Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 20 december 2011

Jaha

Av Annica - 20 december 2011 07:35

Ja nu har det gått några veckor sen jag bloggade igen..men jag
hinner ju inte känns det som, tycker det tar så lång tid när man lägger in så
mycket bilder så då tappar jag lusten och sen tänker jag då...jamen jag tar
bara nån bild då...äääää...jag kan ju inte välja vilka jag ska ta då jag bara
MÅSTE ha med alla bilder så ni inte missar mina underbara goaste bästa hundar
som finns nej det är nog bara så att jag tappat min
lust till bloggandet helt enkelt, och som vanligt är jag urusel att kommentera
andras bloggar

Igår jobbade jag o BollnäsTrollet själva då husse var sjuk och
då lämnade jag Älsa hemma som sällskap...dom har liksom samma "fart" dom två
och jag tänkte att det kanske går bättre
att Bollnäsa jobbar själv...hon har ju en förmåga att efter typ en timme "balla"
ur och tycka att det är super trist att jobba...då börjar hon med sina
hyss...hon står 3 cm ifrån mej och piper och stirrar...hon nyps, så där som vem
det nu är i kalle anka som äter den där majskolven sida till sida så det plingar
med bara framtänderna, försök själva då att inte fnissa eller säga aj!!!!!
Mmmm....då är buset ett faktum, och då börjar hon hoppa på min kontorsstol så
jag åker iväg...men nää det gick inget vidare igår heller....igår kom hon på att
hon kunde nå godis burken med nosen och putta på den, vet inte hur många
promenader vi gick igår,enda gången jag får en paus är när Hampus kommer in på
frukost så hon kan "anfalla" honom idag blir hon ledig, jag ska inte jobba
då jag lånar ut mitt kontor till lite annat idag, ska bara dit en liten vända
sen ska jag hem till La.Sirenitas kennel och FÖRSÖKA
fota valparna....blir säkert plätt lätt

Igår när vi gick hem jag o Ästher från jobbet så var klockan
efter 3 på eftm och det började skymma...när jag kommer strax före en av våra
broar ser jag en man och hans hund på andra sidan, en hund av större modell, ser
att han rycker och sliter i hunden....sen ser jag att han sparkar till hunden i
sidan...faaaan vad det gjorde ont i mitt hjärta jag stannar upp och säger högt
för mej själv vad fan gör han!!!! Jag pinnar på lite snabbare men ser att han
viker uppåt mot en annan gångväg och jag har inte en suck att hinna i
kapp......och när vi kommit över bron är han borta.....tänk vilka elaka
människor det finns, vad fan ska dom med djur till???? Och tänk på den hunden
som lever med en sån gubbjä***....ser jag den f*n igen göra samma sak
då......................

Lucia firade vi så klart

vissa tyckte det var riktigt roligt

och en annan tröttnade fort

och sen var det det här med julkort....sååå tröttsamt

zzzzzz...................

zzzzzz................

två veckor sen dessa foton

ingen snö

lite frost och jag var glad åt det


sen kom då äntligen snön

och vovvorna blev som galna (galnare)




vissa värre än värst

det flygande BollnäsTrollet

som även kan ta sej en tugga av snön i farten







retstickan har en pinne

som nån annan också vill ha så hon lipar åt henne

nähäää jag vill inte alls ha den..

jag bara råkar sitta här säger Märta Maräng

men om jag kanske skulle.....

hihihi som att stjäla en bulle från en unge hur enkelt som
helst

mmm sååå god

och sist men inte minst min Murgröna som jag köpte i somras
hos FridhemsblomsterAffär att ha tillsammans med mina hängpelargoner lever
än...pelargonerna sa hej då vid första frosten...det har varit upp mot -10 vid
torpet och den lever vidare det tycker jag är att få valuta för
pengarna i helgen snöade det på den men när vi åkte
hem på söndagen så levde den...få se hur den är nästa gång vi kommer upp!


eller nu blir det en grej till...när Bollnäsa ABSOLUT vill ha
samma pinne som Älsan....tills hon ser en fågel och som vanligt så kan jag inte
filma utan att vimsa med kameran..hoppas ni inte blir allt för yra


 



 
 
Ninna Lindgren

Ninna Lindgren

20 december 2011 08:02

Undetbara kort! Läser fin blogg så fort du skriver! Sluta inte snälla! Det gör ont i mig när jag läste om den stackars hunden som fick stryk! Herregud, våra hubdar lskar ku sin ägare o förstår ju inte varför den blir behandlad så illa! Tnk hurmånga hubdar som måste genomlida misshandel.. Jävla människor det finns!
En hund lever ju för sin förare o ägare! Pussa på dina troll! De ser för härliga ut! Kram Ninna o Landseer tjejerna

http://www.landgold.nu

 
Värmland

Värmland

20 december 2011 09:03

Grrrrr, säger vi till mannen som sparkade :(
Åh, vad fin Ästher var på bilden där hon står upp och tittar åt vänster! Kram!

http://vattenhunden.wordpress.com

 
Hector

Hector

20 december 2011 17:27

Morrr, ilsket uppdragna läppar och tandvisning till den typen som så ostraffat straffar sin hund utan anledning. Synd att jag inte kunde sätta tänderna i hans hand eller ben !!!!!
Vad gör det om man känner att man inte hinner blogga, vi har haft sådan perioder här med, men efter en tag så kommer det tillbaka, den där känslan att vilja berätta. Jag kikar in här lite då och då och förväntar mig inte ens att du måste kommentera varje gång du läser. Bara att du skriver och berättar, tycker jag är skojigt, och hinner du inte dte så ser jag fram emot dina härliga bilder. Bilderna på lussefiorna gillar jag. Ha nu en härlig jul, om vi inte hörs innan dess !
Nospussar från mig och Wille.

http://rocketbuz.blogspot.com

 
Malin

Malin

21 december 2011 00:31

Nu skiter jag i om jag blir tjatig, men jag älskar bilderna på dina små monster ^^ och för att inte tala om klippen du delar med dig utav! :)
Kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

21 december 2011 16:49

Jo nog kan det vara så ibland att man tappar lusten att blogga. Men bara du inte slutar helt så är det okej att det inte blir så ofta ;)

Vad mycke fina bilder du fått på dina flickor :) Skönt att ni fått lite snö också så dina vovvar får vara lite rena efter era promenader.

Men vilka hemska människor det finns då....Varför stå och sparka sin hund :( Hoppas verkligen du ser honom igen så du kan läsa lusen av honom....

Får passa på att önska er En Riktigt GOD JUL.
Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

24 december 2011 08:29

Ja här är det nästan total bloggtorka. Kan bero på att det renoveras för fullt i detta hus. Sen har Matte haft en jobbig höst med alldelens för mycke jobb. God Jul och massor massor med nospussar:)

http://mrbamse.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards