Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 5 december 2014

Har verkligen

Av Annica - 5 december 2014 07:09

försökt att hålla BollnäsTrollet lugn, nåja lugnare iaf. Jag har inte släppt henne lös i skogen på länge för att se om hältan försvann när hon inte tokrusade och nu har hon varit hältfri länge trots att hon får vara lös och springa på gården och hon busar även med Älsa, så då får jag väl tro att det var ett muskelbristning som varit orsaken?!? Jag tänker hålla henne i koppel ett tag till i skogen...jag släppte henne för en vecka sen om jag ska vara ärlig när hon verkade lugn i sinnet  men det blev 2 minuter sen ångrade jag mig och kopplade igen.

 

så när vi går i skogen så har jag Älsa lös och lånar hennes koppel så Bollnäsa får lite mer rörelsefrihet än att ha mig flåsande direkt i hasorna, funkar kanon


 

Älsa Märta maräng hetsar inte upp sig i onödan nu förtiden, annat var det "förr" jag får mina hintar om hur j***a odräglig hon har varit, glömmer inte hur hon snabbt som attan stod på rumsbordet så ofta hon hann, och när vi sålde färskfoder och en stackars blyg kille kom och skulle handla och jag stod ute på trappan och hör nåt komma runt hörnet...först kom Älsa hoppande baklänges...sen kom det en tröjärm och långt bakom i tröjan kom killen flygandes...tur att tröjan höll. Och en märklig kvinna i plyschbyxor som också skulle ha hundmat...henne knockade Älsa på näsan så blodet rann...Kenneth fick hämta hushållspapper som hon fick trycka mot näsan...gud vad jag skämdes  behöver jag säga att vi slutade med hundmat efter det.....

 

ska bara kolla

 

om det är nån hemma

 


 

så skönt att det är fruset i backen, båda hundarna ska snart få en juldusch, Älsa är i stort behov, hon blir så fult missfärgad på bringan

 

och den här Trollungen borstade jag ur päls igår så jag höll på att kvävas, grym underull

 


 


 


 

vi var ute på fallet och spårade lite älg , vi hittade dock inga, tur det

 

jag blir alltid så nyfiken och skulle vilja veta vart planen är på väg när jag ser dom

 

såna här gånger är det skönt att ha henne i koppel när hon låser fast sig och har korn på nåt vilt

 


 


 


 


 


 

buset lyser i ögonen när hon kommer med tv dosan i munnen, ett under att den håller

  

tur det finns vatten i köket när det är upptaget i handfatet

 

  

 

tråkigt på jobbet, dessutom blev vi blåsta på lunchen igår, vi var i torpet och skulle grilla korv innan vi skulle jobba eftermiddag, jag som till 99 % kollar datum på mat jag köper orkade inte sätta på glasögonen i tisdags när jag handlade, så jag tog ett paket siljansgrill som är den bästa....öppnade paketet igår och gick ut och grillade, in och skar upp en korv i bitar åt hundarna, då känner jag en märklig lukt, luktar på korven och den luktar f*n...kollar datumet och den gick ut 1 dec, var ju 4:e igår och det var ju konstigt när paketet var oöppnat att den luktade så illa...ja det blev ingen lunch iaf   hade jag bott i Usa hade jag nog stämt korvtillverkarn   

 


 


 


 

minsta biabädden är populärast   




 
 
Ninna L

Ninna L

5 december 2014 08:31

Tack för så vackra kort!!! Och jag älskar att läsa din blogg!!!
Puss och kram Ninna med vovvar!

http://www.landgold.nu

 
Ingen bild

Anette

5 december 2014 09:00

härliga bilder som alltid, vad förbannad man kan bli när det blir sådär och kanske just är jättesugen på korv😡
/Anette

 
Ingen bild

Mia

6 december 2014 12:46

Härliga bilder, som vanligt! Jag är också nyfiken på vad planen är på väg, så nyfiken så jag har en app i mobilen som visar vart de är på väg =) Här över åker ett jättestort plan vid 13 tiden, det är från Dubai till Kanada, det är coolt =)

 
Ingen bild

Rose-Marie

15 december 2014 00:22

Hej
Nu har jag kikat runt här :)
Så kul att se vad ni gjort åt det gamla torpet - älskar verkligen när man tar hand om sånt som är gammalt ? vet inte varför jag gör det ;) men jag gillar det verkligen det gör mig glad :)Tycker om hur du / ni lever med era djur också :) det är så det ska vara tycker jag :) Såg du fått ett kort på mig när jag inte har någon konstig min haha det kortet skulle jag vilja ha om det är ok :) K9 blir preliminärt den 17 jan hoppas du kan då / Rose-Marie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards