Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 18 april 2012

Återbesök

Av Annica - 18 april 2012 08:08

Ja idag ska vi återbesök igen till Strömsholm...lite pirrig vad trombocytprovet säger denna gång, måtte det vara bra så hon kanske kan få minska ytterligare på kortisonet!!!

Pratade med dom igår och svaret på borrelian var negativt så det är det ju inte...suck...hade ju faktiskt hoppats på det så hon kunde bli frisk, för en kompis här i cybern Rudi hade det och var jättesjuk och blev sen frisk som en nötkärna. Sen fick jag svar på urinodlingen och den innehöll bakterier så nytt prov ska tas idag för att se om vi ska byta penicillin.

Annars är hon så mycket gladare o piggare så jag är sååå GLAD  älskade vovva måtte du bli helt frisk!!

Nu har vi äntligen flyttat ner sängarna, har ju haft madrasserna men det har inte varit bra, så det slutade med att jag låg i tvåsitsen och Kenneth på BÅDA madrasserna....inte så rättvist nej då det var frivilligt från min sida   Så nu bor vi verkligen i compact living, hade ju tänkt flytta upp en soffa på övervåningen men den väger väl hur mycket som helst och i våran trånga trapp ...nääää den stannar nere, trodde först det skulle bli för trångt om den stannade nere men nä då det funkar  så nu har jag gjort det bästa jag kan för Älsan tror jag 

Så nu är det ganska öde på övervåningen...kanske ska hyra ut den 

Nej nu lär jag sätta fart, diska och sen ut med vovvorna innan vi ska åka!

hihi dom rakade Älsans mage när dom ultraljudade...den är så där lagomt rosa, så söt så 

BollnäsTrollet tycker att det är vår

så då får man bada...jag håller väl inte med i den frågan...

meeeen tittaaaa ...komsi komsi ankorna, (jag behöll kopplet på)   

Jack..  grabben med ett minspel utan dess like....förstår att han o BollnäsTrollet gillar varandra, 

oj så bestämd 

och här skrattade jag nog för mycket och fick ducka för en vattenmugg 

gullunge 

här bor vi..valde att lämna en pyttegång mellan sängarna...enklast så  , vill ha nå fint att ha på sängarna också kanske nån sängkappa så jag slipper se dom blå rutorna  och sen ska jag väl se över vad jag ska ha på väggarna.....

tvn har vi köpt en grej till så den åker upp på väggen så jag får ta bort den fula klumpiga tv bänken..man kan vinkla den .och då kan jag ligga i sängen och titta på tvn  och det blir mer plats på golvet, och vet inte riktigt hur jag ska ha hyllan som står vid sofforna, om jag ska ha den på andra väggen istället...i landsproblem eller nåt sånt                                    

 
 
Ingen bild

MIa Norman

18 april 2012 08:56

Skönt att hon är piggare!! Ja jisses vilket problem du har, svårt att välja plats till hyllan =) =) Lycka till idag! <pussa den lilla rosa magen =)

 
Lena Backman

Lena Backman

18 april 2012 13:34

Lycka till idag! Härligt att hon mår bättre iaf. Jack är så söt, så söt..kommer att bli en brudmagnet :)
Jag tycker att du plockar bort hyllan helt. Sätt upp hyllplan på konsoller på väggen istället så frigör du golvyta men har ändå plats för förvaring!

http://brindberg.blogspot.se

 
Malin

Malin

18 april 2012 18:03

Ljuvliga bilder, som alltid!
Skönt att hon mår bättre o är piggare!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Bamse och Valle plus Matte Maria

Bamse och Valle plus Matte Maria

18 april 2012 20:34

Oj hoppas att det gick bra för er idag. Pussa tjejerna från oss brorsor i Norr. Vilka härliga miner Jack hade för sig, en riktigt gullig sak:)

http://mrbamse.bloggagratis,se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

18 april 2012 22:30

Håller verkligen tummarna att det gått bra på Strömsholm idag så att värdena är som dom ska, eller i alla fall börjar bli bättre.
Roligt att hon i alla fall är lite piggare :)

Oj då vilken rosa mage hon fått då när dom rakade henne. Men vad mycke dom rakade bort.

Hoppas det kommer en uppdatering snart nu då så vi får höra hur det gått hos veterinären idag.

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards