Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 14 januari 2013

När katten....

Av Annica - 14 januari 2013 18:29

ÄR hemma dansar råttorna på bordet ja det var tydligt det när vi kom hem från torpet i söndags. I lördags märktes inget när vi var hemma. I hallen har vi en hundmats tunna där jag förvarar solrosfrön åt fåglarna, mm den hade fru mus satt tänderna i, inte kommit igenom men det var på vippen. När jag kikar upp i hallen sitter vår *harkel* feta katt Sigge med ett flin på läpparna, jag frågade men varför i hela friden har du inte tagit fru mus??? Såg på hans hållning att han inte orkat engagerat sej i nån musjakt! Nej varför skulle han det? Han tror säkerligen att hon tillhör familjen. Såg sen att hon suttit i min känga i hallen och käkat solrosfrön?? Och bajsat i den också    men då måste hon tagit med sej frön utifrån!! För från tunnan har hon inte fått några.

 

så här såg det ut i hallen, fullt med plastbitar från tunnan

 

fint tuggat i kanten

 

inne i skrubben hade hon tuggat på en kasse

 

denna här trinda katten tycker som sin Edsby"kollega" Signe att är man inne på sitt 13 år är man pensionär och behöver inte förta sej

 

så det så

 

blev ytterligare en biabädd inhandlad i helgen, ja har ju haft en vanlig säng som hundsäng o Älsan har lite problem att ta sej upp i den ibland, hon sov hela natten i den här så den blev kanonbra, har ju en i andra änden av rummet också och den har dom turats om att ha men nu har dom varsin

 


       


 

ligger o väntar på nästa anfall

   


 

suck

 


 


 


 


 

ibland blir man så rädd att man inte törs fullfölja fotandet och då blir resultatet detta    

 

Älsan kan också se "snygg" ut

 


 

syns vilken som är "min" vovva när husse är med

 

enda gången Bollnäsa sviker mej är hos min mamma...då vägrar hon följa med mej om hon inte får nåt från kylskåpet  

 


 


   

snygg Älsan

 

spanarn....korparna är roliga att jaga, skitsamma att dom flyger 3 km upp i himlen

 

Älsa lurar

 


     


 

lyckas tillslut att överlista Bollnäsa och sno pinnen

 

men hjälp mej då

     


 

visst sa du godis??



            

 
 
Ingen bild

Signe från Edsbyn

14 januari 2013 19:34

Stå på dig Sigge, man tvingar inte ut pensionärer på jobb ;-) I våran ålder har man rätt till oxfilé och hummer :-)

 
Ingen bild

Annkie

14 januari 2013 19:39

urrkk, stackars er som har den där galningen till mus i huset =P Men tack för att du påminner mig om varför jag INTE har något behov av att skaffa katter igen...Har en känsla av att våra möss inte skulle stå på menyn en enda dag heller =

Hur som helst så åter igen, herregud vilka foton du tar människa!!!! Vad har du för kamera & olika objektiv???

 
Bamse och Valle

Bamse" title="http://mrbamse.bloggagratis.se]Bamse" target="_blank">mrbamse.bloggagratis.se]Bamse och Valle

14 januari 2013 21:01

Men han har väl haft vilodag, som andra har under helgerna. Då ska man väl inte jaga möss. Vilka underbara bilder som vanligt. Nospussar från brorsorna i Norr

http://www. mrbamse.bloggagratis.se

 
Maria Jansson

Maria Jansson

14 januari 2013 21:14

Hej!
Vilka fantastiska bilder du tar på era vackra hundar!! Jag undrar också precis som Annkie vilken kamera du har? :) Kram

http://maria-sandberg.blogspot.com

 
Rudi

Rudi

14 januari 2013 23:14

Möss, dom käkar ju allt! Hos mig har det vrit möss på vinden hela hösten och käkat allt, men när snön kom flyttade dom ut så nu är det lugn och ro på nätterna igen. Min katt Alf som snart fyller 15 tog i alla fall en mus på vinden när vi skuffade in honom till dom :-)

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Lena Backman

Lena Backman

16 januari 2013 23:55

Akta för tusan så inte fru mus går sta å dö inne i nån vägg bara =/
Finfina bilder :)

http://brindberg.blogspot.se

 
Malin

Malin

17 januari 2013 12:06

Super fina bilder som vanligt :) man blir så varm o glad av o se dom :)
Envis liten frumus det där :P
kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards