Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 19 januari 2013

Borta

Av Annica - 19 januari 2013 09:38

ja tillslut lyckades jag överlista fru mus så hon fastnade i fällan och dog! Före det hade hon tagit maten men inte fastnat...ja jag tröstar mej med att hon dog då mätt iaf. För hon var stor o fet och fick nätt o jämt plats i fällan. En till fetlagd svart lyfte jag nyss bort då han satt och smaskade för fullt i smörasken....bara att skrapa bort halva smörasken, tycker inte det är så mysigt att dela smör med katten, tror han har en helt annan bakterieflora i sin mun, fast iof så tar han ju inga fru musar så det kanske inte är  så snuskigt ändå och nu ville han ut i -15 gr, kyla o dåligt väder har aldrig bekommit honom, han är ute i ur o skur.

 

Sigge "the King" chillar i handfatet

 

visar sina vapen  

     

Älsa har koll åt sidan...............

 

lugnast så för man vet aldrig varifrån ett BollnäsTroll dyker upp

 


 


 

ibland tycker Älsa att Bollnäsa behöver kylas ner lite....

       

men det hjälper föga....

 

vad tittar du efter Älsa ?

 

jo BollnäsTrollet försvann...........

 

vi väntade

 

väntade.......

 

och väntade

 

Älsa hör nåt som låter som ett ånglok

 

ja se där ja

   

rejält varm så då gäller det att kyla sej

 

nu så är jag avkyld

 


 

redo att fortsätta vår promenad

 


 


 


 


   


 


 

pudra näsan måste man göra ibland

 


 


 


 


 

sällan har väl världen skådat ett snyggare snömonster Troll  

 


 


 

 mina

 


 

goa glada Älsa pälsa

 


 


       

 
 
Rudi

Rudi

19 januari 2013 18:06

Vilken tur ,Älsa att hon kom tillbaka efter att ha varit borta så länge! Det är allt tur att ni har varandra att brottas med. Och en matte som fotar er så attans bra.

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Lena Backman

Lena Backman

19 januari 2013 19:41

Klart kungen ska ha smör ;o)

http://brindberg.blogspot.se

 
Maria Jansson

Maria Jansson

19 januari 2013 20:49

Underbara! <3<3

http://maria-sandberg.blogspot.com

 
AnneSofie

AnneSofie

21 januari 2013 13:50

Som smör i solsken!
Nils älskar smörasken och det kvittar om han är i andre änden av huset när jag så ljudlöst som möjligt försöker ta fram smöret så kommer han som ett ånglok.
Han bryr sig inte ens o att jag brutalt puttar bort honom från asken och har jag locket kvar på försöker han bryta sig in.
Han älskar smör, eller bregott då.
Undra vad som händer om jag byter sort?

http://trubbelochgrubbelisofielund.blogspot.se

 
Malin

Malin

23 januari 2013 16:43

Hoppas ni slipper fler besök av små möss nu ;)
Super fina bilder du bjuder på , som alltid!
Hoppas veckan varit bra hittills och att den fortsätter så!
Kram kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Rose-Marie

4 februari 2013 17:50

Underbara bilder :)

 
Fay

Fay

21 februari 2013 19:01

Vad är det med katter och handfat? Helt otroligt. Min ligger där väldigt ofta..

http://marvelous.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards