Älsa & Ästher

Alla inlägg under oktober 2013

Av Annica - 29 oktober 2013 12:52

Ja jag kom just på att jag har 2 trisslotter som jag köpte i lördags i min plånbok  och nu hoppas jag att dom inte använt skydd utan förökat sig där i. Ska skrapa dom senare idag om jag kommer ihåg   

Jag och Ästher var med på en leonbergerträff för ett tag sen, träffen hölls här i Smedjebacken det passade ju  oss jättebra. 20 st hundar + hussar o mattar var det, kul att så många var med. Jätteroligt  

 

en del av gänget, flera som hade dessa selar , den heter WGV bälte om jag inte minns fel, är lite sugen att skaffa två st till mina,

   

så härligt med alla fina leonberger

 

Ästher har koll på våran matsäck

 

och håller hårt i sittunderlaget, eller hon markerar den hela tiden för ett tag använde jag typ sånt när vi använde klicker, så hon tycker det är såå roligt att markera den för då ska man ju ha godis  kul att sätta sig på den sen när den är lerig och blöt  

     

spanar efter........

 

den suddiga flyende ekorrjä****

 

ja ekorrarna retar gallfeber på henne...värst är när dom springer på husväggen, och när dom kastar sig handlöst ut ur fågelstugan så ser det så kul ut så jag tänkte jag skulle prova att fota, MEN jag hann bara tänka klick på kameran när ekorren seglade ur stugan och det bokstavligen small till och Bollnäsa seglade över räcket på farstun..plättlätt tog hon sig över....jamen bra då vet jag det nu då  om jag bara tänkt liiite så borde jag fattat att hon kan hoppa ut så smidig som hon faktiskt är när det gäller att hoppa! Men hon kom tillbaka på en gång när hon jagat klart och inte fått nått napp, såg ut som den mest självklara saken i världen att man gör så  

 

så skulle jag aldrig göra säger Älsan  

 

nu blir det mycket koppel promenader uppe vid torpet (hehe rätt åt skithundarna) för det tas ner skog och det åker timmerbilar i tid och otid och annat löst folk också  

 

ööö släpp oss nu skit matte

 

vi ser ju inte normala ut, inte en endaste lerfläck på oss

 

operation trassla ut pälsar har inletts, dom börjar fälla nu också..hurraaa, ja Älsans päls är inte såå farlig för hon har inte så tjock underull........MEN Ästher BollnäsTrolls....suck....

 

  

 

en dresserad husse flyttar benen när Älsan vill ligga precis där  

   

lite snö fick vi i torpet också för två veckor sen

   

det uppskattades av vovvorna, men den försvann fort

 


 

Ästher vill visa hur man ska stretcha kroppen när man kliver ner från en säng

 

hon blir så lång att hon knappt får plats i bild  

 

Älsa håller koll så hela kroppen är med  

  soffan är allt bra skön den

  


 

mycket skön

 

när jag bytte ut den gråa fällen mot den rosa så ligger Älsa ofta här, förut låg hon aldrig här  gillar väl rosa bättre

 

om man fryser om fötterna kan det vara bra att ha fingervantar till "fots"  

 

bad i bäcken har gjorts trots att jag sa ifrån

 

skithund

 

  

 

trött...

 

tar ifrån tassarna när hon gäspar

 


 

tokiga vov

 

  

såå fiiin    

 

kan se helt normala ut ibland

 


 


 

så här kan man också sitta i soffan, på ryggstödet

 


 


 

men titta en normal bild på dom, inga konstiga miner...  

 

sa jag att soffan är skön undrar Älsan ?   

 

  

 


 


 




  




     


Av Annica - 10 oktober 2013 13:22

Nu har det gått mer än 1 månad sen jag skrev nåt här om vovvorna!

Så vad har hänt då? Inte så värst mycket, ja vi var ju en sväng till Edsbyn förstås, har inte hämtat mig än   när en annan var uppe till 03:15 sist minns jag inte men det var många år sen och ska inte upprepas så värst ofta om jag får bestämma. Herregud var ju död en vecka efteråt  

 

Älsa var överlycklig över att vara hos brorsan och Ozzy...jag har alltid sagt att hon skulle trivas i ett kollektiv för hon älskar liv och rörelse, Bollnäsa lämnade vi hemma för hon är raka motsatsen

 

Eddie med sin fina gorilla  snygg färg dessutom  

 

två knasrumpor

 

den här gången var det farbror Ozzy som fick utstå syskonen knas mobbing

 

han tänkte dänga till dom med en sko

 

men han blängde surt på dom istället

 

farbror Ozzy har blivit lite charmigt grå i ansiktet  

 

han var lite sugen att åka ut och cruusa men fick nöja sig med att hämtas hem från sin mormor

 

sen blev han lite sömnig och hämtade sin fina kudde...

 

och la sig att vila en stund

 

syskonen Knas Älsa o Eddie  

 

nähää sa Eddie det där var inte jag o min syrra...och försökte skrämma bort "inkräktarna"

 

det gick inget vidare

 

sen blev det en tur upp på kråkberget för picknick

 

det tyckte Älsa var en toppen idé, det tyckte vi också

 

ostar o kex o skinka o melon och vin och öl, mycket mumsigt  

 

Ozzy passade på att ta en tupplur även här

 

och naturligtvis så hittades det även en pöl att doppa sig i...

 

men tack o lov så var det rent och fint vatten

 

Ozzy räddade en pinne

 

Eddie

 

Älsa pälsa

 

Älsan trodde knappt sina ögon när hon hittade ett dinosaurieben

 

Eddie var snäll och tog sig an disken han   

 

och gamarna seglade över oss hela tiden, närå det är dammtorpets papegojor  (ormvråkarna)  

snygg tunga   

 

hon kan liksom inte låta bli..

 

hmmm....................

 

måste bara jaga korpj*****

 

får bannor av Älsan när hon kommer tillbaka

 

blää en äcklig pinne

 


 

 mm såå god pinne

 


 

hoho här är jag

 


 

men Ästher va inte på bordet.............

 

vad sa du sa du??

 

knäck i lurarna

 

hon kunde inte låta bli...jag hann inte med då stack hon....såg svanarna....meen hon ångrade sig när dom trumpetade argt, har aldrig sett henne så snabbt upp ur vattnet nångång  

 

Älsan kollar efter trollet

 


 

och eftersom svanarna inte ville leka så

 

blev det ett spabad i stället.....

 

suck............

 

som grädde på moset rullar man in allt som tänkas kan i pälsen...hurra

 

Bollnäs är inte den försiktiga bruden...vattnet yr när hon dricker

 

svallvågor i tunnan

 

Älsan är lite lugnare, ser ni vattnet som kommer ur nosen? Hon kör nässköljning, när hon är varm gör hon så  

 

gött

 


 

avslutar med en gurgling av tänderna  


Av Annica - 9 oktober 2013 17:37
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Annica - 7 oktober 2013 18:28
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards