Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 23 november 2011

Pannlampa

Av Annica - 23 november 2011 18:27

Tror jag ska köpa mej en pannlampa...eller en strålkastare....igår när jag var i skogen med hundarna så blev det helt plötsligt mörkt, upptäckte att jag inte gillade att vara i skogen när det blir mörkt...ja inte svart men nog så skumt. Kopplade dom för fick en tanke OM dom skulle dra så skulle jag inte ha en suck att se dom...när vi vände hemåt på skogen så såg jag nåt mörkt en bit bort på ett fall....helt övertygad om att det var en bisonoxe  men eftersom att ingen av vovv reagerade så blev jag inte rädd...inte såå mycket iaf   sen kom jag på att bison kanske inte finns hos oss här i skogen!!

I måndags när jag gick med Älsa efter en väg så slog hon i bromsen....suck...vad är det nu då Älsa frågade jag....hon står som den envisaste som går på fyra ben när hon sätter den sidan till...sen såg jag....ett trasigt dött rådjur i diket..nån som kört på och sen inte anmält kanske....såg riktigt makabert ut...gick förbi där idag också och nu var det bara ryggraden kvar..blää....

Sen läser man på Fb o bloggar att alla städar o pyntar och står i...ni är varmt välkomna hem till mitt grushem och städa här också och nu har fru mus flyttat in IGEN...suck.....hotade nyss Kenneth ATT OM INTE HAN FIXAR så att Fru Mus flyttar så flyttar jag....kanske jag får ångra   nej men jag tänker aldrig mera sätta in en fälla för att sen inse att fällan är för liten och jag får hjälpa fru mus loss för att hon fastnat och springer runt med fällan...nähää aldrig att jag gör det igen  

envisa Märta tycker vi ska gå ner i diket

så äckligt...tycker synd om rådjuret som bara ligger där alldeles uppäten...(har bara min usla mobil att fota med)

lite kvällstugg på varandra

Bollnäs försöker se lite farlig ut 

står i givvakt för nyss har räven trippat förbi innan dom kom ut....attans så arg hon blir när hon känner hans doft....såg så kul ut när jag såg han...det såg ut som att han tänkte men f*n är ni hemma 



ser mycket bättre om man står på en sten


kameran hade full sjå att kunna fota i skymningen




lurar på Älsa

swisch.................

Älsa ligger lugnt o tuggar på en pinne



såå mysigt att rulla i blöta mossan



ni ser Bisonoxen va??        


        


                                         


        


  

 
 
Matilda

Matilda

23 november 2011 19:41

Vi har herr mus här, vi kanske kan be de flytta ihop någonstans på mitten ;-)

http://www.aquaseers.se

 
Rudi

Rudi

23 november 2011 20:29

Klart som korvspad ser vi bisonoxen! Läskigt! Min matte har en hel låda full med pannlampor, hon sätter på sån i oktober och tar av den i april. Fast hon byter batterier ganska ofta. Utan pannlampa skulle jag nog inte få några promenader alls halva året!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

23 november 2011 20:52

Pannlampa låter som en super ide :) Men köp en som är uppladningsbar för annars lär det nog gå åt mycke batterier under vintern.
Jaha, så Fru Mus har flyttat in igen :( kan tänka mig det om räven springer runt hos er. Antar det säkrare och varmare i huset ;)

Förstår att du har redigt grusigt hemma efter Bollnäsas framfart i skogen. Hon ser ut att släpa med både det ena och det andra hem ;)
Så antingen är det bara att städa, eller också får du göra nått possitivt av allt grus.....Köp dig några super starka lampor och ta fram solstolarna så kan ni ju låtsas ni är på en sandstrand i nått varmt land ;)

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
AnneSofie

AnneSofie

24 november 2011 07:12

Jag pyntar inte, men julstjärnor införskaffas å så eldas här en himla massa ljus. Städa gör man ju konstant när man har två leonberger och till DERAS försvar även två katter som absolut bidrar med smutsiga tassar.

http://www.sofielundilerdala.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards