Älsa & Ästher

Alla inlägg under januari 2011

Av Annica - 30 januari 2011 17:45
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Annica - 20 januari 2011 07:30

Härom morgonen då jag var i torpet så fick jag med en snutt av Ästher "BollnäsTroll"s pratande, hon gör det allra helst när vi ska gå ut eller när hon är riktigt knas glad, nu står hon först och ser misstänksam ut för hon fick antagligen för sej att hon skulle få täcke på sej för att jag hade tagit fram Älsas....sen att torphäxan inte kammat håret som är super statiskt hör inte hit och inte heller att jag glömmer kameran och får gooo kli på Bollnäsa  


får se om det funkar med filmen, den knasade sej lite när jag testade......


 

Av Annica - 14 januari 2011 08:50

Jag tog vovvorna på varsin tur med sparken här om dagen, började med Älsa som varje gång vi tar spark eller cykel med så håller hon på att spricka av glädje...jag blir lika förundrad varje gång, hon blir sååå glad o mallig, hon har sån ögonkontakt i början att jag är rädd att hon ska snubbla  jag kanske skulle ha satsat på lydnad om jag fått ha en cykel eller en spark med på lydnadsplanen  

Ja när vi kommit en bit så kom det en äldre farbror med gå stavar....han stannar till och frågar med bestämd röst nickandes mot Älsa...Är "det" en Båtsman? Neej svarar jag...då säger han igen lite mer sur..MEN det ser ut som en Båtsman!! Neeej säger jag det ÄR en Landseer....vaaaa säger gubben....jag upprepar och säger att landseer är inte sååå vanliga...hm säger han då, ja det kommer ju så många nya raser..Alldeles för många säger han och snörper på munnen...sen frågar han hur gammal HAN är o syftar på Älsa....jag svarar att HON är 6 år...då säger han hejdå och knallar iväg  vad jag märkt så är det många som tror att stora hundar är en han..!

Lite längre bort möter vi en annan karl som säger på långt håll....meen det där var en rejäl hund....sätter ner handen och klappar Älsan som älskar sånt och då säger han...HAN är snäll va? Det kanske han skulle ha frågat innan han satt ner handen, jag svarade såklart ja men det vore kul att ha svarat neej och sett minen  jag skulle ha stoppat det också naturligtvis innan han klappade om hon inte varit snäll såklart och jag skulle inte ha tillåtit det om det var Ästher BollnäsTroll för sånt tycker hon inte om att okända bara sätter dit en hand o ska klappa, nej hon vill komma fram själv. När jag tog Ästher sen så mötte jag en kvinna som jag inte pratat med på flera år...hon sa när vi möttes att nu har du skaffat en "riktig" hund...hon har haft samma ras förut, när vi pratat en stund så säger hon att det syns att det är mycket pygmé i henne  ...sen blir det tyst...jag tittar åt ett annat håll för nån sekund för annars hade jag brustit ut i skratt....men hon ändrar sej fort och säger neej vad heter rasen....pyrenee menar jag ju (det är ju pyrenee i leonbergern) det är såå typiskt mej att inte rätta...men jag har såå svårt att hålla mej för skratt men jag skrattar INTE åt personer som säger fel utan åt orden för det låter så kul och ja jag har knasig humor  så om du läser detta så menar jag inget illa det lät bara såå kul, hon syftade såklart på att BollnäsTrollet är rätt så smal över nosen. Iallafall så är det riktigt roligt att åka spark med Trollet i år för nu har hon slutat dra så jag kan ha vanligt halsband på henne, förra året hade jag ju sele så hon kunde dra...men det var lite läskigt för då gick det lite fööör fort ibland och jag slet nästan ut sulorna på skorna när jag fick bromsa ideligen.

I morgon ska jag på hundutställning, valputställning för alla raser och special för New Foundland, ska bli såååå kul...gör ju inget att utställningen ligger knappt 5 minuters gångavstånd från där jag bor  


vi skulle grilla korv förra helgen och Bollnäsa var såå ivrig så hon nästan knäckte gärsgårn

hallå husse vart är grillkorven undrar Trollet

sitt snällt o vänta sa han...

zzzz...sååå tråkigt att vänta


korv dä ä gött dä säger Bollnäsa

så gott att jag blir dans sugen..

klara...

färdiga......

aaaaanfall..........

hahahaaa säger Älsan...

kom igen din lilla skit....

okej vi dansar....

ser ut som tango...

runt runt....

äsch vi tävlar i stället


tjohoo Bollnäsa dyker upp som gubben i lådan

eller som en kanonkula





husse var lite avis när han åkte till jobbet o vi fick ligga kvar o mysa

hehehee skrattar BollnäsTrollet åt sin moster,,,släpp mej så ska jag bita dej  

igår sken solen så fint...vill ha sol idag också....

                                               

                 

     

Av Annica - 4 januari 2011 09:48

                      



          




                   





                   

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards