Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2012

Snygg i våtdräkt;)

Av Annica - 13 augusti 2012 08:44

näe det är man då inte  Helt otroligt hela sommaren har gått och först nu tog jag mej i skinnet och satte (tryckte) på mej våtdräkten och *harkel* gled ner som en sjöjungfru i det blåa vattnet och lattjade lite med vovvorna, dom har ju fått bada o simma själva hela sommaren jag har liksom inte kommit mej för och ändå är det ju så roligt ! Passade på nu när syrran fyllde år...ja dom bor ju så förbaskat bra vid vattnet. Tog Älsa

"amfetamin "först...ja hon har dom ögonen när hon blir hysteriskt glad o exalterad över nåt....men det är då man önskar man hade handskar också för hon kan liksom inte låta bli att nypas lite och sen klättrar hon också så då är denna här våtdräkten ett måste! Provade att slänga ut livbojen för att se hur hon reagerade det var ju jätte längesen jag provade med den.....förra gången högg hon bara i den  nu simmade hon ut efter den men blev så ivrig så när hon tog(högg) tag i den så vippade hon runt den och lyckades få in ett framben i den så jag fick ta loss henne men hon var lika glad för det  sen var det BollnäsTrollets tur, hon har liksom inte förstått förut vad hon ska göra med mej där i vattnet, mitt fel så klart som inte tränat mer med henne, för ja hon har ju simmat när jag tagit tag i henne men hon har i stället tagit mej med på en rundtur i stället för att simma mot land  men nu var hon riktigt duktig, och hör och häpna hon klättrar inte som Älsa gör.

Älsa är jättepigg, är ju ett tag sen hon slutade med kortisonet nu, men det verkar som att det ibland kliar i hennes kropp, och hon får lite utslag på den fortfarande rosa magen,kan ju vara små bett men ibland ser det inte ut som såna, jag funderar på om det kan vara så att hon har en autoimmun sjukdom ändå jag, pälsen växer ju inte ut och  att det kliar på henne, det verkar klia mest i ansiktet/huvudet. Men nu har hon iaf satt igång att fälla, det har hon inte gjort sen hon började med kortisonet så kanske det ändå börjar rättas till i hennes kropp!!


Ikväll ska våran häst Brovind starta i ett premielopp på Romme, det är ett träningslopp för tvååriga hästar. Ska bli såå roligt, vi ska träffas alla vi som äger honom och titta på loppet och sen ska vi äta på travrestaurangen  

Är du sugen på en godisbit Ästher?

men jaa aaa......

tröttmössa  

  

 finaste som finns  

     

håll ut matte jag kommer

ingen rädsla att slänga sej i från bryggan

plopp  

snart framme hos dej matte

nuu ska jag rädda dej  

måste kolla först...........

undrar om det håller att gå på

måste prova.....

men shit det håller inte .............    

  


plums o plask  

men jag klarade frillan iaf  

ska jag dra in dej matte eller vad ska vi göra?


ta den här nu så jag kan andas igen...

Pelle slängde i livbojen åt Bollnäsa också och hon hämtade den utan problem...

duktiga troll


Sigge har haft känning av sina ryggsmärtor igen....var på väg till veterinären i fredags morse men då gick det över, undrar vad det är för nåt, kan han ha nån form av diskbråck som kommer o går?Eller är det ålderskrämpor?



    

   

  

           

  


          



  


 
 
Lillan

Lillan

13 augusti 2012 10:09

Men vad duktig du är! Jag tar mig inte för att kliva i våtisen och bada med mina... för slapp och lat liksom :(
Duktiga är dina vovv åxå som hämtar så! =)
Fina bilder på dem, blir alltid så full i skratt liksom när man läser och tittar på dem=)
Vad kul att gå på trav! Håller tummarna för att han springer fort och duktigt :)

http://vattenhunden.wordpress.com

 
Kristin, Harras

Kristin, Harras

13 augusti 2012 10:25

Hihi duktiga tjejer!!

http://www.pippsan.blogspot.se

 
Ann-Margret, Vinja & Bozza

Ann-Margret, Vinja & Bozza

14 augusti 2012 08:34

Vad kul att kunna simma med tjejerna. Häftigt att dom drar i vattnet. Dra dom er också i vattnet?
Duktiga dom är som törs hoppa från bryggan. Vinja gillar också att simma men hon hoppar inte från nån brygga.

Fina bilder på dina tjejer som vanligt.

Skönt för Älsa att slippa kortisonet, men inte kul om utslagen kommer tillbaka :-(

Ha det så bra och sköt om dig.
Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Malin

Malin

14 augusti 2012 14:50

Vilka härliga bilder :) Och va mysigt att plaska vatten med voffsingarna :D
Kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annkie Hasselkrantz

16 augusti 2012 11:48

Åååh, vilka härliga bilder!!!! Blir så avis för det ser så himla mysigt ut! Dock är ju varken jag eller hundarna några riktiga vattenälskare numer, så tyvärr så får vi landkrabbor hålla oss där vi tydligen hör hemma...-På land alltså =P

Hoppas att det kommer att gå fortsatt bra med Älsa, & att ni någon gång kommer att få en diagnos. För trots allt så är det ju bättre att få svart på vitt, så man vet vad man har att deala med!

Kraaam!!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards