Älsa & Ästher

Alla inlägg under december 2013

Av Annica - 24 december 2013 07:12

Vi önskar ALLA en riktigt God Jul   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Annica - 20 december 2013 08:51

dopparedagen   Ja inte vet jag vad som hänt med mig men jag är rätt nöjd med att det inte vräker ner en massa snö. Visst det blir ljusare ute med den varan, men när det väl börjar så brukar det aldrig sluta ju! Och när det kommit flera meter snö brukar det bli -20 gr och det vill jag inte ha, är så skönt också för Älsas rygg när det inte är svinkallt och man slipper sätta på henne täcke när man går ut. Och sist vi hade snö så blev det bara plask till följd att det bara fastnar i hundarnas "byxben" dom ser ut som jätte sumobrottare och det tar en evighet innan det tinat bort då vi är i torpet och inte har rinnande varmt vatten och absolut inte det varmaste golvet. Sen när det tinat några dagar så blev det den här förbaskade isen på vägarna, gick ju knappt att gå både jag och BollnäsTrollet drattade på näsan, glad att jag endast slog ner mitt stora arsel och inte bröt nåt gammalt ben i kroppen  det enda jag kan sakna är några minusgrader så inte fästingarna har det så skönt nere i gräset utan fryser riktigt ordentligt och fryser ihjäl  

 

vi firade Lucia i torpet....

 

men kl 6 på morgonen var ingen hit tyckte 2 trötta vovvor

 

så här glad blir man när husse kommer

 


 

det räcker så bra med frost åt oss  

 

kan man inte låta bli att segla över räcket och jaga ekorrarna så får det bli extra armering  

 

när man sätter sig på huk och ska fota............

 

gör man det på egen risk

 

då är risken mycket stor att man förlorar mössan

   


   


   

mitt ögonlock fick sig en pärt så jag var mycket snygg ett tag, såg ut som jag fått ett rejält bromsbett då ögonlocket svällde rejält  

 

det var såå roligt att testa dragfastheten på min mössa

 

den blev jättelång

     

innan den blev i två delar

 


 

tjohooo nu du matte...sen sa det pang igen och jag råkade ligga ner när vad det kändes som att en ångvält råkat köra över mig  

   

hm...nåt intressant händer

   

vad kan det vara?

 

jo det var ett klappträ till timmerbilschaufför som inte var så bra på att backa   ja det är klart såå mycket utrymme fanns det ju inte  

 

så vi fick vänta jäääääättelänge innan han lyckades vända bil och släp  

 

jag förstår inte hur Älsan kan vara såå snäll mot BollnäsTrollet, det syns att hon inte gillar när hon lägger sig nära eller på henne alla gånger men hon ligger kvar, 

 

                                      

 

kan säga att Sigge låg kvar så nära BollnäsTrollet tills hon började drömma och därmed sparka med benen och voffa i sömnen....

 

då bytte han till husses säng i stället  





Av Annica - 14 december 2013 13:28

Dags att lägga ner den här bloggen tror jag, dom gångerna jag är in har jag ändå glömt lösenordet    

Men iaf så har Ästher BollnäsTroll lyckats få borrelia igen  såå jäkla trist! Hon äter medicin så hon blev ganska snabbt sig själv igen. Inser att jag måste sätta på nåt skydd mot dessa livsfarliga djur till våren, men vet ju inte vad. Nu blir det "några" bilder istället....har glömt vad jag skulle skriva om  

 

spännande med is på pölarna

 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


       



 


 


 


 


 


 

och dessa skor/tofflor som hela tiden hoppar in i hennes mun  

 

tv kväll  

 


 


Älsa är pigg och glad   

   

köpte dom varsin vgw sele...kan ju säga att BollnäsTrollet hatar den, iof hatar hon allt vad selar o täcken heter, jag tycker dom är jättebra  , men Bollnäsa glömmer bort den när vi kommit utanför gården

det var när vi gått till jobbet en dag och hon kommer in på kontoret och kan helt plötsligt inte gå utan lägger sig platt ner och jag trodde faktiskt först att det var för att hon haft selen på sig och typ gått och spännt sig...ja och sen beter sig som att hon har ont nånstans, åker till veterinär och det tas prover och blir rtg av mage och rygg...meen det var ju den förfärliga borrelian som spökade   

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards