbifarten ta sej en tugga.....ett tag såg hon ut som Kujo rabies hunden....för det såg ut som hon hade fradga i mungipan när hon tuggade så skummet yrde  

nämen vad då....vi är ju lugna damer...















meeen vad skådar våra vackra ögon....

vi går o kollar....

Bollnäs!!! Vad har du bakom rumpan?? Inget du tänker äta va?

herregud matte det är ju massor av "mamma" Scans här....

djupfrysta och precis som färska  

mums sa Märta

som vanligt så "råkade" hon hitta rävens också men det äter hon iaf inte...

det rullar hon "bara" i.....

du har "nåt" på tungan.."skit" troll  

ojoj av älgskit får man mycket spring i benen....







  

                 

                                                  
                  

Av Annica - 25 mars 2011 12:48

Fyy vilket blåsväder idag o igår. Igår tyckte jag efter att ha gått promenad med BollnäsTrollet att det var läge för en tunnare jacka...åååååå vad jag ångrade mej, blåste rätt genom märg o ben, sen att det var Märta Maräng jag gick med så tog det ju jättelång tid innan vi var hemma för hon är en riktig filur den här Märtan...när hon märker att vi är på hemväg slår hon i bromsen, hon går såååå sakta o tjurar att vore hon lite lättare skulle jag bära hem henne  


bilderna är från förra helgen

här är hon inte som en Maräng...nej inte i skogen inte

men det är väl mycket roligare att få vara lös o springa som man vill

Märta Maräng  

hihi och här kommer tokTrollet


här ser hon ut som en pansarvagn eller nåt...men hon startar bara...

fröken spring behov





tävling..



                                               

Av Annica - 24 mars 2011 16:51

Ja det kunde man ju tro här iallafall. I min utegran så har jag haft julgranskulor ända tills igår...ja det blev ju så mycket snö så när det var dags att ta bort både belysning o kulor så hade jag ingen lust att pulsa dit o ta ur det. Men igår så såg jag att det inte var så mycket snö kvar så nu hade jag inget att skylla på....dom var röda från början men nu har hälften tappat färgen o är snyggt silvriga  belysningen måste tyvärr sitta kvar ett tag för den har frusit fast i backen men jag har den inte tänd..det lovar jag!

den fina granen som vi knöt fast denna gång


Bollnäsa lipar som vanligt




ojdå...Älsa rullade in BollnäsTrollet i syrenbusken  

hon blev allt lite sur



ööö husse sluta se på tv...

vi kan väl göra nåt kul istället...

snäääällaaaa.....

                                      

Av Annica - 17 mars 2011 17:29

skulle hade jag tänkt att försöka hålla bloggen uppdaterad...men det gick visst inte nåt vidare  vet ju inte vad jag ska skriva om.....börjar bli gammal o gaggig...kan ju iallafall berätta att jag "fjantat" mej och köpt en ny mascara   den gamla var MYCKET gammal....jag brukar bara ha lite kajal....ja jag lever nog kvar lite i mitt 80-tal.....iallafall så för några veckor sen skulle jag kolla "läget" på min gamla...jaa mycket gamla mascara....jag lovar om jag så spottat rejält på den så hade det inte funkat....den var död! Var in på konsum och köpte en ny...när jag stog där o valde så blev jag snål....dom var ju dyra ju  sen var jag på party i helgen och skulle ha mascaran på mej....förstog direkt varför den var billigast....det syndes inte att jag målat mej. Förrns i morse när jag kom på att jag skulle prova igen....målade o målade...såg ingenting.....sen nös jag...aaaaattjooo........då syndes det  jag smällde ihop ögonen...och var svart långt ner på kinden....kan meddela att det var jättesvårt att få bort  det....det såg ut som typ när man sovit hos en "kompis" då på 80-talet och "glömt" att tvätta sej innan man gick hem..kolsvart under ögonen o k**** ruffs i håret  näää jag skojar bara  



neeeej snälla Älsan...inte rulla i fisk renset.....

rullirullirull....

kom ihåg Älsan att du ÄR husses vovva

öööö vafför då....

upp o kolla läget...

på vad den nu heter...tobbes häll?...

Thorbjörns kanske?...ja jag kommer inte ihåg....han kastade mot kyrk-klockorna o  missade iaf  

nähäää....

det är inte alls jobbigt att ta sej upp...

eller ...nja...lite....

pust pust.....

sitt o ligg stanna kvar...

hihihiiii hiiit.....snyggon

Älsan försöker tala om för husse att hon faktiskt vill gå ut på promenad...bara det att hon tog mina tofflor                                                 

Av Annica - 13 mars 2011 18:50

Ja man kan ju fundera om jag städade bort blogglusten när jag städade rummet....och så är det nog! Har försökt att få ihop nåt att skriva men har stängt ner istället! Lika dålig har jag varit att "hälsa" på i andras bloggar o hemsidor....hoppas att jag skärper mej nu för det är ju kul att se vad ni sysslar med. Det enda jag kollar varenda dag är facebook....tänk hur det kan bli....från början när jag gick med....tror det var början på -08 så fattade jag inte mycket...och tröttnade innan jag hann lära mej så då var jag inte "där" på ett bra tag....gick med igen när jag började få vän förfrågningar från "hundkärringarna"  och nu måste jag kolla där en liten vända varje dag!

Annars så mår vovvorna oförskämt bra.....blir visserligen lite nervös när jag säger så om Älsa FÖR jag vet att marginalen mellan att må bra o bli dålig i rygg är pytteliten...men nu går vi rejäla promenader och hon springer som aldrig förr....hon har börjat galoppera igen....det har hon inte gjort på flera år.. utan när hon har haft bråttom så har hon sprungit i trav....på snedden, det syns så väl att det är hennes högra sida som är "värst" men nu är hon pigg o glad som en kexchoklad  jag har börjat att ta en o en vovva på en lite längre o fortare promenader varannan dag(bra även för mej att gå 2 längre vändor/ dag)...fast med Älsa blir det väl inte såå "fort" men vi går på riktigt bra...med Bollnäsa blir det mycket fortare....sen varannan dag tar jag båda samtidigt, men nu är det ju så himlans halt fläckvis så man får ta det väldigt lugnt så inte vovvor eller jag står på näsan.

BollnäsTrollet o jag går kurs igen, vi hoppade på vardagslydnad fortsättning...men....suck...hon gillar det inte, sist vi var där trodde jag faktiskt på allvar att hon var sjuk....även kursledarn frågade om hon var det eller hade typ halkat eller nåt...jag fick henne inte med mej hon stog som en staty ibland och såg ut som jag slängt vatten på henne eller nåt  men när det var dags att gå hem...SÅ exploderade hon som vanligt...jippieeeee tjohooo vad kul och hon studsar i ansiktshöjd o blir sååå glad  över att det är dags att gå hem! Knasvovva!!! Och jag har ju anmält henne o mej till klickerkurs...hoppas hoppas det passar damen bättre  

I torsdags morse när jag öppnade kylskåpsdörrn så reagerade jag på att lampan var trasig....stängde o öppnade dörrn igen bara för att kolla.....då fick displayen frispel o lampan o displayen som visar graderna blinkade som bara den....sen sa det poff  jaa det gick såklart sönder....tycker det var igår vi köpte det....9 år sen var det och för 4 år sen fick vi ett kretskort utbytt(ja vi fick vackert betala 2400 kr)...ett riktigt "skitskåp" fick plocka ut allt o ha det i en kartong på altan med ett kompostgaller över....innan jag hann lägga dit gallret så hade Bollnäsa slickat på ALLT i kartongen  nu har vi ett nytt skåp....hoppas det håller ett tag nu, tycker inte det är kul att köpa såna saker...dom ska bara fungera.













                             

        


hihi kolla tungan....det är Älsas  


kolla blicken..




                    

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards