Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2012

Dra ända in i Hälsingland

Av Annica - 10 augusti 2012 10:13

ja det gjorde vi för en vecka sen. Först lämnade vi Ästher BollnäsTroll hos min syster med familj för det här är inget som hon gillar speciellt mycket,tror hon tycker det blir för rörigt... så tack snälla för att hon fick vara hos er Det blev en rejäl rundtur, vi utgick från Edsbyn tillsammans med Carina o Ulf där vi först lämnat Älsa hos brorsan Eddie och Carinas pappa som var så snäll och var hund"piga" är ju lite krångligt då Älsa måste ha sina mediciner på fasta klockslag så det var toppen att han ställde upp...tack snälla .  Första stoppet var hos Evelina där Ozzy skulle övernatta,(men först hade vi åkt minst 537 mil   på en grusväg som inte var av denna värld kan säga att organen i kroppen bytte plats på den guppiga vägen   ) sen var nästa mål Järvsö och Lill-Babs såklart

 

...Kenneth har ju tjatat i evigheter att han ville hälsa på henne där blev vi bjudna på fika....Carina åt en räkmacka som var hur stor som helst och jag åt en supergod italienskmacka med lufttorkad skinka mozzarella o tomat...mmmums och "dom" andra åt en tomatsoppa som smakade jättegott den också!

min goda macka....på andra sidan bordet syns inte Carina bakom räkorna     

Men synd nog så var inte Lill Babs hemma men vi kikade på hennes utställning iaf...

ganska likt   bara mustachen som inte är så likt

men här var det look a like   

      

sen åkte vi vidare till Ljusdal för att inhandla nåt att dricka då vi som slapp köra bilen blev törstiga   

 Sen for vi mot Hudiksvall .....

 

gick där o tittade lite...väldigt fint med sjöbodarna där tycker jag.

deras slingerkrasseblommor var helt enormt fina dom hängde ända ner till vattnet..tog en bättre bild på blommorna men nu hittar jag dom inte..men om ni tittar lååångt framme vid bron så syns krassen

ett sångtempel....vi avstog dock från att sjunga!     

Och sen åkte vi ut mot Hornslandet som är en stor halvö....där "pausade" vi också där skulle jag absolut kunna tänka mej att ha en sån här mysig sjöbod att bo i på sommaren.


       

Sen drog vi vidare mot Söderhamn eller rättare sagt Skärså som har en restaurang vid namn Albertina.....men gud jag har aldrig ätit sån god rödspätta nångång jag åt en som var fylld med räk o champinjonstuvning...mmmmmmmmmm.......sååå gott!!!

 

Så har ni vägarna förbi så gå in o ät där!!!!

På fredagen lämnade vi dom mindre shoppingsugna hemma med vovvs och drog ut på en loppis o shoppingrunda...tänk vad bra det går att shoppa när man slipper nån som trampar en på hälsenorna och undrar om "vi" verkligen behöver en sån o en sån

Har haft det toppen och det var såå roligt alltihop... tusen tack för ALLT

Ozzy hängde med på en promenad innan han packade sin väska och vi skjutsade han till Evelina..bäst så för syskonen kan vara liiite dryga...syns ju på denna bilden vad Eddie tycker om att Ozzy är med  

tror han var ganska glad att slippa dessa syskonen "knas"

tänk vad Älsa gillar detta...att åka o övernatta och umgås...

 


syskonen "knas" Älsa o Eddie

Eddie

vovv vovv

lite bus

ojdå här har Eddie tappat sin Björne  

det är MIN Björne säger han

mmm världens godaste Björne

snygg Eddie

Älsa myser lite på morgonen.....meen snart är det slut på friden

Eddie "the beast" har vaknat  

och tar över madrassen

syskonen "Knas" påminner här om tvillingarna i Judit o Judit... fast i skällform då    


ser ni "snusken"? En helt vidrig nattsvärmare satte sej i dörröppningen efter att ha surrat runt ett tag först..bläää såna är otäcka tycker jag  och denna var hur stooor som helst..



  
          

                               




 
 
Kristin, Harras

Kristin, Harras

10 augusti 2012 11:07

Men i mina hemtrakter!! Skärså visst är det vackert där?
Haha go vovvar!!

http://www.pippsan.blogspot.com

 
Lena Backman

Lena Backman

10 augusti 2012 11:22

Så mysigt ni verkar ha haft det! Å mycket god mat, mums :) Ja en sån där sjöbod vore väl inte helt fel om man säger så haha!

http://brindberg.blogspot.se

 
 Rudi o matten

Rudi o matten

10 augusti 2012 13:33

Tack för den resan! Däruppe har vi aldrig satt våra fötter eller tassar, så det var kul att få följa med!
Dom är fina i flock , dom däe svart/vita, hälsar Rudi!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

10 augusti 2012 23:39

Vilken härlig semester ni varit på :) Och vad mycke god mat ni fått också :) Kul för Älsa att få busa lite med en massa kompisar :)
Mycke fina bilder har du tagit.

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Malin

Malin

11 augusti 2012 15:53

Va mysigt, o va kul o få se syskonen tsm på ett litet klipp :)
Härliga bilder!
Kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Kristin, Harras

Kristin, Harras

11 augusti 2012 19:10

Jasså är ja lik henne! Måste jag kolla in!
Är så nöjd så. Har bara fått goa kommentarer om frissan! En på jobbet sa, men wow du är som en helt ny person.! Så det känns som det kan bli lite kortare nästa gång! Men var ju ganska så modig ändå tycker jag!

http://www.pippsan.blogspot.se

 
Lillan

Lillan

12 augusti 2012 22:25

Men åååh så många fina ställen ni varit på! Verkar varit en riktigt mysig tripp ni haft! Härliga bilder på vovvorna:)
Vad fint Carina och Ulf har fixat vardagsrummet! Helt i min smak :)

http://vattenhunden.wordpress.com

 
Edith

Edith

13 augusti 2012 12:58

Strax söder om Järvsö hade vi en hälsingegård i många år. Och till Albertina i Skärså åkte vi varje sommar och åt pepparlax med sommarsås. Oj vad många minnen som dök upp när matte läste det fina Hälsinglands-reportaget. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Ingen bild

Annkie Hasselkrantz

16 augusti 2012 11:50

Jösses vad mysigt ni ser ut att ha haft då!
Tänk att man inte behöver åka längre för att nästan hamna i en ny värld!

Nu blev jag vrålhungrig bara för det =D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards