Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 17 april 2015

Fredag

Av Annica - 17 april 2015 12:57

och svinkallt ute...usch blåser genom märg och ben, men får skylla mig själv då jag klätt mig för dåligt på promenaden  när vi var ute så kom det både regn och snöblandat, lagom när vi kom in på gårn så sken solen. Usch nu i två dagar tycker jag allt känns så där blä...funderar och funderar så det känns som att hjärnan åker karusell, det är så tomt när inte mamma finns där längre, en mamma ska ju liksom alltid finnas där....och innan allt blir färdigt, nu har vi iaf plockat ur lägenheten, bara städning kvar, och bouppteckning, tycker det blir så mycket papper man ska hålla reda på, skatteverket hit och dit....

Iallafall sent om sider så satte jag lite frön, två st blomsorter...ställde ena plastlådan i fönstret med plast över precis som det stod på påsen, den andra satte jag på ett litet bord framför fönstret, en dag när jag skulle kolla om det behövdes vattna, har det på övervåningen.....så upptäckte jag att den ena lådan stod på golvet och den andra i fönstret var det små tassavtryck i varenda plantering.....suck...kattastrofen hade tydligen undersökt vad det var jag hade planterat, återstår att se om nåt kommer upp, den ena blomsorten var ljusgroende och skulle i princip bara läggas uppe på jorden, och det var den lådan som stod på golvet...jag såg inte ett frö nu...

 

välkomna till Dammtorpet säger BollnäsTrollet

 

vissa morgnar har jag ingen lust att kliva upp...helst inte när man får sällskap i sängen   

 

Älsa pälsa varierar från biabäddarna till golvet...hon blir så varm så golvet passar bäst, men snart ryker pälsen, men väntar nån dag då jag såg att det ska bli varmare till veckan så vi kan vara ute..blir så lurvigt inne annars  

           

BollnäsTrollet vill absolut leka efter promenaden

 

det vill inte Älsa pälsa

 

då får man roa sig själv

 

inga problem för ett BollnäsTroll

 


 


 


 

letar rådjurskarameller

 


 


 


 

Spanar korparna

 


 


 


 


 


 


när kyrkklockorna dingar då sjunger Älsa med

 

nej nej hon tigger inte alls   





   


   


   

 
 
Ingen bild

Mia

17 april 2015 14:01

Tror att Ozzy o Bollnäsan skulle ha fantastiskt roligt tillsammans 😜😜😜😜 Han kan också roa sig bra :) förstår att det är tomt, mammor ska alltid finnas, så är det bara!! Kram på dig!

 
carina jonsson

carina jonsson

5 maj 2015 14:43

Ja usch....det är tufft när nära och kära går bort.Känner så med dig då jag mist båda mina föräldrar.Bamse kram !!!
Underbara kort på härliga vovvar som alltid :)
Nu har även jag lyckats plita ner några rader igen *hahaha.
Sköt om dig / kram <3

http://www.carina.zoomin.se

 
Ingen bild

T

11 maj 2015 08:53

Hej :)
Jag har en Landseer på över ett år och har börjat fundera mycket på att klippa honom. Har du tips på detta? Skulle du inte kunna mejla med mig lite? ;) har ingen erfarenhet av detta & känner ingen jag kan fråga, hittade din blogg av en slump :)
Lämnar min mejladress ifall att ;)
theresefransson89@icloud.com

 
Ingen bild

Annonym

6 september 2015 19:14

Mina kära läsare!

Berätta gärna för mig om det dyker upp "konstiga" texter eller texter ni känner igen från min blogg hos er under annat namn. Det pågår något som inte känns så trevligt och helt omöjligt att förstå. Detta gäller er som har bloggar på bloggplatsen.


 
Miaannorlunda

Miaannorlunda

21 september 2015 23:10

Hej! Jag heter Mia och är en 44-årig två barns mamma och fru. Vi bor på landet på en gård. Min blogg handlar om familjen, ridning, våra hundar, promenader, hästar, stickning, smycke, göra handverk, scrapbooking och min vardag m.m

Här i denna blogg ska jag berätta om min vardag om mina svårigheter med diganoser m.m Vad jag gör på fritiden m.m Den ska också handar om min familj m.m

/ E-mail: mia2@home.se

Jag skulle beskriva mig själv som pratsam, kreativ, rastlös och med en humor som få förstår sig på. Jag älskar att uttrycka mig kreativt, såsom måla fota, sjunga och skriva. Annars tycker jag om att lyssna på musik, hänga med sköna människor, plöja mig igenom tv-serier, dricka kaffe, äta sötsaker och en massa annat.
Här på bloggen skriver jag om in vardag och om psykisk ohälsa, och jag gör mitt bästa för att peppa, hjälpa och inspirera andra. Jag hoppas du finner detta intressant och fortsätter läsa.

Jag bloggar om hur det är att leva med aspberger, koncentrationssvårigheter och mkt mer. Även om hästar och ridning. Kika in vetja!


Kontakt: mia2@home.se

http://miaannorlunda.bloggplatsen.bloggplatsen.se

http://miaannorlunda.bloggplatsen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annonym

23 september 2015 20:40

Det har hande på Ljungby Ridklubb i Sickinge i helgen som var!



Helgens ponny tavlingar i Sickinge sluta i rena sabotage och fylleri på Ljungby Ridklubbens ridanlggningen o.sv m.m



Dessa barn var i 14 - 15 årsåldern men det fanns aven vuxna som betedde sig illa. Vissa av föraldrarna hade tagit sig alkohol och blev onyktra under kvallen.



Det ar valdigt beklagligt. Det brister i föraldra ansvaret riktigt ordentligt



Dar till kom det fram att föraldrar druckit sig onyktra.



Det har hant en gång till och det var ponny SM 2009.



Sabotaget r nu polisanmalt. Då anlaggningen ligger en bit utanför stan ar man övertygad om att det ar tavlingsdeltagare alternativt syskon till tavlingsdeltagare som ligger bakom.




HOPPTAVLING SLUTADE I SABOTAGE OCH FYLLERI!En saboterad tavlingsbana! Stökigt på hopptavlingen! Sabotage mot arrangörerna och föraldrar som var onyktra! Barn som saboterade och föraldrar som var onyktr

 
Ingen bild

Annonym

23 september 2015 23:27

Svineri på ponnytävlingarna i Ljungby
21 september 2015
Sverige De nationella hoppningarna för ponny hos Ljungby Ridklubb är bland landets mest populära. Den gångna helgen förstördes stämningen av onyktra föräldrar och barn som saboterade både bana och anläggning.


- På lördagskvällen erbjöd vi möjligheten att beställa pizza för leverans till tävlingsplatsen. Vi hade också öppet serveringen för dem som ville äta sin beställda pizza där. Tyvärr fanns det föräldrar som inte bara åt utan även drack en del. Några blev onyktra och förstörde stämningen, berättar tävlingsledare Mali Larsson.

Det var inte bara ett antal vuxna som inte kunde sköta sig. Det fanns även barn som stökade och saboterade under lördagskvällen. Mali berättar att det fanns ungdomar som körde med elcyklar mellan hindren inne i ridhuset. Banan till den första söndagsklassen saboterades med flyttade hinder som ändrade avstånd och hindernummer som byttes ut.

- Det var ändå inte det värsta. Vi fick larm om att ett omklädningsrum stod under vatten och trodde att någon ledning gått sönder. Det hade det inte. Det var avlopp i både handfat och duschar som täppts till med toalettpapper och sedan var vattnet påsatt och det var nog tio centimetert djupt vatten på golvet, säger Ninni Svensson som också var tävlingsledare.

- Inte nog med detta. Det hade även varit bråkigt vid uppstallningen och det hade kissast i serveringen. På söndagsmorgonen undrade vi varför vi arrangerar tävlingar, säger Mali Larsson som betonar att det handlade om en liten klick och att de allra flesta alltid uppträder korrekt.

- Det fanns föräldrar som kom till oss och tyckte att vi kunde avbryta tävlingen och ställa in söndagsklasserna. Men trots svineriet är det ändå det stora flertalet som sköter sig. Då ska inte ett fåtal förstöra för dem så därför fortsatte vi men allt sabotage är polisanmält och vi kommer även att skicka rapport till Ridsportförbundet, säger Ninni.

Eftersom tävlingsplatsen ligger ganska långt från stadskärnan är båda tävlingsledarna övertygade om att det är tävlingsdeltagare som är ansvariga för svineriet.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards