Älsa & Ästher

Alla inlägg under september 2013

Av Annica - 6 september 2013 18:04

ja se där ja nu flög veckorna iväg igen, jag har allt suttit här och tänkt blogga men...

Ja kräftor togs men det var nog det sämsta året hitills, strunt samma för min del då jag inte äter "sånt"  

Men såå kul med främmande hela den helgen, varför säger man främmande?? Man känner ju varandra !!

Älsa och Eddie var allt lite elaka mot Bollnäsa och höll ihop....ja värst var Älsa.....det ÄR MIN brorsa talade hon om för Ästher BollnäsTroll....som INTE fick chansen att komma i närheten av Eddie för eventuell lek, nej nej det satte hon stopp för, nästan så mina tokor rök ihop då Älsa mobbade Bollnäsa  

 

Eddie

 

 jag tycker då att ordspråket "lika barn leka bäst" stämmer otroligt bra på dessa två

 

  

 

syskonen "knas"  

         


 


 

här ville Eddie hälsa lite på Ästher...men...

 

tyckte inte Älsan att dom skulle göra

 

dumskallar sa Ästher åt dom  

 

hm...ja vad säger man?   

 

Älsa var på toppenhumör inför den stundande kräftskivan  

 

vi var på crusing också

 

och Älsa vill köpa sig en crown victoria säger hon

 

blää tyckte Bollnäsa om den idén  

 

släcka törsten i sjön var inte dumt

en morgon när vi var på väg ut i skogen och jag hade mina i koppel (halleluja) så såg vi nåt komma på vägen...jag trodde det var en hund först

 

men det var Bambi på promenad....blev himla suddiga då jag hade ett mycket förargat BollnäsTroll studsandes och vrålandes i kopplet....den f*n stog kvar ett tag innan den tog det säkra före det osäkra och drog iväg...pust...

 

den här morgonen hade jag dom lösa...............................

 

kanske kanske skulle jag vaknat lite tidigare ur min törnrosadröm och reagerat redan här?..............

sekunderna senare så drog Bollnäsa som en avlöning............sekunden senare hör jag VOVOVOVOVOVVVV...typ i falsett....jag var övertygad om att men nu jä****har hon nog ställt en älg

 

men det var en thailändska hon "ställt" / skrämt slag på....

  

hon är lite rolig för när hon "hittat" nån så kommer hon tillbaka som ett skott och "skvallrar"...och vill att jag ska följa med och titta/skälla jag också...men efter att ha hört   iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii och ordet schas schas schas....så behövde jag inte gå och titta....det dök upp några thailändskor och thailändare här o där i skogen men av nån konstig anledning såå tog dom sitt pick o pack och drog vidare i skogen  

 

Bollnäsa fick vackert sätta sig bredvid mej medans jag plockade lingon...inte skrämmas på detta vis sa jag åt henne

 

om det tyckte hon så här

 


 

  

 

mums säger Älsan om både lingon och blåbär.....

 

men favoriten är blåbär

 

hon är så rolig för hon tar nog bara dom största och dom som är mest mogna för hon nosar noggrant innan hon tar dom  

 

och äter INTE om man ger henne från handen

 

nej jag plockar själv säger hon  

 

fröken äckelpäckel av Dammtorpet................

 

       rutten död svamp är det bästa hon vet att rulla sig i...

 

jajamen det är min parfym det hälsar hon

 

och som pricken över i blir det en riktig rejäl lerinpackning som inte heller luktar hallon  

 

och för att riktigt riktigt gnugga in allt så ska det rullas

 

sååå fiiin....

 

här var det riktigt riktigt intressant....en hackspett hade gjort en massa hål, jag trodde först hon letade dunderhonung    

 


 

snyggot har lite björklöv på huvudet  

 

Älsan på språng

 

vi var ju på återbesök/seniorkoll med Älsa på Strömsholm i onsdags, och det var så bra det kunde med hennes hjärta iaf, det var Ekg,Ultraljud och sen blodtryck, det togs även prover på några knölar som hon fått, några har hon haft länge och några har hon fått i sommar, lika bra att kolla upp dom, hann inte få svar på dom proverna, så nu väntar jag svar på dom, men veterinären tyckte inte dom såg fula ut iaf, den ena var liite annorlunda än dom andra så det är bara att hålla tummarna att den inte är dum och ful!!!

 


 

Sigge hade beslutsångest en dag då han var sugen på glass men visste inte vilken han skulle köpa  

 


 


 

en Bollnäsrumpa försvinner in i spenaten

 

Älsa tycker att Bollnäsa är lite kocko  

               

lite bus i skogen






Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards