Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 13 mars 2011

I´m back;)

Av Annica - 13 mars 2011 18:50

Ja man kan ju fundera om jag städade bort blogglusten när jag städade rummet....och så är det nog! Har försökt att få ihop nåt att skriva men har stängt ner istället! Lika dålig har jag varit att "hälsa" på i andras bloggar o hemsidor....hoppas att jag skärper mej nu för det är ju kul att se vad ni sysslar med. Det enda jag kollar varenda dag är facebook....tänk hur det kan bli....från början när jag gick med....tror det var början på -08 så fattade jag inte mycket...och tröttnade innan jag hann lära mej så då var jag inte "där" på ett bra tag....gick med igen när jag började få vän förfrågningar från "hundkärringarna"  och nu måste jag kolla där en liten vända varje dag!

Annars så mår vovvorna oförskämt bra.....blir visserligen lite nervös när jag säger så om Älsa FÖR jag vet att marginalen mellan att må bra o bli dålig i rygg är pytteliten...men nu går vi rejäla promenader och hon springer som aldrig förr....hon har börjat galoppera igen....det har hon inte gjort på flera år.. utan när hon har haft bråttom så har hon sprungit i trav....på snedden, det syns så väl att det är hennes högra sida som är "värst" men nu är hon pigg o glad som en kexchoklad  jag har börjat att ta en o en vovva på en lite längre o fortare promenader varannan dag(bra även för mej att gå 2 längre vändor/ dag)...fast med Älsa blir det väl inte såå "fort" men vi går på riktigt bra...med Bollnäsa blir det mycket fortare....sen varannan dag tar jag båda samtidigt, men nu är det ju så himlans halt fläckvis så man får ta det väldigt lugnt så inte vovvor eller jag står på näsan.

BollnäsTrollet o jag går kurs igen, vi hoppade på vardagslydnad fortsättning...men....suck...hon gillar det inte, sist vi var där trodde jag faktiskt på allvar att hon var sjuk....även kursledarn frågade om hon var det eller hade typ halkat eller nåt...jag fick henne inte med mej hon stog som en staty ibland och såg ut som jag slängt vatten på henne eller nåt  men när det var dags att gå hem...SÅ exploderade hon som vanligt...jippieeeee tjohooo vad kul och hon studsar i ansiktshöjd o blir sååå glad  över att det är dags att gå hem! Knasvovva!!! Och jag har ju anmält henne o mej till klickerkurs...hoppas hoppas det passar damen bättre  

I torsdags morse när jag öppnade kylskåpsdörrn så reagerade jag på att lampan var trasig....stängde o öppnade dörrn igen bara för att kolla.....då fick displayen frispel o lampan o displayen som visar graderna blinkade som bara den....sen sa det poff  jaa det gick såklart sönder....tycker det var igår vi köpte det....9 år sen var det och för 4 år sen fick vi ett kretskort utbytt(ja vi fick vackert betala 2400 kr)...ett riktigt "skitskåp" fick plocka ut allt o ha det i en kartong på altan med ett kompostgaller över....innan jag hann lägga dit gallret så hade Bollnäsa slickat på ALLT i kartongen  nu har vi ett nytt skåp....hoppas det håller ett tag nu, tycker inte det är kul att köpa såna saker...dom ska bara fungera.













                             

        


hihi kolla tungan....det är Älsas  


kolla blicken..




                    

 
 
Värmland

Värmland

13 mars 2011 22:01

Men ååååh som jag längtat! =)
Hahahaha, jasså madam gillar inte kurs? Håller tummarna för att klickerkursen blir bättre. Vem var det du skulle gå för?
Håller tummarna för att du fortsätter blogga nu ;) Kramis!

http://vattenhunden.wordpress.com

 
Ingen bild

Kristin & Harras

13 mars 2011 22:37

Hihihihahahaha go vovvar! Har Trollet lagt på sig lite eller?
Dom är så fina så!!!

 
Therese & Atlas

Therese & Atlas

14 mars 2011 08:32

Det glädjer mej att du är tillbaka!! Nu får jag mej lite rolig läsning (förutom när du skriver om tråkigheter förstås). Jag vet vad du menar med att knappt våga skriva att Älsa mår bra, det kan vända på en halv sekund. Men man måste ju våga glädjas åt att de är pigga och glada som kexchoklad också ;)
Kram

http://www.atlas.blogg.se

 
AnneSofie

AnneSofie

14 mars 2011 11:31

Trevligt.
Så du är med på FB. Jag testade för ett år sedan ugenfär men gick ur när jag började få konstiga mail adresserade från FB.
Nu i samband med att grannen flyttar Gbg så har jag blivit övertalad om att gå med igen.
De har ändrat den så jag fattar bättre.
Skönt att se att Bollnästrollet är sig lik.
Jag gnäller om att vi har mycket snö kvar - ska nog sluta med det när jag ser hur mycket snö ni har!!!!!

http://www.sofielundilerdala.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

14 mars 2011 22:00

Vad skönt att allt är bra med er :) Började undra var ni tagit vägen ;)

Tråkigt att Bollnäsa inte gillar kursen som ni går :( Får väl hoppas hon gillar den andra kursen bättre :)

En massa härliga bilder på dina tjejer som vanligt :)

Sv. Ja det är verkligen skönt att snön börjar smälta bort. Men hu vad vissa vägar är hala :( Men idag hittade vi en väg som var barmark hela vägen :) Verkligen kanon härligt :)

Ta det försiktigt när ni är ute i halkan.

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Edith

Edith

15 mars 2011 12:54

Det där "lilla" Bollnäs-Trollet är allt ett riktigt Charm-Troll. Ursäkta ... men ibland kan såna där hundkurser vara bra tråkiga. (Får man säga så?) Visst är det jobbigt när kylskåp går sönder ... men det var ju ändå tur i oturen att det hände när det är kallt ute och maten klarar sig på altanen. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Carolin och Malte

Carolin och Malte

16 mars 2011 13:47

Ja kurs är skoj säger Malte! Man får ju träffa massa andra killar och tjejer i varierande storlek. De allra minst är av någon anledning roligast, det har Malte alltid tyckt...
Så Bollnäsa är en liten lurifax med andra ord? Får hoppas att klickerträning behagar damen mera då :-)

http://maltesdagar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mia

17 mars 2011 14:05

Precis så var det med mig o fb också, jag gick med, fattade inget, tyckte det var skittråkigt! O nu ja nu vet du ju att jag är en aktiv fbbockare!
Tråkigt med hemsidor bara, det är många uppfödare som inte uppdaterar sina sidor för att de har just fb. men alla har ju inte det. . .
Härliga bilder, skönt att de mår så bra voffsetoffsarna!

 
Madeleine

Madeleine

26 mars 2011 23:45

Fina hundarna.

http://astasdagbok.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards