Älsa & Ästher

Alla inlägg under augusti 2013

Av Annica - 16 augusti 2013 14:44

Ja idag ska vi ta kräftor. Ja om jag ska va riktigt ärlig så tänker då jag inte ta i en endaste kräfta! Tycker inte om dessa kräldjur  Men vi får främmande av Edsbyfolket...suck...jag fick nog av dom när vi var i Barcelona men dom fick inte nog av oss så okej då dom får väl komma hit då  Blir  att träna skrattmusklerna igen  

Och för första gången i mitt liv ska jag göra en efterrätt också   får väl se hur det blir att smaka...kan ju bli så här   

Jag duschade vovvorna efter det senaste spabadet i helgen, för fyy tusan hur dom såg ut   efter duschen blir man så galet lycklig när man ser att det kommer fram en hund under all skit  synd att det bara höll i sig till i onsdags, då smet Älsan iväg när vi var i skogen och kom tillbaka jättelycklig....luktade skunk igen

 

nu drar dom...

 

till en härlig spagrop

 

härligt chokladfärgat vatten

 

Älsa höll på att fastna i dyngan...vore ju nice att behöva kliva i och dra upp henne   

 

men hon fixade det  

 

nästa lortgroda

 

mm såå skönt  

 

så roligt att springa i skitvattnet

 

galna Trollet

 

blev ju bra det där Älsa  

 


 


 

är så bra när vi är i torpet och inte har varmvatten i kranen....då får dyngan torka fast  

 

ser inte lika illa ut på Bollnäsa

 

perfekt med tygsoffa det har jag sagt förut eller hur?   

 


 

äsch lite skit har väl inen dött av..eller

 

Bollnäsa har sängen som favorit hon

 

solregn  

 

Bollnäsa tycker att det är dags för

 

bensprattel

 

och bli lite allmänt crazy   

 


 


 


 

här är vi på väg till

 

våran stora myrstack...tycker det är häftigt vad små myror kan göra

 

och här stack Älsa iväg med en himla fart...

 

oj vad mycket barr som är i vägen

   

Bollnäsa kom tillbaka först


 


 

sen kom Älsa

 


 

skitigast vinner   

 

på väg hem med lortfiorna

 

bada av det värsta i fina bäcken

 


 

snart hemma igen





Av Annica - 9 augusti 2013 09:29

ge sej f*n på tänkte jag i lördags när vi var och skulle bada med vov igen! Vårat fina badställe där mitt i skogen...när vi kommer fram till vattnet ser vi två guppande huvuden, ja dom hade kropp också men det såg jag inte för allt vatten  . Ja dom hade simmat tvärs över sjön dom tokarna för dom hade parkerat sin husbil på andra sidan. Men åååååååååååå suckade jag     , dom kravlade sej upp på en klippa bara en liten bit utanför oss och babblade på tyska så dom hade ingen brådska för dom hade ju semester. Jaha kört då att släppa i mina badmonster i sjön, ja för alla uppskattar faktiskt inte (konstigt) att bli bogserade upp ur sjön. Och Älsa är ju liite brutal i sina rädd(dränknings)försök, ja hon bits...lite grann och slåss med tassarna   det gör förfärligt ont och Bollnäsa simmar runt en och glor på en och piper så det man tänker på när man ser o hör henne är filmen hajen  men i ärlighetens namn tänkte jag släppa i dom  ja det tyska paret vägrade simma därifrån så vi fick vackert flytta oss längre in i viken och där var det faktiskt mycket bättre att vara för det blev djupare så där badade jag också, himmel vad skönt det var, ja jag hade ju ingen våtdräkt eller flytväst och simma med Älsan när jag inte bottnar det gör jag INTE så hon fick vara på land med husse medans jag simmade lite med Ästher...ojoj vad hon klagade knas Älsan , jag lånade hennes flytväst faktiskt när jag simmade med BollnäsTrollet och det funkade rätt så bra, fick ha den som en sköld fram  

 

hallå där ute kan ni simma hem nuuu

 

hussen fick blåhålla Älsan en stund medans jag doppade mej  

 


 


 


 


 

det här är min sa Älsan

 

bara min

 

en till som också gärna vill ha grejen

 


 

ja hon fick tag i den senare och då "gick" den sönder

 

vem hinner först?

 

Bollnäsa vann denna gång, men oftast är Älsa snabbast

 

efter bad ska man torka sej tycker Älsa

 

hon hade mycket fint torkad ljung i hela svansen sen, och en stor kludd med kåda också....blev att ta till saxen  

 

Bollnäsa bogserar in mej, fungerar bättre om hon har nåt i munnen, annars simmar hon bara runt mej, tror hon tycker det är viktigare att ta upp det hon har i munnen, jag kan gott ligga kvar i blötan   

 


 

såg så skojigt ut, Älsan hade en fluga på nosen jättelänge, hon brydde sej inte . Jag har idag ringt och skulle boka tid åt Älsan på Strömsholm för ett återbesök, det har ju gått ett halvår sen sist vi var där och nu ska hennes hjärta kollas upp med ultraljud och röntgen och hur blodvärdena ser ut, men hon i tidsbokningen tyckte det var så mycket med Älsa att hålla reda på så hon skickade det vidare till remissavd så då hör dom väl av sej när dom får tid, det är ju ingen panik för vi vill ha en tid i september nångång   

 

Sigge är rätt så okej, men har tappat en del i vikt..ska boka in en seniorkoll till han nu i höst, han har ju fått Metacam ganska länge nu också

 

jag har länge viljat åka och titta på Silvbergsgruva, så vi gjorde slag i saken en dag...vi och 737 st till tyckte det var en bra dag  så det blev bara en bild för jag hade ingen lust att fota en massa turister  

 

så vi gick en sväng i stället

 

Bollnäsa vill inte gå med husse om jag är med  

 

rull med litet BollnäsTroll

 

Bollnäsa bollar lite med Älsa

 

när det är hett ute är det skönt att ligga inne i soffan där det är svalt och skönt


Av Annica - 2 augusti 2013 08:41

har vi hittat ett bra badställe åt vovvorna. Minimalt med dy och inga andra badande   funderar på om jag ska ta mej ett dopp jag också i helgen, men då får nog mina tokor stanna på land tills jag är färdig! Dom blir skvatt galna om jag badar med dom och helst om båda är i samtidigt. Här gäller inte rädda matte utan snarare dränk matte  och ska jag bada med dom måste våtdräkten på annars ser jag ut som jag slagits med en dumpers, men den har jag då ingen lust att släpa med ut i skogen! Så hör ni ett fasligt liv så är det mina vov som är på land och deras matte i vattnet....för bada alldeles själv tycker dom INTE att jag ska.

 

gull Älsan lipar åt mej  

 

   

 

  

 

ser ni lortvatten stänket..så typiskt Bollnäsa

 

så här gör hon ofta...doppar ner huvudet sen skuttar hon rakt på mej  

 

här är Älsa INTE Barbafin, vägrade komma upp  

 

så härligt med rent fint vatten

 



 

ser ni Bollnäsa i bakgrunden?  Snacka om att hon motionerar när hon får bada

 

Älsa letar efter Bollnäsa

 

hon simmade över på andra sidan

 

nyfiken på vad som fanns där

 


 


 


 


 


 


 

ska ta med flytvästen åt Älsan, ryggen åker ner för mycket under vattnet, så bättre hon får stöd av västen

 

Denna här simmar nästan uppe på vattnet ibland

 

syns skillnaden här, Älsa sjunker ner men Bollnäsa är alldeles plan och styr med svansen

 

hejdå sjön vi ses en annan dag   













Av Annica - 1 augusti 2013 17:09

Ja nu var det längesen man plitade ner några rader(igen). Tom så var jag  tvungen att byta lösenord då jag inte kom ihåg det gamla  Ja vad har vi sysslat med då? Vi tvåbenta tog oss en tur till Barcelona i några dagar tillsammans med dom tvåbenta från Edsbyn, kan ju säga att det var underbart varmt och skönt och enormt roligt! Vi var ju där förra året också men vi insåg att vi missat en del då man inte hinner allt på en gång. Men nu tror jag vi kollat upp det viktigaste iaf   Det är ett enormt bra resmål tycker vi, det är ju både storstad och bad, och där vi bodde på La Ramblan så var det nära och bra till allt, annars är det billigt att åka taxi också. Kommer säkerligen att åka tillbaka dit nångång! Bara det att jag är ingen stor fan av spanska maten....tapas och paella är inte Annica mat så att säga....men kan säga att spanjorerna är kanon duktiga på pizza och pasta  så det är väl i princip det jag levt på(och jag klagar inte)...jaa och en och annan cerveza också   Men denna gång såg vi flera som inte behandlade sina hundar så väl...väldigt jobbigt för en annan att se på .. man får ont i hjärtat, bla en kille hade en valp som var så trött att han bara ville lägga sej ner och vila men se det fick han inte utan killen drog han i kopplet när han låg/satt ner, och en annan såg vi på stranden som hade knytit ihop en vuxen hund med en valp så den stora fick  se efter den lilla, och den stora ville ju vara med sin husse som for runt lite överallt och då åkte den lilla med liggandes när han lagt sej att sova och ibland trasslade han in benen i kopplet  .

En kul grej var att första kvällen vi var på hotellet så knackade det på dörren och där utanför står en kille med en bricka med 4 st glas och en flaska Cava i en ishink, dom tyckte det var kul att vi kom tillbaka i år igen och sen kom han i receptionen ihåg Kenneth för han fyllde jämt förra året.

 

och skrivet på svenska, han i receptionen har en svensk flickvän  

 

mm pizza som är så god   

 

jag blir som den värsta barnungen i havet, så härliga vågor denna gången..kan säga att bikinibrallan var fylld av sand efter den här bilden....och jag hade stoppat Carinas linsskydd till hennes kamera i linningen i bikinibyxorna, ja fråga inte varför   men det glömde jag bort så det guppar i medelhavet nånstans nu iaf  

 

Älsa håller gärna husse sällskap vid grillen

 

inte Bollnäsa hon är med mej hon  

 

nyfikna på oss, ibland blir man bara så lycklig för att man har kopplat vovvorna  

 

vi går i skogen som väl när som helst är ett minne blott.....jag kommer gråta när skogsmaskinerna fäller skogen, älskar den skogen, och det blir ju så fult efteråt  

 

vovvornas räser vattendike kommer bli förstört

 


 

Älsa tycker Bollnäsa är pinsam med sitt solande

 

vet inte vem hon härmar  

     

vet att jag tjatar..men det finns nog inget roligare än att kolla när vovvorna badar

 


 


 

jag kallar Älsa för Barbafin ibland   

 

  lite försiktigare än sin bruna "syster"  

 

hon ska alltid skaka sej när hon är i vattnet, inte så smart kanske  

 


      


 

  

   


 


 


 


 


 

  

 


 


 


 


 


 


 

sen när man är blöt är det skönt att rulla runt i gräs o sand

   

sen när man är pigg efter bad kan man ha dragkamp med en dyna

 

Ästher BollnäsTroll fick syn på...

 

ett odjur i buskarna, hon kämpade med den ett tag

 

men hon vann kampen  

 

  


  

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards