Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2013

Kunde man ju ..

Av Annica - 9 augusti 2013 09:29

ge sej f*n på tänkte jag i lördags när vi var och skulle bada med vov igen! Vårat fina badställe där mitt i skogen...när vi kommer fram till vattnet ser vi två guppande huvuden, ja dom hade kropp också men det såg jag inte för allt vatten  . Ja dom hade simmat tvärs över sjön dom tokarna för dom hade parkerat sin husbil på andra sidan. Men åååååååååååå suckade jag     , dom kravlade sej upp på en klippa bara en liten bit utanför oss och babblade på tyska så dom hade ingen brådska för dom hade ju semester. Jaha kört då att släppa i mina badmonster i sjön, ja för alla uppskattar faktiskt inte (konstigt) att bli bogserade upp ur sjön. Och Älsa är ju liite brutal i sina rädd(dränknings)försök, ja hon bits...lite grann och slåss med tassarna   det gör förfärligt ont och Bollnäsa simmar runt en och glor på en och piper så det man tänker på när man ser o hör henne är filmen hajen  men i ärlighetens namn tänkte jag släppa i dom  ja det tyska paret vägrade simma därifrån så vi fick vackert flytta oss längre in i viken och där var det faktiskt mycket bättre att vara för det blev djupare så där badade jag också, himmel vad skönt det var, ja jag hade ju ingen våtdräkt eller flytväst och simma med Älsan när jag inte bottnar det gör jag INTE så hon fick vara på land med husse medans jag simmade lite med Ästher...ojoj vad hon klagade knas Älsan , jag lånade hennes flytväst faktiskt när jag simmade med BollnäsTrollet och det funkade rätt så bra, fick ha den som en sköld fram  

 

hallå där ute kan ni simma hem nuuu

 

hussen fick blåhålla Älsan en stund medans jag doppade mej  

 


 


 


 


 

det här är min sa Älsan

 

bara min

 

en till som också gärna vill ha grejen

 


 

ja hon fick tag i den senare och då "gick" den sönder

 

vem hinner först?

 

Bollnäsa vann denna gång, men oftast är Älsa snabbast

 

efter bad ska man torka sej tycker Älsa

 

hon hade mycket fint torkad ljung i hela svansen sen, och en stor kludd med kåda också....blev att ta till saxen  

 

Bollnäsa bogserar in mej, fungerar bättre om hon har nåt i munnen, annars simmar hon bara runt mej, tror hon tycker det är viktigare att ta upp det hon har i munnen, jag kan gott ligga kvar i blötan   

 


 

såg så skojigt ut, Älsan hade en fluga på nosen jättelänge, hon brydde sej inte . Jag har idag ringt och skulle boka tid åt Älsan på Strömsholm för ett återbesök, det har ju gått ett halvår sen sist vi var där och nu ska hennes hjärta kollas upp med ultraljud och röntgen och hur blodvärdena ser ut, men hon i tidsbokningen tyckte det var så mycket med Älsa att hålla reda på så hon skickade det vidare till remissavd så då hör dom väl av sej när dom får tid, det är ju ingen panik för vi vill ha en tid i september nångång   

 

Sigge är rätt så okej, men har tappat en del i vikt..ska boka in en seniorkoll till han nu i höst, han har ju fått Metacam ganska länge nu också

 

jag har länge viljat åka och titta på Silvbergsgruva, så vi gjorde slag i saken en dag...vi och 737 st till tyckte det var en bra dag  så det blev bara en bild för jag hade ingen lust att fota en massa turister  

 

så vi gick en sväng i stället

 

Bollnäsa vill inte gå med husse om jag är med  

 

rull med litet BollnäsTroll

 

Bollnäsa bollar lite med Älsa

 

när det är hett ute är det skönt att ligga inne i soffan där det är svalt och skönt


 
 
AnneSofie

AnneSofie

9 augusti 2013 10:30

Den där silvergruvan ska jag lägga på minnet. Det såg ju jättespännade ut!

http://trubbelochgrubbelisofielund.blogspot.se

 
Malin

Malin

18 augusti 2013 15:39

Åh vilka härliga bad bilder :) Va kul dom har dina fina hundar! :)
Kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards