Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 11 januari 2013

Nytt År

Av Annica - 11 januari 2013 07:44

nya möjligheter! Ja det är ju redan 11 jan-2013. Året som gick bestod av mycket oro, dels för nära o kära som blivit sjuka....och våran Älsa som vi åkt skyttel trafik till veterinär med. Tänk att det blev så bra tillslut med Älsa, gudarna ska veta att jag tvivlade många gånger när hon inte tog sej upp från golvet själv och hennes ledsna ögon när hon inte orkade gå med på promenaderna.  Och sen när Ästher blev sjuk i borrelian,lämnar henne på Strömsholm och alla trodde att det var nåt från hjärnan, innan vi på återbesöket fick Rebecca även till henne och det första hon gör är att ta ett borrelia prov och det visar sej vara det!!!! Gud vilken underbar känsla även om det inte heller är att leka med, men det gick ju bra med dunderkuren penicillin. Och Sigge som också visade sej ha spondylos...han mår ju bra nu, han åt ju metacam smärtstillande ett bra tag men sen kunde jag trappa ner och sen plocka bort det, men i början på veckan så märkte jag att han hade lite problem att ta sej upp på sin stol så då började ge metacam igen och nu är han som vanligt igen. Han fick även vara med oss i torpet över nyår, det gick jättebra trots att han inte fick gå ut där för mej, nej jag vågade inte. Han visade här på annandagen när det var bandymatch nere på idrottsplatsen nedanför oss och några  från motståndarlaget bränner av raketer MITT PÅ DAGEN 2 ggr dessutom, som tur var så var hundarna med Kenneth i bilen så Älsa slapp dö av rädsla här hemma, men Sigge blev jätterädd!!! Tänk att folk inte tänker på att det finns folk o fän som dom kan skrämma slag på med dessa raketer o ch smällare, och vem räknar med att det ska smälla mitt på dagen?! Tänk om jag varit där nere och gått med hundarna vilket jag ofta gör  usch törs inte ens tänka tanken vad som hänt då!

 

vet ni vad detta är? Nej inte jag heller...men det luktade SKIT, riktig skit, nåt ben av nåt slag, såg att Bollnäsa låg och rullade frenetiskt i nåt i skogen och hon slutade inte när jag ropade på henne så jag klev in i skogen och då kommer Älsa med detta i munnen, jag såg inte först vad det var såg bara nåt brunt och trodde först att det var en bajskocka som stack ut, och envisaste Märta Maräng får man inte av nåt när hon bestämt sej, jag provade att muta men det gick inte....men hon tappade ut den och jag satte foten över och böjer mej att ta upp den och håller på att spy  det luktade folkskit   men eftersom jag hade den i handen och vägrade ge tillbaka den till Märta och den studsande Bollnäsan som försökte stjäla den för mej, satte upp den i ett träd och satte koppel på båda för att få med dom, då ser jag ju hur BollnäsTrollet ser ut, hon hade ju rullat där den där grejen legat...suck..

Sigge kollar vart tusan han har hamnat

 

BollnäsTrollet visar Sigge vart rådjuren brukar vara 


 

spisen var skön att ligga på, nej vi hade inte eldat i den  

 

perfekt att ligga i sängen och glo på tv

 

lill grisen

öh kan vi få smaka lite

 

swisch sa det bakom Älsa

 

aha ett BollnäsTroll

 

som försöker få fart på Älsan

 


 

aaaanfall

 

det funkade

 


 

snön yr

 

mm så skönt att gnugga sej i snön

 

ojoj vilket vinddrag   

 

 räserTrollet

 

spränger snövallen  

 

hm.....vad är det jag hör

 

bäst att se efter

 

swisch...borta

 

jag väntar här med dej jag

 

sen tuktar jag henne lite när hon kommer tillbaka

 

oj hon blev visst lite sur  

 

och ger igen

 

hehe inget som Älsan bryr sej om

 


 


 


 

så vackert en morgon när solen gick upp

 

mm halleluja eller nåt sa Älsan

 


 

vad mycket snö det var ett tag

 


 


nu har det varit så halt på våra gator så det är otäckt att gå med vovvorna, ja jag har ju mina icebugs, men dom har ju inga, därför är det skönt att åka till torpet för där har vi mer snö och inte halt än iaf

 


 


 

Vi var ju i torpskogen i tisdags, när Bollnäsa rullade sej och Älsa hade det där äckliga benet, igår när Älsa låg bredvid mej och jag pillade i hennes päls så kände jag nåt och tog det i handen, det kröp och jag slöt handen och gick in i köket för att se vad det var, men se på f*n en älglusfluga eller vad dom heter!!! Men sover inte dom nu och har hon haft den sen i tisdags???Jag borstade ju Älsa efter skogen och även igår när jag redde ut pälsen på Bollnäsa så borstade jag Älsa, Jäkla äckel, går ju knappt att ha ihjäl dom, usch fick en känsla, inte lägger dom väl ägg på hundar?? Nu när det ljusnar ska jag gå igen hela Älsa.....förresten så tog jag en fästing på Älsa i december  

 


 


 


 

rulla i en slänt kan man också göra

 


 

att dom inte flyttar från torpet

 

men dom är väl så vana vid detta Troll  

 

Älsa råkade ligga bakom rumpan på BollnäsTrollet när dom åt godis så då fick hon äta så här  

 

och lite gymnastik

 

så skönt med denna kamin i torpet

 

Sigge gillar värmen

 

zzzz................





       

 
 
Anneli

Anneli

11 januari 2013 08:58

Sigge softare..livet på landet;) Han ser ut att trivas iaf! Va är det för äckligt du fyndar..usch!! Men fint att du delar med dig i bloggen..bilder o allt!

http://www.la-sirenitas.se

 
Ingen bild

Anne-Marie

11 januari 2013 12:57

Ja visst är det fruktansvärt jobbigt när våra kära hundar blir sjuka, man önskar man kunde prata med dom just då.....fast bara då. Skulle vara kul om man kunde släppa Sickan och syrran Bollnäsa på en åker och filma dom......skulle bli bästa filmen i mannaminne tror jag! ASG...... Våra katter verkar leva samma dagdrivarliv, äta sova och ev byta sovplats någon gång per dag.Katt skulle man va !! Kram

 
Lena Backman

Lena Backman

11 januari 2013 14:37

Mysigt med kaminen i torpet men mysigast av alla är ju Sigge :)

http://brindberg.blogspot.se

 
AnneSofie

AnneSofie

12 januari 2013 13:41

Som vanligt full fräsa hos er, ser jag.

Jag är oerhört lycklig över att våra hundar (och katter) inte har varit eller är rädda för raketer och påskasmällare.
Vi hade en labbe när jag var liten som var fullständigt livrädd vid påsk och nyår så jag vet hur det är.
Man är ganska maktlös...
Hoppas samma för er som för oss att vi får ett betydligt bättre år än förra.
Visst överlever man allt men det vore ju trevligt om det kunde gå lite mer smärtfritt ett år.

http://trubbelochgrubbelisofielund.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards