Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 13 april 2015

Tänkte

Av Annica - 13 april 2015 12:08

om jag ska ge mig på att blogga igen...ibland är det skönt att kunna skriva av sig, bara det att jag kanske inte tänker på att det ibland är fler än jag som kanske läser detta svammel   

Har varit och är jobbigt just nu..våran mamma gick bort efter 5 veckor på lasarett, var väl ingen som trodde att det skulle sluta på det viset. Hon hade kol (kronisk obstruktiv lungsjukdom) haft det i 15-16 år, men legat bra i det och inte behövt syrgas utan medicinerade bara. Sen en dag i februari hade hon svårt med andningen och åkte ambulans till Falun där det efter röntgen konstaterades lunginflammation och sedan efter ytterligare röntgen och  bronkoskopi så hittades det tyvärr en tumör..lungcancer, och när lungcancer upptäcks så har det tyvärr oftast gått väldigt långt. Men i samråd med mamma så beslutades det att hon skulle få cellgifter med en förhoppning att krympa tumören som satt så dumt till att den täppte till den ena lungan helt så hon hade bara en lunga att andas med och den hade ju kol grad 4...så vi kan ju bara tänka oss vad jobbigt hon haft med andningen. Hon blev sedan flyttad till Ludvika lasarett avd 2/ geriatrik, där blev hon väl omhändertagen med den bästa personalen man kan tänka sig, helt underbara mot både vår mamma och oss anhöriga..så hatten av för dom   

Mamma somnade in med oss vid sin sida 22 mars ...har inte fattat än...mycket som snurrar i huvudet, och allt vi var tvungna att ta tag i, i fredags hade vi begravning, den var enkel och fin, men återigen så overkligt, men antar att det kommer ta lång tid att förstå, om man nu nånsin gör det.................


Älsa och Ästher mår bra...peppar peppar ta i trä....idag plockade jag två små fula fästingar på BollnäsTrollet så nu åker fästing halsbanden på, jag kör samma som förra året det funkade ju bra på dom. Så tråkigt att det ska finnas så fula kryp som gör dom sjuka, och inte att förglömma orm jävlarna...usch jag har blivit så fanatiskt rädd att jag släpper dom  inte lösa hur som helst, jag klarar inte tanken på att dom ska bli bitna....så för det mesta i skogsområdena blir det koppel på mina stackare, jag brukar tala om för dom att dom får springa innanför gärsgårn...ja Älsa springer ju inte i onödan, nej då jag har mina ställen där jag inte tror det finns orm så där kan Bollnäsa få springa lös, Älsa går ju mest bredvid eller bakom mig hon

 

bäst att tala om att en del bilder är från dec så ni inte tror att vi har sån snö nu   


 


 


 


 


 

satt och kollade igenom gamla bilder 

 


 

så kul med vatten från stupröret, Sigge kollar in det knasiga BollnäsTrollet

 


 


 

Zelda,Älsa och Bollnästrollet....Zelda var Signes syster och somnade in i januari   

 

Bollnästrollet och Zelda som inte var så värst imponerad...konstigt   

 

Louise och Bollnäsa ..så små och gulliga båda två

 

våran björk i torpet som tyvärr måste ner ganska snart...den är alldeles torr och rutten nere vid rötterna..är rädd att vi får den över oss annars...synd på en sån stor björk, men jag får plantera en ny

 

på nyårsafton kom hela fam Edsbyn till oss i torpet, skönt att slippa fyrverkerier och smällande

Eddie Älsas brorsa närmast kameran

 

så roligt att se farbror Ozzy som fyller 12 år nu i maj så pigg som han var här

 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards