Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2013

Längesen

Av Annica - 1 augusti 2013 17:09

Ja nu var det längesen man plitade ner några rader(igen). Tom så var jag  tvungen att byta lösenord då jag inte kom ihåg det gamla  Ja vad har vi sysslat med då? Vi tvåbenta tog oss en tur till Barcelona i några dagar tillsammans med dom tvåbenta från Edsbyn, kan ju säga att det var underbart varmt och skönt och enormt roligt! Vi var ju där förra året också men vi insåg att vi missat en del då man inte hinner allt på en gång. Men nu tror jag vi kollat upp det viktigaste iaf   Det är ett enormt bra resmål tycker vi, det är ju både storstad och bad, och där vi bodde på La Ramblan så var det nära och bra till allt, annars är det billigt att åka taxi också. Kommer säkerligen att åka tillbaka dit nångång! Bara det att jag är ingen stor fan av spanska maten....tapas och paella är inte Annica mat så att säga....men kan säga att spanjorerna är kanon duktiga på pizza och pasta  så det är väl i princip det jag levt på(och jag klagar inte)...jaa och en och annan cerveza också   Men denna gång såg vi flera som inte behandlade sina hundar så väl...väldigt jobbigt för en annan att se på .. man får ont i hjärtat, bla en kille hade en valp som var så trött att han bara ville lägga sej ner och vila men se det fick han inte utan killen drog han i kopplet när han låg/satt ner, och en annan såg vi på stranden som hade knytit ihop en vuxen hund med en valp så den stora fick  se efter den lilla, och den stora ville ju vara med sin husse som for runt lite överallt och då åkte den lilla med liggandes när han lagt sej att sova och ibland trasslade han in benen i kopplet  .

En kul grej var att första kvällen vi var på hotellet så knackade det på dörren och där utanför står en kille med en bricka med 4 st glas och en flaska Cava i en ishink, dom tyckte det var kul att vi kom tillbaka i år igen och sen kom han i receptionen ihåg Kenneth för han fyllde jämt förra året.

 

och skrivet på svenska, han i receptionen har en svensk flickvän  

 

mm pizza som är så god   

 

jag blir som den värsta barnungen i havet, så härliga vågor denna gången..kan säga att bikinibrallan var fylld av sand efter den här bilden....och jag hade stoppat Carinas linsskydd till hennes kamera i linningen i bikinibyxorna, ja fråga inte varför   men det glömde jag bort så det guppar i medelhavet nånstans nu iaf  

 

Älsa håller gärna husse sällskap vid grillen

 

inte Bollnäsa hon är med mej hon  

 

nyfikna på oss, ibland blir man bara så lycklig för att man har kopplat vovvorna  

 

vi går i skogen som väl när som helst är ett minne blott.....jag kommer gråta när skogsmaskinerna fäller skogen, älskar den skogen, och det blir ju så fult efteråt  

 

vovvornas räser vattendike kommer bli förstört

 


 

Älsa tycker Bollnäsa är pinsam med sitt solande

 

vet inte vem hon härmar  

     

vet att jag tjatar..men det finns nog inget roligare än att kolla när vovvorna badar

 


 


 

jag kallar Älsa för Barbafin ibland   

 

  lite försiktigare än sin bruna "syster"  

 

hon ska alltid skaka sej när hon är i vattnet, inte så smart kanske  

 


      


 

  

   


 


 


 


 


 

  

 


 


 


 


 


 


 

sen när man är blöt är det skönt att rulla runt i gräs o sand

   

sen när man är pigg efter bad kan man ha dragkamp med en dyna

 

Ästher BollnäsTroll fick syn på...

 

ett odjur i buskarna, hon kämpade med den ett tag

 

men hon vann kampen  

 

  


  

 
 
Malin

Malin

2 augusti 2013 14:18

Mysigt med ett par dagar i barcelona :) avkopplande och välbehövligt kan jag tänka mig!
Super fina bilder på dina/era vildingar, haha du kan verkligen konsten med att fånga alla knasigheter på bild :D
Kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards