Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 10 november 2015

Återbesök

Av Annica - 10 november 2015 08:00

Ja i fredags var det dags för ett återbesök på Strömsholm för Älsa..28 gången totalt som Älsa var där nu ... Hon har så bråttom in genom dörrarna så hon nästan slår knut på benen. Sen får man ju vänta en stund innan hon ropas upp hon ligger på helspänn och varenda gång någon annan ropas upp rycker hon till, sen när hennes och mitt namn ropas upp har hon studsat upp innan mitt namn lästs klart...ja hon är en glad patient i allafall   

 

men hon är lagom rolig när vi ska hem.............när inte Margot jobbar och därmed har hon inte fått godis heller efter att hon är klar   , den här gången kom vi iallafall utanför dörrarna..förra gången skulle hon inte ens lämna väntrummet

 

när hon slår i tvärbromsen och den här oförstående blicken sitter som en smäck i fejjan på henne och blir så där jä### vrång och envis....ska INTE åka hem eller kliva in i bilen..och min smarta man säger..VI lyfter in henne istället för att ta fram rampen "vi"...VARFÖR varför går vi (jag) ens med på det   ...vet ju att det INTE går, vrång Märta gör sig blytung och när man väl fått upp tassarna på kofångaren bak så spjänar hon emot så bilen känns som den vore hemma i smebacken, och det är jag som får kämpa med denna 55 kilos klumpen, för tar han över är det tvärkört då når dom inte ens fram till spoilern...ja spoiler heter det väl? Kofångaren är väl fram?! Jaja ..där står han och blåhåller BollnäsTrollet som gärna hoppar in och ut i bilen 750 ggr fram och tillbaka om man inte håller hårt...är hon kvar i bilen äter hon upp alla miljoner godisar man måste ha för att muta den envisa vit svarta. Ja rampen åkte ju fram tillslut när mina armar var som döa fettuchini spaghettin. Ja och hon har väl ingen lust att kliva upp på den heller   vet inte hur länge vi håller på...tillslut ger hon vika och stampar upp på rampen och in i bilen och lägger sig med en djup suck....jag räcker ut tungan åt skithunden   

 

Ja åter till besöket, hon är inte hundra bra i huden även om det ser jättebra ut men det blir en till kur antibiotika på 20 dagar....och duscha 1 gång i veckan och där emellan spraya hennes hud med ett spray. Men till hennes envisa försvar så knallar hon in i duschen nu om jag kastar skinka framför henne...förut var jag bra sugen att dra både hund och biabädd in i duschen då hon plattade ner sig i den och jag fick vänta tills hon behagade resa sig innan jag fick putta in henne..men nu går det galant   

 


   

Tänk att 10 min kan kännas som en timme, schampot ska sitta i 10 mín...det är inget kul säger Märta Maräng

 

Kom får du också duscha sa jag till Bollnäsa

 

nej tack sa hon

 

men kommer in och säger att korven jag har med till Älsa kan hon gärna ta

 

tjohoo ta mig om du kan

 


 



   

pass upp det regnar godis

 


 

hon ser väl inte alls galen ut   

 

när det lagas mat ska det liggas i vägen

 

dags för en snutt stund

 


 

Igår kväll hade jag tagit in ved och stog på knä och fyllde på under kaminen...då kommer Märta och tar ett stadigt tag om min hälsena hon var superbusig och skulle ta min strumpa   det gjorde så ont att jag tjöt och då blev hon ännu flängare jag lyckades sno runt så hon släppte när hon insåg att min fot fanns där i...hon gör så ibland när jag har tofflorna på och stjäl tofflan...lite svårare att snabbt få av sig strumpan bara   





 
 
Edith o Hilda

Edith o Hilda

24 november 2015 14:25

Efter 28 veterinärbesök har det blivit hennes andra hem. Edith och Hilda blir alltid lite ynkliga när dom kommer in till sin veterinär. Så vi tycker att Älsa är jätteduktig. Mycket godis ska hon ha. Häftiga bilder!

http://parisercollie.blogg.se

 
carina jonsson

carina jonsson

25 november 2015 15:17

Stämpelkort hos vetten :) Himla kul att hon gillar att gå dit.
Ajjj ajjj....det måste ha känts när strumpan låg illa till *hahaha.
Nu har jag vart duktig och lämnat några rader // kramar om <3

http://carina.zoomin.se

 
Ingen bild

Yvonne

13 augusti 2016 23:43

Vilka underbara hundar du har! 💞

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards