Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 9 januari 2014

2014

Av Annica - 9 januari 2014 06:55

Ja nytt år blev det för 9 dagar sen, det firade vi i torpet..ja fira var väl att ta i men det var så lugnt och skönt. Inga skrämda djur och det är så skönt. Kommer ALDRIG att glömma åren man suttit på golvet med en super rädd Signe och sedan Älsa som också blev rädd   fruktansvärt. 

Jag har bokat tid för en koll på Älsa på Strömsholm, vi var ju där i september och allt var bra och meningen var att vi skulle dit i mars men hon häschar så mycket vissa nätter , vi har inte varmt inne i detta dragiga hus men nu har jag dragit ner värmen ännu mer  och inatt har det varit lugnt....sen är hon så seg på promenaderna, en replängds avstånd bakom håller hon sig, men hon är ju pigg och glad annars så jag vet inte om det faktiskt bara är "tant" fasoner då hon faktiskt fyllt 9 år den 30 dec, ja ingen idé att gissa lika bra att kolla upp henne hon äter ju en drös med mediciner (52,5 st / vecka) så det kan ju vara nån biverkning! Fick tid 4 feb eftersom det är lite väntetid.. för Älsa vill ju ha dom bästa   

 

bilderna är inte alls bra...har aldrig fotat så lite som nu, detta mörka väder är ju bedrövligt iaf för mig att fota i...suddiga mörka och tråkiga så för det mesta lämnas kameran hemma när vi är ute på promenad

 

Jack med familj var hemma över jul..Älsa tyckte det var jättekul så hon drog av en trudelutt  

 

vad BollnäsTrollet tyckte syns väl det också  

 

hon trycker sig mot Älsa hon....kan det bero på att Jack spände ögonen i BollnäsTrollet och sa....Snuskhund  jag bröt nästan ihop för det lät sååå roligt  

 


 


 


 

så här är Älsa jättepigg...älskar att busa

 

du ska väl INTE borsta mig vaaaa...denna päls skänkes till nån behövande...obs bara pälsen, "snuskhunden" behåller jag allt  hon har en tuggummisvinto liknande päls...den ryker så fort vädret tillåter, ingen idé att bokstavligen slåss med en hund som är allergisk mot borstar....och i detta fuktiga väder...blääää.....

 


 


 


 

januari 2014 och vov kan bada i dikena...suck....

 

men nu har dom lovat kyla..(H)underbart  då önskar jag livet ur ALLA fästingar..goodbajs med er  

 

  

 


 

kamikazee Trollet räds inga snår.. bara att forsera och inte glömma att blunda  

 
 
Ingen bild

Mia

9 januari 2014 08:11

Härligt att slippa smällare o sånt! Här är det Lejja som reagerar, men inte hysteriskt, men hon gillar inte smällare =( Bamse har aldrig brytt sig, och nu hör han inte så det är ju helt lugnt för honom =) Lycka till hos vet, jag som är orolig över Bamses 28 tabl per vecka......Det är ju ingenting =)

 
Anette

Anette

9 januari 2014 17:26

Haha vilka schyssta bilder,kom inte och säg att de blir dåliga...skönt att det var tyst hos er här var det lite smällare vid tolv men inte så farligt som jag trott, Matilda spelade musik för Peach så hon struntade i panget 😉

http://Bergakungen

 
Anneli

Anneli

9 januari 2014 21:54

Säkrast att kolla upp dem, men Pablo går lika i koppel på ställen han tycker är värdelösa promenader, typ alla koppel prommisar! När han är lös sen är allt så roligt igen:-)

http://www.la-sirenitas.se

 
 Arlo

Arlo

9 januari 2014 23:04

Matten klagar också hela tiden att det inte går att få till några bra foton ute i mörkret. Men blir det snö ska det gå bättre, sägs det! Då får vi hoppas på snö då! Lycka till hos veterinären!

http://www.arlosfoton.blogspot.se

 
Fredrik

Fredrik

12 januari 2014 15:28

Härlig bild, den tredje nerifrån som har ett lite ovanligt underifrånperspektiv. Så visst går det att ta bilder när det är mörkt men man får använda ljusstarka objektiv och pressa ISOn lite.

http://runqvist.se

 
Hector

Hector

13 januari 2014 07:17

Hej härliga tjejer ! Ser att ni har det lite jobbigt just nu, hoppas det blir bättre snart. Matte tyckte inte heller om det här mörkret som varit, men nu äntligen har det kommit snö, så nu är hon gladare ! Jag tror nog att vi vill ha snö allihop i den här familjen nu, och nu är den här och idag var det -8 grader ute och blåsigt ! Krya på dig nu Älsa.

http://rocketbuz.blogspot.com

 
Malin

Malin

18 januari 2014 11:18

Fina bilder, som alltid , men visst är det lite tråkigare att fota när vädret är tråkigt.
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards