Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 1 mars 2013

Fick minsann besök :)

Av Annica - 1 mars 2013 08:53

ja igår fick jag o vovv besök av Marita , Zelda o Keep såå roligt, Marita o Zelda har jag inte träffat på flera år, och Keep hade jag aldrig träffat, han är ett yrväder på 9 månader en jaktgolden med  riktig livsglädje. Jag var väl lite fundersam på hur BollnäsTrollet skulle tycka om främmandet, hon gillar ju inte när hundar eller för den delen folk "kastar" sej över henne, hon vill lära känna dom först. Zelda har hon ju träffat men då var inte Bollnäsa  så gammal. Jag hade ju tänkt att bara ta med BollnäsTrollet ut på en kort promenad när dom kom och faktiskt lämna Älsan inne till att börja med då hon gärna hjälper till att oroa trollet när hon blåser upp sej och talar om att NU jä**** händer det grejer och jag är ju inte hundra i mitt ärr än och det gör fortfarande ont när hundarna gör jämnfota skutt i kopplet. MEN mina planer blåste bort då "nån"   var tvungen att låna toan först och då kunde jag ju inte lämna Älspäls inne för hon grät ju när hon insåg att i bilen satt ju Zelda. Men mina orosmoln inför promenaden blåste bort i ett nafs....gick som smort....det var "nån" annan som hade en cirkusapa i kopplet...eller en clown kanske   dessutom hade jag mina icebugs...det hade inte "nån" vi gick ner på idrottsplatsen så den lilla vildingen fick räjsa av sej, sen gick vi ut på isen och då släppte jag både Älsa o Ästher och det var inga problem....Bollnäsa ville helst av allt bara va med mig och titta på dom andra som i det här fallet var Älsa o Keep som lekte mest, Zelda är ju lite av en polis och går in och "talar" om att nu får dom skärpa sej. Sen hemma hos oss så gick vi in och det var inga problem med det heller, BollnäsTrollet muttrade lite på Keep när han kom farande för nära och det fattade han direkt, och Bollnäsa o Zelda undgick liksom varandra, vred bort huvudena och låtsades inte om varandra, underbart att se hur hundarnas signaler fungerar! Så det var sååå roligt att ha huset fullt, Keep han provade det mesta....sitta på stolarna, sitta på bordet, kolla toan, prova sängarna och sofforna osv, tror inte han la sej en gång för då kunde han ju missa nåt. Hans svans gick i ett, en sån glad hund

 

stolen står ju helt klart här för min skull sa Keep

 

ska bara lukta på blommorna

 

kan man få lite påtår tack

 

Zelda skämdes lite för sin "brorsa"

 

suck.....

 

tittut Älsa ligger du här

 

både jag o kameran är för långsamma

 

så suddelisudd när "snabben" är i farten

 

 

  

 


 


 


 


 

Zelda solar lite (eller tiggde hon)

 

wihooo här kommer jaaaag

 

tungan käckt på sne

 

och kuperade öron

 

fina Zelda   

 

Bollnäsa försöker tjuvnosa lite

 

men lilla duracellen lurar man inte

 

såå söt han är

 

Älsan kom o la sej i

 


 

Zelda kom o sa åt dom att ta det lungt

 


 

vääääntaaa på mej

 

han viskar i hennes öra...aj lööööv ju bäjbi

 


 

Zelda säger åt dom igen

 


 


 

BollnäsTrollet stannar upp...

 

hon undrar vad i hela friden Zelda åt till frukost


 


 


 


 


 


 

ja jag tror aldrig jag fått så suddiga bilder.......


  

 
 
Ingen bild

Carina T

1 mars 2013 09:19

Men vilka härliga bilder med fart i :-)

 
Vovvarna i Värmland

Vovvarna i Värmland

1 mars 2013 09:23

HAHAHA! Jag tycker du är duktig som fick några bilder som INTE var suddiga! Tusen tack för att vi fick komma och våldgästa er, så roligt att träffas! Kraaam!

http://vattenhunden.wordpress.com

 
Malin

Malin

1 mars 2013 21:34

Va mysigt med besök utav både tvåbenta och fyrbenta vänner :)
Och gud vilka härliga bilder, suddiga? nej nej helt underbara!
Tycker du är riktigt duktig på att fånga jyckarnas mest galnaste miner och uttryck oh det är så kul o se :)
Önskar er en fin helg!
Kram kram

http://En liten uppdatering

 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

2 mars 2013 11:05

Vad kul att det gick så bra :-)

Mycke fina bilder blev det också :-)
Hoppas ni får en bra helg.

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
AnneSofie

AnneSofie

4 mars 2013 07:48

Full fart som vanligt hemma hos er.
Hoppas du har återhämtat dig efter op.

http://trubbelochgrubbelisofielund.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards