Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2012

Hoppsan;)

Av Annica - 1 augusti 2012 21:19

eller vad man ska säga inte bloggat på evigheter.......nä så kan det va om det gäller mej! Känns som att jag inte har tid....fast det har jag väl egentligen.....är väl den där lusten nu igen......det enda jag besöker en skvätt varje dag är ju Fb....där får man sej en dos nyheter och det går så mycket fortare

Vi har iaf varit till Barcelona i 5 dagar och jaaa jag längtar tillbaka...till värmen o havet o ölen!!! Toppen ställe som varmt rekomenderas!Stort mega tack till Hampus och Sara som såg efter vovvorna!!! Just nu ser jag fram emot att åka bort i morgon till några...(nåja)    goda vänner...hahahaaa jooo det ska bli sååååååå roligt........och Ästher BollnäsTroll lämnar vi hemma, jag dukar fram massor med vatten o mat o chips o dip så ska hon väl klara sej nejdå vi lämnar henne hos min syster o pelle och tar bara Älsa pälsa med, då fröken speciell är som hon är och helst stannar hemma så är det såå tacksamt att hon får vara med dom!!

Vi var på återbesök till Strömsholm med Älsan och nu har hon fått sluta med kortisonet, underbart! Dock visade ekgn att hon fortfarande har förmaksflimmer så hjärt medicinen måste hon fortsätta med, vi ska på återbesök om c,a 1 månad efter hon slutat med kortisonet och då ska ett nytt ekg alternativt ultraljud göras för att se hur det ser ut sen hon slutat med kortisonet!

Oj vad mycket jag plitade ner ja vem vet det kanske kommer nån mer rad om några dagar........ nyss så hörde jag "kattastrofen" slåss här i närheten............suck nu var det lääääängesen han slogs så varför måste han göra det just nu???? Dessutom brukar jag inte höra när han slåss så det har väl kommit nån för nära hans hus då!

03:30 .....tidigt på Arlanda..........

en redig frukost.....Öl o Gin o Tonic 

nähää inte är då jag flygrädd jag håller bara in hakorna

snygga Lejon i Barcelona fanns det också

den här åkte vi med till stranden en dag...........jag tänkte inte åka med först........men tror jag var minst rädd i slutändan

vissa var tvugna att värma upp innan avfärd och något får mej att tänka på sällskapsresan....

tre gringos

härlig utsikt

till det tornet ska vi



har så svårt att förstå att man vill bada i hotellpoolen  när härliga havet ligger nedanför

bäst att hålla i oss

Humle o Dumle i havet

innan Barcelona var vi och kollade ett träningspass på våran Brovind i ösregn



men vad gör väl ett ösregn när vi har nått snyggt att kolla på

och Älsan älskar blåbär

och plockar själv.....

ger man henne ur handen så spottar hon ut hon ska plocka själv

tungan blir härligt blå

voff på er

jaga svansen är ju såå kul

och anfalla Älsan också


och sno min sko




Älsan hjälpte sin matte att få tillbaka sin fina sko

då kan man retas o bita i dynan i stället

simma o bada det är livet det

sååå skönt



Bollnäsa städar lite i vattnet


toktrollet


det finns storsjöodjuret och så finns det smébacksodjuret 

Älsan lurar på BollnäsTrollet





mindre mysigt...flygmyror på mitt kontor  


vet att jag säger o tänker samma varje år.........MEN vart tog sommaren vägen??

ja okej denna gång så regnade den väl bort...men samtidigt...varför gnälla på vädret?! Vi kan ju ändå inte påverka!!


*fniss* när husse plockar kantareller vill han inte ha oss lösa ...han påstår att det blir kantarellmos  

fina prästkragar........men i ärlighetens namn........dom luktar ju skit  


tummen upp  jordgubbsmohito

och tummen ner...........nån rökig whiskey  

man kan även sova på en solsäng  

frukost på stranden  

denna där till vänster hade druckit nåt olämpligt tror jag och det hade fastnat en oliv i tanden  

titta vad glad han ser ut...fick en rundresa i Hälsingland i present....antar att han drömmer om att träffa Lill-Babs  


bästa maten i Barcelona.........ja jag vet men pizzorna var helt suveränt goda...men tapas...nja.....

det gäller att utnyttja minsta lilla utrymme

måsarna i Barcelona var stora som spanska vattenhundar  

 


 en äkta bodega åt vi på

efterätten var jättegod...nån chokladgrejs

en sån här skulle jag o vovv ha

Camp Nou.............

men inget slår väl ett bad i bäcken

gull Trollet



        




                

                                                  
  

                                             




                                                  
                                 


 
 
Ingen bild

syster

2 augusti 2012 07:36

Åååå vilka härliga bilder från Barcelona ;)tror ni fyra passar perfekt ihop :=()

 
Bamse och Valle plus Matte Maria

Bamse och Valle plus Matte Maria

2 augusti 2012 09:34

Ja du det är väl som hos oss, bloggtorka eller tidsbrist. Men nu har det blivit hela 3 nya inlägg, och det kommer att komma 1 idag också. Vad härligt med semester, här har det bara byggts hela sommaren. Men till helgen så ska det bli en sväng till Huvudstaden för att vila inför nästa byggprojekt. Vi får garageporten monterad vecka 33, vårat nya kök kommer v34. Så vi kommer att ha fullt upp resten av hösten känns det som. Pussa brudarna på nosarna från bröderna

http://mrbamse.bloggagratis,se

 
Lena Backman

Lena Backman

2 augusti 2012 23:30

Ni ser ut att ha haft det jättebra på resan, blir lite sugen på att åka dit. Kanske nästa år...då får du skriva ett guidehäfte till mig =)

http://brindberg.blogspot.se

 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

2 augusti 2012 23:48

Åhh vad härligt med lite semester, förstår ni längtar tillbaka :)

Vad skönt att ni får sluta med kortisonet på Älsan, men tråkigt att hon måste ta hjärmedicinen fortfarande. Får hoppas att det är bättre till nästa besök.

Oj vad mycke fina bilder du tagit på tjejerna och eran semester :)

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Malin

Malin

3 augusti 2012 01:21

Ett inlägg lite då och då är bättre än inget alls :)
Jätte fina bilder du bjuder på, men mindre mysigt med dessa myror :/ hoppas du får bukt med dom!
Önskar dig/er en fin kommande helg!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

syster

3 augusti 2012 07:53

Förresten jättefint foto på dig inne i planet <3

 
Värmland

Värmland

3 augusti 2012 09:52

Härlig resa ni varit på, lite avis faktiskt ;) Här har det mest bara varit, jobb, måsten och regn...
Underbara foton! Speciellt det fina på dig i planet ;)

http://vattenhunden.wordpress.com

 
Edith

Edith

3 augusti 2012 11:46

Ni verkar ha haft en härlig Barcelona-semester. Fina bilder på vovvarna. Vad skönt att det går åt rätt håll med Älsa. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
AnneSofie

AnneSofie

26 augusti 2012 19:56

Haha. den här har jag missat.
...Håller in hakorna var det ja

http://trubbelochgrubbelisofielund.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards