Älsa & Ästher

Alla inlägg under augusti 2011

Av Annica - 6 augusti 2011 20:00

Ja OJ nu var det ju över en månad sen jag skrev nåt här ja nästan två månader...hm....jag har varit sååå upptagen eller näe det har jag väl inte men denna sommar o semester har jag jobbat en del... på jobbet, tror inte jag haft så mycket att göra en sommar på kontoret som nu, vi har maaaaasssor av jobb och ja det är ju såklart bra, men typiskt när man gett dom flesta i personalen semester SAMTIDIGT, ja det är väl läropengar  ..och sen tycker jag att jag inte gjort nåt annat än klippt gräs och varit med vovvorna i skogen eller badat..ja dom har badat  är iallafall sååå glad att jag klippt vovvorna även denna sommar...första gången som jag inte ens sett en antydan till fukteksem på Älsan....men det var nära för en förbaskad fästing hade bitit sej fast och suttit ett tag och då vill det gärna bli eksem på henne men jag lyckades bemästra det i tid!! Så jag kommer fortsätta klippa mina hundar varje sommar så jag upptäcker både eksem och fästingar och slipper sätta på dom gift.

Jag har köpt nya gummistövlar..halleluja...ja på rea dessutom, jag har köpt mej riktiga Tretorn, är tydligen nån form av stålhätta i dom också..jättebra när Bollnäsa gör sina avstamp på mina tår  gissa om jag är blå ibland!! Ja iallafall så bestämde jag mej för att köpa dom, provade bara den ena...gick och betalade och vi åkte till torpet, väl där så skulle jag prova båda...gissa om jag blev snopen...jag hade tagit en st 38 o en st 37..jag provade flera gånger om jag kanske kunde ha det så men om det hade varit omvänt så skulle det ha gått, för den ena foten är något mindre än den andra..men näe det var på fel fot   ja vi fick åka och byta...jag sprang in på affärn och förklarade mitt ärende och bytte den som var fel...jag tog bara med den stöveln som var "fel" in...kommer ut i bilen och ...men typiskt mej...då hade jag helt plötsligt två höger stövlar  pinsamt värre men jag var ju tvungen att gå in igen kenneth skrattade högt i bilen förstås...personalen såg jätte förvånade ut och undrade vad det var nu då när jag kom in igen..  

Vi var också en sväng till Edsbyn och hälsade på...dit var vi innan vi fick Ästher BollnäsTroll så det är ju några år sen..kan ju säga att BollnäsTrollet inte tyckte det var så värst kul...så hon tillbringade sin mesta tid i bilen..suck...det var väl Eddie peddie som inte föll fröken på läppen. Ja hon är en aning speciell min lilla dam, hon gillar inte när det blir stökigt, har svårt med nya människor osv...men så kan det ju faktiskt vara...man behöver ju inte gilla allt o alla..det gör ju inte vi människor heller, så hon fick bestämma själv...när vi gick på skogspromenad så var det helt okej och det gillade hon, men inte att vara med när vi satt på altan tex...klart det känns mycket i ett matte hjärta...på natten sov hon bredvid mej iallafall, men hon blir lika hemma om det blir för mycket på en gång, som typ midsommar när vi träffas släkten fastän hon känner alla och gillar alla...men inte när alla träffas samtidigt det tycker hon blir för rörigt...då brukar hon lägga sej endera ute på gräsmattan eller i köket där vi inte sitter och ligger där en stund och sen succesivt komma in till oss, en dag när vi legat och slöat i torpet så skulle Kenneth ut och jag sa jamen ta med dej vovvorna ut på en pink...jag ligger i sängen och han säger åt Bollnäsa...kom får du följa med ut....pang...stöööön (från min sida) hon hoppar raklång upp på min mage och lägger sej platt. och ser ut som hjälp mej jag vill inte gå ut...hon vägrar att följa med han ut..knas Troll  så hon är inte den socialaste av oss....tänk vad olika vovvs man har..Älsan däremot ÄLSKAR när det är mycket folk o djur...hon skulle trivas i ett kollektiv brukar jag skoja med henne...när jag o hon...mest hon är på promenad med mej...så har det blivit så att hon bestämmer väg....suck.....hon tvärnitar och vägrar gå...har jag tur så hjälper godis..men inte alltid, en dag så stannade det en minibuss och det hoppade ut folk som skulle klippa gräs...Älsan stannade också..ja jag med då....hon gav sej inte förrns dom pratat några ord med henne..jag småskämdes kan jag lova och talade om för henne när hon väl behagade gå att hon är husses hund och därmed en "skithund"  

Sofia och Jack har varit hemma en pyttevända också..jösses så gullig han är den grabben...han växer så det knakar..han är redan 9 mån!!!

Som vanligt så hade jag ju tänkt mej att plocka "några" blåbär också...hittade ett ställe nära vägen där jag o vovvs går så en morgon så skulle jag provsmaka om dom var mogna....ett litet dike emellan bara...ett litet litet kliv ner i diket sen så kunde jag smaka....PANG...säkert utslag på richterskalan...jädrans vad jag slog i röven i backen...det hade ju regnat så mina fina nya stövlar haschade fint...jag tänkte precis börja grina för det gjorde så ont...dåå kom mitt kära PälsTroll Älsan och pussade mej i HELA ansiktet så jag tappade nästan andan...då kändes det genast bättre och jag smakade blåbären och konstaterade att jaa dom var mogna och då skulle jag kunna plocka på eftermiddagen...när vi skulle ner på byn lite senare och åkte med bilen förbi mitt blåbärsställe så var det ANDRA människor där och SNODDE mina blåbär  jag blev jättesur....fick sån lust att sätta upp skyltar med text som tex...varning för ett BollnäsTroll...eller varning för ilsken Torphäxa....men jag behärskade mej och tänkte att hoppas blåbären inte är nå goda och att räven pinkat på dom  

Går nästan inte att göra nåt på datorn här i torpet....det som funkar bäst iblan där fb...min mail går nästan inte alls här uppe...vet inte varför, nu sitter jag ute utanför gärsgårn med en skarvsladd och då funkar det bäst....hoppas det "håller" tills jag bloggat färdigt denna gång!! Ska försöka mej på några bilder också!!

har fångat ormarna och flyttat dom 2 km...hoppas det räcker  

tror detta var mamma orm...hon var störst

bye bye....  

orm nr 2 tror jag är en unge... 

fick sitta bredvid mej när jag gasade över skogen och spelade Shakiras "wakawaka" tror han diggade faktiskt  


  hörru dags att dra....  jag spelade lite trombon för honom  och då valde han att dra illa kvickt 

  


   heeeej dåååå kom aldrig igen

och "vi" har köpt en packmoppe

hittade ett fint spindelnät en morgon...

OJJJJ det "råkade"fastna ett jätte stort byte...så det blev inget kvar av nätet...stackars spindel

Älsan sjunger en trudelutt

bävern simmar...näääeee det är ju Bollnäsa

nuuu kommer jag o tar dej säger hon...knastroll

Älsan fipplar lite med pinnen i munnen

det bästa som finns är och vara med vovvorna vid vattnet...det är lycka det





Bollnäs är duktig o städa...för mycket skräp i vattnet tycker hon



när vi var till Edsbyn så var vi på Loppis..några stycken...himlans mycket fint fanns det

Älsa o Ozzy

syskonen "knas"..Älsa o Eddie

Eddie visar syrran hur man dricker vatten ute i rent källvatten



nu har jag druckit färdigt

go Ozzy

BollnäsTrollet var ju bara tvungen att kolla in vad som fanns i uthuset

och Älsan vad som fanns på bordet

Ozzy o Kenneth kollade travet medans...

Edsby Trollet fixade mat....nääää det var ju Ulf  

fortsättning följer....                       

                                              

          

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards