Älsa & Ästher

Alla inlägg den 5 november 2010

Av Annica - 5 november 2010 19:03

Här om kvällen när jag skulle gå och lägga mej så släckte jag lampan i sovrums fönstret och drog ner persiennen i det ena fönstret och gick till det andra för att göra lika...."smack" lät det under min strumplösa fot....skyndade mej att tända lampan....det är här tacket kommer in....Sigge hade spytt...inte en gång utan fyra gånger......det såg ut som han svalt ett får och sen spytt upp det igen o igen osv...urk..... tack snäääälla kattf*n att du inte spydde upp allt det där i sängen  OCH att det inte var Kenneth som trampade i det där för då hade han med all säkerhet också   han är ju "lite" känslig för snusk  

Vi åkte till torpet igår och jag gick en ganska lång promenad med vovvorna....det står ju i papperet att det inte ska vara några långpromenader när dom är opererade...men det har ju gått 9 dagar nu och veterinären menade att det är ingen fara att promenera med dom för vad kan hända i koppel sa han.....jag sa inget men hade lust att säga...har man ett BollnäsTroll KAN ALLT HÄNDA ÄVEN med koppel på  ja iaf så när jag kom tillbaka till torpet så var det tre rådjur på gårn...dom guppade elegant iväg...kan ju säga att Bollnäsa blev lite" intresserad. Sen lite senare så tog jag dom igen för att gå en liten sväng, usch det är ju kolsvart där uppe i skogen, ja när vi återigen kommer in på gården så ser jag en grå silluett...jag tyckte först att det såg ut som en hund och jag tänkte är det en varg...men nää det var ett rådjur som tvärvände..dåå blev trollet i det ena kopplet galen och skrek och studsade rakt upp o ner o hit o dit....puuuuust vilken tur att jag hade riktigt tag om kopplet. Tog in henne innan för gärsgårn och stängde grinden men släppte henne inte....hon drog mej nerför gräsmattan och raka vägen fram till grinden som är där och stört dyker ner på mage och är på väg att åla sej under  vilken himlans tur att jag inte släppte henne när jag stängt den första grinden då hade hon rymt o jagat rådjur....inte bra när man är opererad. Älsa då...ja käre nån....hon tittar ungefär som jahaja och där är dom där djuren  kan jag få en godis nu då  så jag fick ta två galler grindar och ställa för så hon inte kan ta sej under grinden...skithund  

Ästher vad har du nu hittat?

en pinne.....

wihooo håll i dej matte

mina snyggon posserar snällt(med godis) uppe vid jobbet   

när jag släpper Älsan så tittar Bollnäsa uppgivet på mej..varför får jag inte vara lös??? Tycker synd om henne...men snart så  

hihihi jag får vara lös jag...ja och hon retas faktiskt Älsan...springer nära förbi Bollnäsa och jag tror hon säger nananana du får inte vara lös  

Ästher!! Tittar du efter rådjuren??

nääee jag är bara såå trött...

gäääääsp....

måste sova lite...

Älsa blev också trött..men varför ligger du åt fel håll Älsan??

s.k.i.t i d.e.t d.u          

ser nästan ut som Alcatras förstärkta grindar  


                              



Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards