Älsa & Ästher

Alla inlägg den 9 juni 2016

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var rätt inställd, nej det kändes inte rättvist mot honom....och Sigge var ju ganska sliten och hade ju fel i ryggen spondylos han också och kunde inte hoppa utan drog sig upp när han skulle upp på en stol osv.. och märkt av tidens tand så att säga, efter alla hans slagsmål så har jag jämnställt honom med proffsboxare som får en del skador efter många år i boxningsringen. Så vi beslutade att han skulle få sluta sina dagar.....ett sånt jävelusiskt beslut, jag kände mig som en bödel trots att jag VET att det var det bästa för honom....men .....mitt hjärta gick i kras där   så ont det gör att förlora en familjemedlem

 

"byskräcken" jag har slitit mitt hår i förtvivlan alla dessa gånger han kommit hem och varit totalt sönderslagen, undrar HUR många gånger jag varit till veterinär med honom..och alla gånger jag trott att nu kommer han dö av sina skador...men han har alltid rest sig på 3.....

 

så här såg han ofta ut efter en rond.....

 

eller så här

 

här trodde jag att nån kört honom i en cementblandare...   

 

  Jack och Sigge

 

hoppas du är kung och får styra och ställa där uppe i din himmel ............Saknar dig       


 

I tisdags var vi på Strömsholm hela dagen jag och Älsa Pälsa

 

hon har vid tre gånger tappat styrseln i bakdelen...ville ha det kollat, ja hon är 11,5 år men det har kommit så plötsligt och c,a 1 gång i månaden och sen har hon varit som vanligt

 

och det var ett år sedan vi kollade hennes hjärta med ultraljud och ekg, hon äter ju två olika sorters hjärtmediciner också ...men hjärtat såg bra ut inga större förändringar

 

hon har ju spondylos i ryggen som hon haft sedan 4 årsålder tyvärr, så det blev röntgen av rygg och knän, knäna var det tack o lov inga fel på.....spondylosen hade växt på sig rejält, fy så hon ser ut....och det är därför hon har sin svans hängande som en korumpa för det mesta, sällan hon viftar på svansen också.....när vi tittade på bilderna sa ortopeden när hon pekade...plopp plopp plopp.....spondylosbryggor både under och över, växt rejält på några år...Älsa visar ingen smärta när hon blivit så här men är nu satt på två olika sorters smärtstillande då dessa vovvar kan vara bra att dölja smärta, och ett tydligt tecken är väl att hon inte gärna vill gå på promenader...och halkar långt efter. Sedan var det något mer "suddigt" som hon inte riktigt visste var det var, området var för stort för att vara tumör men något är det, hon skulle ta det med Andre som är våran veterinär....jag ska prata med honom i telefon, och sen var det något konstigt vid ena höften som såg ut som en nabb? Hon skulle diskutera det också med Andre , jag vill bara säga JÄKLA spondylos som många inte tycker är "så" farligt   

 

och återigen urinvägsinfektion   underbara vovva som är sååå snäll och lätthanterlig hos veterinär, inga problem att röntga och vrida vända och dra i henne utan sövning  

 

det som är tråkigt är ju ALLA mediciner hon nu har....jaja bara hon mår bra så får vi se hur länge det håller finns väl en del som tycker att man är galen...JAA det är jag...men så länge hon inte lider eller far illa så får hon allt hänga med min Älsa pälsa Märta Maräng ....och den dagen jag ser att det inte går...eller om jag blir skvatt galnare så vet jag att "mina" på Strömsholm kommer upplysa mig om när det är dags....men nu ska vi leva livet denna sommar så får vi se sen......

 


 

kan säga att så här skulle det inte sett ut om det varit BollnäsTrollet   

 


 

som lilla My...akta dig så jag inte kommer och biter dig i benet...fast det är ju det hon gör   

 


 

sola när hon är med går inte så bra

 


 

denna heter sädesskvätta va?   

 

grannen Frej

 

puss någon ?

 


 

Galen ?

 

galen ? Jaa   





Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards