Älsa & Ästher

Alla inlägg under maj 2013

Av Annica - 6 maj 2013 07:11

men tror det blir klippning av Älsa pälstroll  hon visar tydligt nu när solen kommit fram att det är jobbigt med denna päls....den är ju såå tjock!!! Den blir liksom inget längre, den blir bara tjockare o tjockare vi har ju för inte så längesen kollat upp henne så att det är nåt "fel" på henne tror jag absolut inte. Hon har alltid varit varm av sej, men det är klart hon är ju faktiskt 8,5 år....och med alla hennes krämpor och bekymmer hon har/haft så är det klart att hon är "gammal" och inte hänger med på samma sätt. Hon är helt suverän tycker jag att hon är så rörlig med tanke på HUR hon ser ut i ryggen med sin spondylos, när vi röntgade för ett år sen var det ju två kotor som var aktiva och växte, så hela hennes rygg är väl helt stelopererad vid det här laget. Jag hade hoppats på att hon skulle sätta igång och fälla pälsen, men det lossnar ingenting, det tar emot extra mycket att klippa henne i år för jag kommer så väl ihåg hur hon såg ut i somras när hon tappade allt, såg ut som en skabbräv innan dom kom fram till att det var sköldkörteln som spökade. Därför känns det i hjärtat om jag ska sätta saxen i den här pälsen! Har haft mina tankar...tänk OM den inte växer ut igen!!!! Jamen då får jag väl köpa henne en päls då peppar peppar så är dom bra i sina magar nu iaf..törs knappt skriva när nåt är bra för med min tur så brukar nåt bli att krångla då...har inte haft dom lösa alls i skogen...är livrädd att dom ska äta nåt och det blir kaos i magarna igen, men igår släppte jag Älsa efter skogsvändan för att hon skulle få göra nr 2.....ja eller hur hon satte iväg in i skogen med en j*kla fart jag hängde på snubblandes bakom men hann inte dit smack sa det så hade hon svalt något....ååååå "skit" hund jag hotade att nu ska ni få gå i skogen med munkorg på er  

 

flämt flämt  

 

här har hon kopplat på sin Ior blick...släpp mej du kan gå själv jag vill inte gå dit du ska

 

så det blir som vanligt...Ästher först jag i mitten och Ior Älsan sist...och i regel så vinner Älsa...

 


 

och här sitter Ästher och önskar att hon var lös och fick simma i bäcken

 

jaa släpp mej skitmatte

 

jag är mäkta imponerad av henne...

 

hon bara studsar upp, denna stubbe var riktigt hög och så lutade den

 

äsch sa Älsan jag skulle aldrig hoppa upp på en stubbe även om jag kunde

 

Bollnäsa duschade igår

 

efteråt blev hon så där galen som bara hon kan bli

 

Bollnäsa sätter igång med sin fällning nu...skööönt!

 

sitter så fint med rumpan på trappen

 

och var såå trött efter dusch och bus, så här sover hon ofta...med huvudet vilandes mot tassen


Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards