Älsa & Ästher

Alla inlägg den 22 januari 2016

Av Annica - 22 januari 2016 11:21

Ja jösses vad fort det går dessutom är januari snart slut   och kylan ska ju ge sig nu SKÖNT!!! -20 när jag gick med hundarna idag...usch det sved i ansiktet och då gick jag 10 min med Älsa och lite längre med Bollnästrollet. Men det är väl tur man har något att gnälla över..men snälla nån vad jag längtar till våren.

 

Älsa har fått ögoninflammation /konjuktivit...började när hon fick utslagen på kroppen och hon fick då droppar så det blev bra men så i början på januari kom det tillbaka och det rann i ögonen och hon tappade pälsen runt ögonen,  nu har hon ögonsalva 2 ggr om dagen + droppar 3-4 ggr dagligen...märktes klar förbättring redan efter några dagar men vi ska fortsätta tills ögonveterinären ringer i början på februari...alltid är det nåt...

 

Älsa är jättepigg och glad

 

känns jättebra   

 

och denna här

 

är också pigg   

 

men 3 ggr för några veckor sedan så började hon helt plötsligt att dreggla....ja det rann som en vattenkran ur munnen på henne...försökte titta i hennes mun vilket inte är det lättaste då hon är som en krokodil och smäller igen käften med all kraft så man får skynda sig att dra bort fingrarna, efter tips från coachen (Margot) så sköljde jag hennes mun...enligt Bollnäsa så nästan dränkte jag henne med duschslangen...ja i allafall så minskade det då

 

men sen har det blivit så två ggr till....vi var till veterinär och kollade hennes mun och hals så gott det gick i vaket tillstånd men det syndes inget på tänder i gommen eller i halsen...var ju inne på om det kunde vara nån tand som spökade, och när vi ändå var där så gjordes en seniorkoll med lite blodprov osv..herregud jag kan inte fatta att hon fyller 8 år i april...lilla brun är ju fortfarande den olydiga valpen här hemma   

 

men nu har det inte varit nåt mer så får väl hoppas det var något tillfälligt!!

 


 


 


 


 

dom busar fortfarande en liten stund med varandra nästan varje dag

 


 


 


 


 


 


 


 


mina rumptroll 

 

kattastrofen....ja han är ju senil....han skriker och gapar när som helst på dygnet...gärna mitt i natten och runt tre snåret på morg, han skriker för han ska ha mat , ha vatten ur badkarskranen, gå på lådan, för att han vaknat eller bara för att han kan , hör mycket sämre också har jag märkt så antagligen hör han inte själv hur han låter

 

han ligger bredvid mig nästan varje natt...han har sitt lilla huvud på en egen kudde bredvid mitt huvud

 

men nu den här veckan så märkte jag att hans "grej" på svansen börjat blöda för han tvättar sig där..så jag vet inte om det kliar eller bara är irriterat, ska ta det med veterinären igen....

 


 

det var en skata (inte jag denna gång) som lät så roligt så den stannade hon och tittade på

 


 


 

inte ofta jag släpper dom utanför gärsgårn...jo Älsa men hon springer ju inte som BollnäsTrollet

 

för gråben stryker ju runt i krokarna...

 


 


 

men jag vet ju om det iallafall och kan välja OM jag ska släppa eller inte

 


 


 


 


  


 


 


 


 


 


 


 


 


 







Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards