Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 5 november 2015

En tur till Säter

Av Annica - 5 november 2015 07:26

Ja igår åkte vi till Säter med Sigge till veterinär Torkel. Inte ett ljud han sa på hela vägen dit Sigge...kom på att han faktiskt inte lämnat kommungränsen någon gång förut, som längst åker han ju bara till torpet så det var bra gjort! Väl där så ville han ju såklart inte komma ut så man får "hälla" ut honom ur buren

    

första bilden var han i sin glans dagar.. andra bilden en gammal ärrad man      

Torkel gick igenom Sigge och konstaterade att det är en gammal katt...ja han är ju 15 år ...räknar man i hundår så är han ju 105 år..och vem är så särskilt pigg då dessutom om man tänker på alla ronder han gjort ringen   

Och så har ju Sigge gått ner rejält i vikt...väger 4,9 kg nu mot hans matchvikt i sin glans dagar 7 kg...så en stor del av katten är ju borta. Körteln på svansen är normal igen och han kunde inte säga vad det berodde på att den blivit så där.  Torkel tog prov på njurar lever och socker och måste erkänna att både vi och Torkel nog blev lite förvånade att proverna var så bra   det enda var att det ena levervärdet var aningen förhöjt men precis över referensvärdet så absolut ingen fara och sockret likaså...sockret kunde visa lite förhöjt pga stressen hos veterinären....men njurvärdena var perfekta och det andra levervärdet också ...så glad jag blev!! Vi bestämde oss för att byta foder iallafall, bytte till ett foder som är bättre för levern...och han gillar det så då kör vi på det!

På golvet satt Torkels gamla tax Dettan hon är också 15 år och ungefär lika stor som Sigge och tiggde och höll på att försvinna ner i min väska och sno skinkan jag hade där i för att få in Älsa i bilen...ja hon måste ha något gott för då går det enklare att gå på rampen in i bilen !

 

I morgon är det dags för Älsas återbesök hos Anna på Strömsholm

 

Hon kan roa sig själv ibland här kastar hon runt med en liten pinne

 

anfall

 


 


 

gå ni ...jag vill gå här jag

 

se så glad när hon måste följa efter oss

 

i min livliga fantasi är detta en älg med krona   

 

i solens fina sken ville jag ta en bild på båda vovvorna...ser ni inte BollnäsTrollet? Inte jag heller...när jag vände mig om var hon borta

 

skithund...kopplet åkte på igen

 

jag loovar att inte smita igen så släpp mig skitmatte

 

Älsa morsar på ballongen Alvin...ja den heter så...vet inte hur många ggr Bollnäsa gått förbi den och varenda gång vi närmar oss så borstar hon upp sig och tror att att det är något annat

 

ser ut som tre vandrande vålnader   




 
 
Mia

Mia

5 november 2015 08:07

Skönt att det var bra med byskräcken!
Jag såg också en älgkrona, Hade iof inte velat möta den som den hade suttit på....
Härliga bilder på vovvarna som vanligt, och Älsa, ååå vilken ljuvlig hund med härliga uttryck! Lycka till hos vetten! // Mia

http://www.miian.zoomin.se

 
Ingen bild

Annkie

5 november 2015 09:14

Härligt att byskräcken är okej! =)
När man är gammal och sliten så har man rätt att ha skavanker och bli lite mager och tilltufsad...(Gör jag med!) =D

Och som alltid, helt underbara bilder på töserna. Trots att vissa måste kopplas för att fastna på bild!! :)

 
Ingen bild

Anneli

5 november 2015 09:15

Härligt att Sigge mår bra💜så fina bilder och speciellt Tre👻👻👻

 
Ingen bild

Anette

5 november 2015 11:19

Härligt att sigge är still going strong,härliga bilder, kul att du bloggar igen, den är saknad 😀
Kram från mig

 
Edith o Hilda

Edith o Hilda

6 november 2015 07:41

Vad skönt att Sigges värden var så bra. Hoppas han kommer att gilla sitt nya foder. En gång för länge sen bodde jag i Avesta och då brukade vi ibland åka till Säter på Midsommarafton, till Säterdalen. Det var alltid trevligt men mycket mygg.

http://www.parisercollie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards