Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 30 december 2011

Veterinär besök

Av Annica - 30 december 2011 17:28

Älsa har nåt som heter Trombocytepeni....blodplättarna är superlåga ..värdet ska ligga mellan 175-500...hennes är 16. Veterinären är inne på en förgiftning..men av VAD????? Har läst på nätet vid vet och det kan vara ganska mycket....nu går hon på en hög dos kortison och så ska vi tillbaka på måndag för nytt blodprov....förhoppningsvis har det ökat värdet, dom andra blodvärdena är normala och det är ju en jäkla tur!!!!! Kollade även borelia o erlischia men det visade inget, ska kolla henne 1 gång om dagen så inte slemhinnorna vitnar....då måste hon få en blodtransfusion! Jag har kollat 3 gånger redan och nu lär jag sluta annars blir nog både jag o Älsa helknasiga  hennes ögonvitor var inte vita idag utan röda, men nu är dom vita igen  Kan ju säga att jag tänker ungefär som professor Baltazar så snart är det inget kvar av mattan nä då vi ska fixa detta vi och Älsan så är det bara!!!! Men jag funderar o funderar på ifall hon nu fått i sej nåt vad i hela friden det ska vara.....veterinären nämnde medicin...men det låter inte som Älsan som knappt tar cosequin som är god....men för det kan det väl vara nåt sånt, råttgift nämdes även idag....men vart skulle hon fått i sej det?! Ju mer jag tänker desto mer snurrar det i mitt huvud....   tänk vilken födelsedag hon fått....och vi ska även plocka bort allt utom maten iallafall så länge hon äter kortisonet....och törstig blir hon av det också, men hon är relativt pigg och som vanligt jätteglad iallafall men nu är det supervila som gäller för Älsan endast små rastvändor får det bli nu ett tag!

Idag fick hon ett födelsedagspaket av brorsan Eddie uppe i Edsbyn....en superfin mjukis landseervalp som hon genast anammade som snuttis....sen somnade hon med den som kudde (kan säga att det var en liten brunis som blev såååå avis att hon låg en bit ifrån och klagade) Tack snälla Eddie Peddie o Ozzy för presenterna och tack tack Carina för det supersnygga glasögon fodralet till mej   

öööö blir det nåt godis här eller

Älsan med sin valp

mmm den är så mysig

blev sömnig...

då passar den perfekt till kudde

men somna nångång så jag kan "låna" den(sno den)    

                  

 
 
Ninna landgold

Ninna landgold

30 december 2011 18:27

Usch o fy stackars Älsa! Kollade de levern oxå? Jag håller tummarna för att hjärtat skall bli bra igen! Grattis till Älsa! Kram

http://www.landgold.nu

 
carina jonsson

carina jonsson

30 december 2011 18:45

Lilla hjärtat.....hoppas verkligen att det ska vända !!! Förstår att du vänder och vrider på ALLT,men vad sjutton kan det va för nått ??!
Blev ju riktigt bra ändå när hon fick ett nytt litet mjukis djur på posten :) GOTT NYTT ÅR ! kram

http://www.svartangel.n.nu

 
Rudi o matten

Rudi o matten

30 december 2011 18:50

Stackare er allihopa! Men mest Älsan förstås. Br att du fick en så gosig valp till tröst!
Matten här: Min gamla mamma lider av samma åkomma. Med starka cortisonkurer får man upp trombocytvärdet igen och det brukar hålla sig bra i några år efter varje kur. Transufsion har hon fått en gång också med mycket bra resultat. Nu vet jag att man inte ska jämföra sjukdomar mellan hund och människa, men en viss likhet i sjukdomsförloppet måste det vara. Mamma mår jättebra nu och fyller snart 87 och har nyligen slutat kolla trombocytvärdet för nu ligger det konstant högt och bra. Vi håller tummarna för Älsans cortisonkur och att den ska fixa det akuta problemet!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Elliot Kung af Upphärad

Elliot" title="http://kulan.bloggplatsen.se]Elliot" target="_blank">kulan.bloggplatsen.se]Elliot Kung af Upphärad

30 december 2011 19:36

Stackars Älsanpälsan Ge henne en jättestor slafspuss från mig ,Kulan och jag hoppas att hon snart blir bra igen. Gott Nytt År på er!!

http://www. kulan.bloggplatsen.se

 
Lillan

Lillan

30 december 2011 21:47

Fy vad läskigt! Vi sänder massor av kramar och Zelda hälsar dreggelpussisar!

http://vattenhunden.wordpress.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

31 december 2011 06:33

Men stackars lilla Älsa då :( Man kan ju verkligen börja fundera på vad hon fått i sig om veterinären tror hon blivit förgiftad....Hon har inte varit och snott nån julchoklad av er så det är det som är boven.
Hoppas att hon blir bra fort nu då när hon får sitt cortison och att ni hittar vad hon blivit förgiftad av så det inte ligger nått mera av det ute nånstans.

Håller tummarna nu för lilla Älsa :)

Jag och Vinja önskar er Ett Riktigt Gott Nytt År
Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

31 december 2011 08:26

Men oj så himla trist för er. Hoppas att medicinen hjälper. Vi önskar er ett riktigt gott nytt år, och väldigt många nospussar. Kramar på er alla

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

31 december 2011 09:31

Men oj vad är det jag läser :( Hoppas hon blir bra igen tufflan!
Håller tummarna och jason får hålla tassarna att hon blir helt bra !!
Önskar er ett fint avslut på 2011 och en ännu bättre start på 2012!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Tini

Tini

31 december 2011 09:55

Men lilla stackarn:( Hoppas hon piggnar på sig fort. Fruktansvärt tråkigt när de blir dåliga. Men hon är ju förbaskat söt med sin lille maskot:)

Önskar er en god fortsättning och hoppas 2012 blir ett bra år för er:)

GOTT NYTT ÅR!

Kram Tini & 4 benta

http://www.nuffelands.se

 
Wille

Wille

31 december 2011 13:57

Men lilla vännen ! Det låter inte alls trevligt, rentav farligt ju ! Håller tassarna för att medikamenterna hjälper ordentligt !
Men jag kan ju önska er Ett bättre 2012 och ett snabbt tillfrisknande !

http://willebuz.blogspot.com

 
Yvonne R

Yvonne R

31 december 2011 15:37

Sitter här och småfnissar åt alla dina härliga bilder!!!
Vi bor ju mitt ute i Orrepinnabygden så inte många raketer smälls här mina hundar är inte rädda men det kan ju ändras i ett nafs så vi är alltid hemma på nyår.
GOTT NYTT ÅR

http://yvonne.bloggagratis.se

 
Ingen bild

ki

31 december 2011 19:42

Gott nytt år<3

 
Stella o Doris matte Lotta

Stella o Doris matte Lotta

1 januari 2012 11:00

Men gumman då, nu håller vi alla tummar o tår att detta är något som försvinner illa kvickt!!
Jättekramar till er alla!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Yvonne R

Yvonne R

1 januari 2012 15:58

Tänker på er och hoppas innerligt att Älsa är bättre idag.
Varma kramar från Yvonne

http://yvonne.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards