Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 29 juni 2014

Framsteg

Av Annica - 29 juni 2014 18:31

Fyy tusan vad skönt, igår krusade jag för mitt BollnäsTroll så det var inte klokt  men skam den som ger sig. Hon var sugen men det var som att nää det är inte riktigt bekvämt! Hon fick pannkaka med vaniljglass (Margots tips med glassen) kokt torsk och ris, ost, kokt skinka, grillkorv och lite torra kulor....allt var gott i nån tugga...och hon åt INTE i sin skål utan ville bli matad så det var bara att mata på   Men jag tror faktiskt att det var hennes läpp som irriterade, den var lite svullen på insidan. Idag blev det bomansblandning igen och nu var det okej att äta i sin skål liggandes på golvet. Andra gången hon fick mat så satt hon bredvid mig och väntade och jag testade att sätta ner skålen på hennes plats och hurra det gick bra  

Nyss har Älsa fått sin kvällsmat och Ästher blev avis och tiggde, (hon hade också för avsikt att stjäla sig en kycklingfilé men lyckades inte    ) hon ska få vänta ett tag till på kvällsmaten för hon har ätit flera gånger redan ( men hon fick några kulor av sin mat och hon tuggade nöjt i sig) nu är det bara att vänta på att magen ska komma igång också......hon har ju inte ätit fast föda på länge så det har väl inte funnits nåt att "skita" ut  

Jag har pillat bort hennes smärtplåster också! Hon piper lite ibland och kommer det nån blir hon jätteglad samtidigt som hon "berättar" högljutt vilket elände allt är  

På tisdag ska vi på återbesök...  svullnaderna går sakta men säkert ner, fukt eksemen ser fina ut, bettet på tassen tror jag börjar klia för hon vill gärna klia där men slutar när jag säger till.

Jag tror jag måste gå i terapi för att våga gå i skogen igen med dom   

 

vilken lycka när hon äter på sin plats

 

mm det var gott

 

blicken är gladare

 

mycket trött än

 

Älsa kollar noga så att Bollnäs har ätit upp

 

Ästher morrar åt Älsa bla när Älsa varit ute tex på promenad och kommer in och är tokglad..då är det som att hon säger..hörru tanten coola ner dig, Älsa är snäll och vrider bort huvudet så det blir aldrig nåt bråk tack o lov..kanske är så att Ästher är rädd att Älsa ska busa med henne? Så tacksam att Älsa är såå snäll...okej hon är nog liite överpigg också, då det bara blivit fjutt promenader sista veckan...men snart är nog Bollnäsa fit for fight igen...dåå du Älsa   

 

gick igenom medicinskåpet för hundarna och katten...kan ju säga att det fanns en del gammalt att kasta...

blir en påse gott och blandat att lämna på apoteket

 

favorit i repris   


 
 
Anette

Anette

30 juni 2014 09:35

Sååå underbar läsning och underbara bilder, glad för er skull att allt börjar bli ok, förstår att du kommer vara ängslig för att gå i skogen nu, kram till er alla❤️💖💞😘

http://Bergakungen.eu

 
Malin

Malin

30 juni 2014 15:07

Underbart att läsa om framstegen , och mysiga bilder som alltid!
Hoppas lyckan håller i sig nu.
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Edith

Edith

5 juli 2014 16:14

Stackars Ästher vilken pärs hon gått igenom och även ni andra förstås. Vad skönt att höra att hon mår bättre nu. Det är klart att man kan bli lite rädd för skogsstigar när sånt här händer. Ha' det så bra!

http://parisercollie.blogg.se

 
Ingen bild

Madde

7 oktober 2014 21:19

Hej! Jag saknar er,hoppas allt är bra med er...
Madde

 
Ingen bild

Alexander Lindblom

21 oktober 2014 22:14

Tjena Annica!

Jag följer din blogg och tycker den är riktigt bra!

Min klient är intresserad att samarbeta med Sveriges bästa hundbloggare så snälla, maila mig om du är intresserad på alexanderJlindblom@gmail.com

Varma hälsningar,
Alex

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards