Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 21 november 2011

Hm...

Av Annica - 21 november 2011 15:38

Tänk att jag bloggar så sällan...jag kommer mej inte för helt enkelt...nu sitter jag på jobbet och ska jobba men då hamnade jag här...tur jag är gift med chefen men  hade så mycket att göra på jobbet så jag hann inte blogga färdigt där heller  så nu ska jag försöka få färdigt detta!


En så fruktansvärt sorglig sak som hänt är att våra goda vänners ena hund råkat ut för en olycka och fick lämna livet alldeles för tidigt..endast 1,5 år gammal...jag kan inte ens tänka på det förrns tårarna bränner, och inte kan man göra nåt heller för att lindra smärtan och sorgen för dom drabbade. Tänk så fort allt kan ändras....så var rädda om och var snälla mot era fyrfotavänner...vi har dom bara till låns en stund här i livet och vissa av våra pärlor lämnar oss alldeles för tidigt och får inte ens åldras med oss och kom ihåg att det är vi som skaffar dom och dom inte oss! Ni ska veta att jag tänker på er varje dag och önskar att jag kunde göra nåt.... KRAM


Det blev ingen fortsättning klicker för mej och BollnäsTrollet....inte än iaf....men den som väntar vi tränar på lite själva med en del trick....hon är såå rolig, kanske ska prova att filma oss nån dag bara det att hon är ju så snabb...ja hon är snabb, jag hinner inte med alla gånger utan fumlar med både klicker och godis men jag tröstar mej med att vi har roligt iaf och det är viktigast, och hon surar inte för att jag fumlar heller sen är ju inte jag heller riktigt säker på HUR man gör   Älsa hänger liksom med i farten..eller fart o fart....ja hon vet att klick betyder godis och det är i princip det hon tycker räcker, min sega roliga Märta Maräng, ja några trick kan hon också så det så.....men i hennes takt

men Ästher...det där är kattens

wihooo men den är ju bara såå kul att leka med

swisch iväg med den

Byskräcken glor med lite sur min...SLÄPP IN MEJ NU

piruettar sej in

lupinerna blommar än

tyckte dom här molnen var fina

BollnäsTrollet längtar ut från kontoret

knas Märta sjunger..

och sen "råkade" hon hitta mina tofflor

kom o klia mej på magen jag looovar att inte rivas  

i torsdags så träffade vi Veronica med sin fina Cash och tog en promenad...kan väl avslöja att det här var det närmaste hon ville sitta när jag skulle fota...fröken speciell gillar inte nya bekantskaper...inte på en gång iaf..inte så att hon blir arg men lite sur om dom kommer för nära

nu har räven gjort slut på grisen...först bajjade han ju på den men nu har han bitit sönder den

Bollnäs i fullfart

och Älsan i sin fart

Älsa undrar om "farfar o farmor" är hemma i stugan?

vilken tur dom var hemma..Bollnäsa blev så glad så "farfar" fick en puss 

Älsan la sej på "sin" plats...perfekt om nån tappar nåt från bordet och sen vet hon att dom alltid får smaka nåt gott ändå

här har dom gått husesyn

sen gick vi en promenad i Kvarnsnäs och BollnäsTrollet visar var sanden finns

den här dörren sitter i ett hus där det varit en kvarn....men det verkar som det sålts nåt annat också eller så har den här dörren kommit dit i efterhand? Jag ser inte vad det står för namn,men efter namnet står det & son, men vin o spirituosahandel står det väl iallafall...  

Bollnäsa hjälpte mej att flytta

undan vattentunnorna för vintern

det var plättlätt sa hon och behövde inte ta hjälp av Älsa Maräng

spaning på hög nivå

tokTrollet



vart är du lilla pippin


hon gillar verkligen att balansera och hoppa upp på stubbar

kan jag också säger Märta Maräng...OM jag vill alltså 


som en lite cirkus elefant     

här vilar hon halva rumpan på stubben              


                    

                  

 
 
AnneSofie

AnneSofie

21 november 2011 17:59

Shit vilka coola måln, som en tecknad våg...

http://www.sofielundilerdala.se

 
carina jonsson

carina jonsson

21 november 2011 18:23

detta var en blogg som hette duga ! En massa fina kort :) Kort hos mig får du INTE se.....jag har ju ingen kabel :( Jag ska leta vidare och OM jag hittar den KANSKE det kommer kort ;) Kram

http://www.svartangel.n.nu

 
Catja

Catja

21 november 2011 18:38

Vilka härliga bilder på fina hundar!
Tack för titten..!

http://vincentsetter.bloggplatsen.se

 
anette

anette

21 november 2011 21:13

Fina kort som vanligt :) ja det är sorgligt när det händer sådana tråkiga och sorliga saker med ens fyrfotingar usch....

http://www.bergakungen.eu

 
Carina T

Carina T

21 november 2011 22:26

Vad bra skrivit!
Som vanligt så är det bara att njuta av dina bilder, man blir på bra hunör när man ser dom!

Kramisar!

http://ozzyeddie

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

21 november 2011 22:47

Vad tråkigt med olyckan med din kompis hund :( Aldrig kul att mista sina djur i så unga år :(

Vilken besvärlig räv ni har som skiter på leksakerna och även biter sönder dom...Sicken elaking.

Härliga fina bilder som vanligt på dina flickor :)

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Lillan

Lillan

21 november 2011 23:02

Tack och kram! Så himla bra skrivet, kan ju hoppas att många läser och tänker efter. Man har dem bara till låns och smärtan efter dem är obeskrivlig.

http://vattenhunden.wordpress.com

 
Malin

Malin

21 november 2011 23:32

Åh nu är min måndagskväll gjord,nu när jag fått gotta mig i massor av fina gos bilder :) ..
Dom där molnen var lite latjo,ser ut som en målning av vågor tycker jag =) .. riktigt fint!
Så sorgligt med dina vänners hund :( kan inte föreställa mig hur dom mår och känner,usch tanken på att förlora Jason gör så det vattnas i ögonen! :( .. Bra skrivet av dig iaf,det är som sagt vi som väljer våra vänner och inte tvärt om!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

23 november 2011 10:29

Sv. Är ingen fara med Vinja. Hon har skaft av en bit av trampdynan längst in och för att hon inte ska slicka upp det mera så satte jag på en strumpa. Tänkte att det är inte så kul att gå med tratten på sig.

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards