Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 4 november 2011

Gröna fingrar?;)

Av Annica - 4 november 2011 11:25

Nej jag tror inte att man kan säga att jag har gröna fingrar. Jag städade i badrummet...jo det gör jag ju...MEN tydligen så har jag inte lyft bort blommorna från fönsterbrädan sen i somras   utan torkat runt bara och dammsugit ormbunken......men nu skulle jag duscha ormbunken då den var jättedammig och skräpade enormt....döm om min förvåning när jag tagit bort den och såg en annan av växterna och det såg märkligt ut...

ormbunken....

den andra växten...ser ni ormbunksbladen?

nu ser ni

på nåt vis så har några "tentakler" från stora ormbunken slagit rot under den andra växtens kruka... 

det får sitta kvar få se hur länge den överlever!

Nu längtar jag efter lite kallare väder även om jag egentligen gillar värme också MEEEEN är såå less på lorten... och mörkret, blir ju så trött, ja lorten är ju pga att jag har två lortpöls älskande badgalna vovvor...dom var fräscha efter dusch i tre dagar sen var dom nästan lika "goa" i pälsen igen, jag kan ju inte hålla på att duscha dom varje vecka då har dom väl snart inget fett kvar i pälsen och det är ju inte bra ...så det är borstning som gäller vilket ingen av dom gillar....men ska dom härja i skogen får dom allt tåla borstningen

Älsa luktar på lupiner....är det verkligen november? Fortsätter denna värme måste jag klippa gräsmattan snart...har jag ju ingen lust med men den börjar bli så lång och det gillar jag inte

jag och Älsa stog och tittade på en helikopter här om dagen som lastade byggmaterial...hon brydde sej inte ett dugg trots att den väsnades ganska högt...


Älsa kollar in helikoptern

Bollnäs o jag gick till syrran en dag men se det var då ingen hemma där...

nej jag vill inte gå hem sa Trollet

hon ville åka båt men den låg ju på land

och inte var Hampus o Sara hemma heller

en maskros o ett bi såg vi i allafall...november månad är det ja 

i morse satte jag mej bredvid Bollnäsa och skulle borsta henne....så här kul tyckte hon det var   

och så fick hon fart på Älsan så det var bara att glömma borstningen ett tag




buuuhuuuu....buuuus eller godis?     

här var det frost

jag vill ha mer frost


kolla Älsas blick....hon vet vad som är på gång

Bollnäs anfall så klart

och så blir det bus



rusk rusk nu är vi klara

nästan varje dag vi ska ut och gå så måste dom busa av sej först...är det fler som gör så??



så där ja....nu ser hon ut som vanligt igen

mys vovva 

titta dit....

och dit

Men Ästher inte toarullen...

Älsa tar över

det var inte jag säger BollnäsTrollet

vovvornas moster min syrra följer med oss på promenad ibland...kul med sällskap tycker vi

Älsa går fint bakom på denna blöta lerväg  det gjorde INTE Bollnäs som gick med mej

en klase kvar på rönnen som ingen ville ha tydligen

                                           

                       

                                         

 
 
Ingen bild

syster på ågatan

4 november 2011 12:37

Jaa men vilket fint exemplar av en nu blomsort :0)

 
Ingen bild

Mia

4 november 2011 13:52

Hahaahha Åå va du förgyller min tillvaro =) Vilken underbar blogg o härliga bilder! Häftigt me blomman!
Här är det lite tvärtom, det blir bus när vi vänder hemmåt efter en prommis.

 
Rudi

Rudi

4 november 2011 16:28

OJ, jädrar i mig så rädd jag blev för era soff-spöken!!! Läskigast hittills!
Kul krukväxt ni har, undras om jag får välta på våra för att kolla om vi har likadan..?
Hur som helst är ni attans snygga, precis som vanligt, tjejer!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

4 november 2011 16:34

Vad häftigt det ser ut med blomman som det växer lite av ormbunken runt krukan :) Ska bli spännande att se hur länge den tänker växa där.
Förstår att du längtar efter minus grader och snö när du har sån skitgrisar ;) Ni verkar ha en väldans massa lerpölar hos så jag förstår att dom är smutsiga nästan jämnt :(

Härliga busbilder på flickorna som vanligt, ja dom andra var självklart bra också. Man ser verkligen hur leran hänger i hela pälsen på vissa av korten.

Ha en skön helg :)
Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Malin

Malin

5 november 2011 01:00

Haha var roligt med växten :D du får uppdatera med bilder hur den växer o frodas sen ;D..
Super goa bilder som alltid här inne,nu är början på min helg gjord igen :)
Kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
carina jonsson

carina jonsson

5 november 2011 14:01

Skrattar gott :) härliga bilder på vovvsen.Vilken blomma !!!! tror säkert den kommer växa till sig runt krukan *haha.Snart kan frosten komma,inte mig emot fast jag inte har ett "blöt" djur ( Myra) Trevlig helg / kram

http://www.svartangel.n.nu

 
Grannen

Grannen

9 november 2011 19:42

Men värsta expert odlarn..kan du jobba extra hos oss på blomaffärn kanske? Har wilda lärt soffspökena att toarullar är den ultimata leksaken..kan med fördel användas som megafon:)

http://www.la-sirenitas.se

 
Wille med matte

Wille med matte

9 november 2011 20:52

Det där blev en ny växt det. Men lupinerna, maskrosen och här hemma även blåklockor, blommorna tror inte det på att är november, det är då ett som är säkert.
Vi har haft en skön busdfag idag vi med. Inte alls dumt, men ni slår ju rekord med frostig brottningsmatch, gyttjebad, soffbrottning, toarullsdemolering........
Inte illa alls ! ha en fortsatt kul kväll nu !

http://willebuz.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards