Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 29 november 2011

Vedervärdigt!!!

Av Annica - 29 november 2011 09:46

Igår natt så skulle mitt lilla BollnäsTroll ut..inget ovanligt, men då kände jag en mysko lukt i trappen ner..första tanken var..Sigge har skitigt nånstans (förlåt Sigge)  men jag hittade inget, det luktade bara en bit upp i trappen och sen nere i hallen. På morgonen när vi gick upp så tvärnitade Älsa och sniffade ljudligt och satte nosen mot väggen som går under trappen, där bakom en dit skruvad vägg så har vi varmvatten beredan. Jag tänkte tanken att det kanske var fru mus som dött..men har hört att det ska stinka riktigt rejält...men sen gammalt så finns det ett gammalt avlopp eftersom att det en gång i tiden var toaletten där under trappen..undrar hur dom fick plats med huvudet har jag tänkt när dom använde den toan, ja iaf så är ju det avloppet igensatt så jag tyckte väl inte att det skulle börja lukta från det efter alla år! När Kenneth kom för att hämta oss till jobbet så fick följa med in igen för han hade ju såklart inte kännt nåt på morgonen innan han åkte  ...jag i princip knuffade in han i hallen och tänk att han också kände lukten nu   Ja vi bestämde att skruva bort väggen sen på kvällen när han slutat jobbet...jag o hundarna slutar ju tidigare och jag kan ju säga att nu luktade det mycket mer när jag kom hem. Men fick vackert stå ut tills han slutade..

Han skruvade bort väggen tog ficklampan sen hörde jag ett URK...och.... du vet att du är den bästa människan på jorden va sa han(joo jag vet  )...då fattade jag att det var "nåt" dött som stank  jo då men det var inte "fru" mus utan FRU RÅTTA....fy f*n vilken tjocksmocka...och hon hade så klart fastnat på nåt jä***a vis och strypt sej själv...insåg att jag inte skulle nå dit då det var bakom varmvattenberedan så jag gick ut och hittade en pinne och sen fick jag sträcka mej in och peta ner henne...plask lät det på golvet...fortfarande mjuk alltså.....OCH NU!!!!!!!!!! Gaaaaaah vilken ODÖR    jag petade råttan närmare så jag kunde med hjälp av en kasse ta i snusket och lägga i en annan kasse och fort ut på trappen....men gud i skruven vilken stank  såå nära att lägga en kräka har jag nog aldrig aldrig varit  hade fönstret öppet på baksidan och dörren på vid gavel och sen hör jag hur Kenneth står på baksidan och hulkar han med fast han inte ens var i närheten av den stank jag fick dra i mej..han är sååå jä***a kräsmagad så det är klart att jag ÄR glad att jag var hemma och tog reda på detta annars hade det garanterat varit en   på golvet också  

Usch sen har jag vaknat inatt och på nåt vis tyckt synd om "fru råtta"...vad skulle hon in där att göra  


Nu blir det några bilder på mina godingar istället...blir inte så mycket fotat nu....antingen regnar det eller så är det för mörkt...

i fredags när vi var på väg hem från skogen så drog ett regnväder in över oss..såg ut som att det skulle bli åska..hagel kom det också

vovvorna kollar in molnen

tidig morgon....hann precis släppa vovvorna sen kom det en bil och det var bara att koppla för det skulle jagas  

 

kanske inte syns..men långt där borta så är rådjuren....

jag hade dom i koppel...som tur va...sen gjorde Bollnäsa ett fyrfota jämnfota hopp så nu är min ena arm mycket längre än den andra    

ett PälsTroll....jäklars vilken päls hon har och jäklars vilka tovor hon får och jäklars vad sur hon är när vi har borstdagar    

Älsa det hänger "nåt" i din mun gipa    

vi kör en....

give me five  

     

        


 
 
Rudi o matten

Rudi o matten

29 november 2011 19:52

Oj, snusk! Vi får möss som ligger och dör i väggar och tak varje vinter och den odören finns kvar i veckor varje gång innan de mumifieras och stanken upphör. Visst vill man kräkas av den stanken?
I år har vi för första gången satt dit en sån där elektronisk råttskrämma och än så länge har den funkat. En enda mus under diskbänken i höst!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

29 november 2011 20:00

Men usch vad äckligt med en död råtta :( Kan tänka mig att det vedervärdigt.....Vilken tur att ni lyckades få bort den.

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Edith

Edith

29 november 2011 21:51

Vilken ryslig historia ... stora fru Råtta. Men tänk att karlar ska vara så kräsmagade. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Carina T

Carina T

29 november 2011 22:31

Stackars fru Råtta =(
Du borde skicka kräs Kenneth på "Inte kräka så lätt kurs" ;)

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

 
Malin

Malin

30 november 2011 15:03

uäck vad äckligt med en död råtta *ryser*
Fina bilder på voffsingarna som alltid :)
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Ninna Lindgren

Ninna Lindgren

1 december 2011 20:25

Som ja älskar att läsa din blogg! Pussa på flickorna! Kram Ninna

http://www.landgold.nu

 
Wille

Wille

1 december 2011 22:33

Uäck, vilken tur att ni tog bort den !!!!!!
Usch hoppas ni får bort stanken snabbt nu !

http://willebuz.blogspot.com

 
Carolin och Malte

Carolin och Malte

2 december 2011 09:49

Men fy vad hemskt! Tur ändå att ni hittade vart det kom ifrån och kunde få bort den, hur äckligt det nu än må varit :-(
Hoppas ni får en trevlig helg!

http://maltesdagar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards