Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2010

Oönskade "husdjur"

Av Annica - 14 augusti 2010 09:14

Uppe vid torpet så är det en huggorms mamma som flyttat in, ja inte i huset som tur är men vid jordkällaren som vi inte använder, men hon ligger gärna o solar alldeles bredvid taket på källaren som är i marknivå och nu har jag upptäckt att hon fått bebisar också! Inte bra med tanke på att vovvorna kan bli bitna, jo det kan dom ju i skogen också men det känns som risken är större där på gårdsplanen. Mamma orm är inget rädd heller utan ligger gärna kvar en lång stund, hon har säkert lust att bita mej då jag kommer med kameran, barna är jätte snabba iväg dom. Så jag har bestämt mej för att vräka dom....jag ska ta med en håv upp idag, ja mamman blir nog inga problem men dom snabba barna blir nog inte det enklaste. Ja sen har vi haft massor av getingar där uppe också, men nu är dom borta iallafall...ja dom blev "lite" besprutade  

Vi fiskade kräftor igår...tänk vad enkelt allt är innan det blir kolsvarta natten, när vi skulle ut med båten från land och det var jättemörkt och vi hade satt oss i båten så upptäckte vi att båten stog på en sten  jaha...."jucka" säger Kenneth så vi kommer loss....jamen då var det ju kört och jag höll på att skratta ihjäl mej  ....båten började i princip vobbla från sida till sida....vi flög kändes det som fram o tillbaka helt okontrollerat ungefär som kan jag tänka mej när man håller på att tappa balansen när man går på lina o benen bara skakar...ja ni fattar va? Jag tänkte att det här kommer inte sluta med att vi är torra så länge till  det var ju grunt och mycket sten så nån simtur hade det ju inte blivit men ganska blött! Ja när vi fått någorlunda stabilitet på ekan så tog vi varsin åra så då kom vi loss  

Vi är på väg till torpet bara han kokat dom stackars kräken...urk....tur jag inte äter dessa  vi ska ut på en skogsvända..ja det är väl inget konstigt för mej o vovvorna men nu ska Kenneth med på en längre vända för jag har hittat sååååå mycket och stora kantareller sist jag vart ut i skogen och jag hade inget att plocka i så nu får han följa med och plocka tycker jag, vi får väl ta med stooora säckar så kantarellerna får plats  

mamma orm alldeles svart..väldigt fin tycker jag!

en av snorungarna...inte fin

det var en o annan geting som bodde här...jag la min mobil uppe på så man kan se att det var ganska stort  

Älsa hjälper mej att plocka hallon...hon äter inte utan drar bara av dom OCH spottar ut dom

Vad gör du Bollnäs??

"pust" jag har hittat ett hål som var sååå intressant

hon kröp nästan in här

tjopp nu har hon kollat färdigt...jättefin färg på vattnet

hon hade bara "lite"geggamojja på huvudet  

Älsa är du nå lortig då?

nej inte lika som Trollet iaf

sitt still nu o var fina flickor sa jag till dom...ja som vanligt så lipar Bollnäsa åt mej

men ååå måste ni dricka allt snuskvatten ni hittar?

vadå snuskigt säger Bollnäsa...

och lipar åt mej  

och som vanligt så bara tokrusar hon upp från diket så jag blir blöt 

Älsa spanar efter att ha hört ett hårt skott från skjutbanan men knallade vidare en kort stund efter...sååå skönt att hon inte blir tokrädd

Tokrejs

Älsa blir alldeles matt och

trött av att titta på BollnäsTrollet

min syster har fyllt år så vi var dit på lite fika....nääää inte tigger Älsa med näsan på bordet  

hörru Bollnäs..tigger du då? Nääähäää...

snälla flickor får också fika

hört nåt intressant

Älsa fick ett tokryck

gissa om Bollnäs hängde på


ojdå Bollnäs drattade på näsan o Älsa skrattade

Då blev hon lite sur

men det gick fort över


Älsa blev så nyfiken när det kom en bil till torpet så hon studsade upp på soffan

Ästher sitter ofta på soffan hon

Toker?


zzzzz.....


                               

                                                  
                               

 
 
Therese & Atlas

Therese & Atlas

14 augusti 2010 10:41

Inge vidare att ha huggormar på gården, hoppas det går bra att flytta dom. Jag tycker det är lite jobbigt med getingarna, Atlas hatar alla flygfän och hugger efter dom. Då blir man ju rädd att han ska bli stucken i munnen..
Älsa verkar må bra, skönt att se att hon springer och busar på bilderna. Atlas mår också, peppar pappar bra just nu, vi får hoppas det håller i sig.
Kram

http://www.atlas.blogg.se

 
Lilla, Zelda & Ninja

Lilla, Zelda & Ninja

14 augusti 2010 10:51

Fy f-n vad äckligt med ormar på gården :( Speciellt bebbarna! Getingar är inge kul de heller :/
Hahaha, störtsköna rejs bilder på dina brudar som vanligt! Härligt att se att det inte bara är Zeldisen som är som en gris efter prommis ;)

http://vattenhunden.wordpress.com

 
Rudi

Rudi

14 augusti 2010 10:59

Huggormar som bosätter sig på vår tomt avhyses omedelbums av matte och husse. Men dom finns ju som sagt överallt annars också. Och getingat, jo tack, vihar vår beskärda del både ute och inne, men än har jag inte lyckats fånga någon i munnen fast jag försökt! Jag gillade leransiktet massor! Snyggt jobbat! Härliga skogsbilder på skogstrollen! Ha det bra!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Madeleine

Madeleine

15 augusti 2010 21:45

hu, läskigt med ormar.

http://astasdagbok.blogspot.com

 
Carina T

Carina T

16 augusti 2010 11:18

Blä för huggisar och stickisar!
Roliga bilder.

Kramisar!

http://ozzyeddie.se

 
AnneSofie

AnneSofie

16 augusti 2010 21:02

Klart man måste kolla ett hål! Det fattar ju vem som helst som har en leonberger. Hål ska undersökas - thats it!
Mysigt med ormar hörru - INTE! Tack och lov så har vi aldrig sett en enda orm här där vi bor. men vi har mycket myror och då sägs det att man inte har ormar istället.
Ha det gott med fortsatta spabad och lerinpackningar...

http://www.sofielundilerdala.se

 
Anette med Flock

Anette med Flock

17 augusti 2010 06:31

Annica jag har ju mycket igelkottar här.. du får skaffa sådana hyresgäster så de oönskade hyrestagarna väljer att flytta...ta det nu lugnt när du ska flytta ormarna....ja det var ju ett rejält getingbo fyyyy....och som vanligt får man ju skartta åt dina braiga bilder på trollet och Älsa Pälsa

http://www.activeassar.se

 
Wille

Wille

17 augusti 2010 12:48

Men usch då dte var inget trevligt "husdjur". har aldrig sett någon och vill inte heller för matte är jätterädd att vi ska bli bitna så vi får inte springa där det kan finnas sådana där slignriga saker. Men varför inte leta upp några igelkottar så kan de hålla rent från ormarna.
Måste ju berömma den klädsamma lerinpackningen också. Det ska vara bra har jag hört.
Ha det gott nu.

http://willebus.bloggagratis.se

 
Edith

Edith

18 augusti 2010 16:52

Min matte tycker att Annica är jättemodig som ska ta huggormen med en håv. Väldigt fin bild på vacker orm. Men se upp. Oj vilket stort getingbo. Fina Älsa hallonplockare. Här nere hos oss finns det m a s s o r av olika insekter. Just nu är det överflöd av en massa små svarta maskar som dök upp efter ett skyfall härom dagen. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Elliot Kung af Upphärad

Elliot Kung af Upphärad

18 augusti 2010 23:04

Men guuud va läbbigt med huggormar. Du skulle ha medalj som vågar flytta dom!!!! DEt skulle jag aldrig våga. Getingar har vi faktiskt inte alls mycket av här i år och det är skönt.
Har skrattat gott åt dina tokhundar, och så säger dom att lagottosar är tokiga :-) Härliga bilder.
Jodå jag har oxå klarat av att sluta med giftpinnarna. Inte ett bloss på 7 månader. Lotta min dotter som har Stella och Doris har oxå slutat för några månader sedan. Jag sjunger som studenterna brukar göra : "Fy fan vad vi är bra!!! " Det har faktiskt gått över förväntan och hostandet och pipandet är helt borta
Kramr från Kulan och Elliot

http://www.kulan.bloggplatsen.sewwwww

 
Kristin & Harras

Kristin & Harras

19 augusti 2010 10:06

Usch för ormar!! Men inte för dina go vovvar!! Hihi så roliga kort. Här får man alltid skratta när man tittar in!! Så fint det sista kortet på Tokan!!

http://minsida-pippsan.blogspot.com

 
Kristin & Harras

Kristin & Harras

19 augusti 2010 15:18

Jasså har det inte gått innan? Alltså kommentera på min sida!

http://minsida-pippsan.blogspot.com

 
Bertil och Linda

Bertil och Linda

22 augusti 2010 22:54

usch för ormar! vi har t.o.m haft en INNE i husen... uscha!

älskar alla "bada-i-smutsiga-bäckar-bilder* !!!! men är ganska nöjd med att dom inte ska in i mitt hus hahaha. o ganska nöjd med att ha en liten vatten/lera/smuts rädd liten nakenfis!

många goa kramar till er flickor!

http://bertilblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Carina S

24 augusti 2010 17:04

Hej jag hittade hit via perrosarna.
TACK för alla fniss, jag bara älskar att läsa om era eskapader och blir alltid på gott humör efter ett besök här. Fortsätt förgylla min vardag!
CARINA

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards