Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2010

Nu drar vi snart.....

Av Annica - 26 augusti 2010 15:12

till torpet, 1 hel vecka är vi förvisade dit för nu ska dom äntligen bila upp vårat trasiga golv, eller ja det är ju golvvärmen som är trasig och som dom skulle ha gjort förra hösten men det drog ut på tiden så helt plötsligt var det ju smäll kalla vintern. Och då kom vi överrens om att då skulle dom ta tag i golvet så fort det blev vår och varmare..mmmm.....nu ÄR det höst igen...men nu så verkar det iaf vara dags, men man vet aldrig...hantverkare är ju hantverkare....loooovar oftast men sen håller dom inte det  Så nu ska ALLT ut ur köket även vitvarorna...pust o stön....

Har äntligen tagit mej i kragen och bokat en tid åt mej själv på vårdcentralen, har ju fått ondare o ondare i leder o muskler, började äta medicin -03 sen kunde jag göra uppehåll c,a 1,5 år innan det var dags igen, men nu räcker inte medicinen till, så nu vore det ju "kul" att få höra vad dom tror det är som gör att jag får så ont. Det kom dom aldrig fram till då. Jag gör ju massor av saker ändå trots att jag har ont....man är väl "lite" knäpp kanske för en del grejer jag gör förvärrar ju det hela...men jag kan ju inte bara sitta still på en stol och tycka synd om mej själv. Provade ju att börja cykla i somras,(jo jag har lärt mej cykla tidigare) ja det funkade ju ett tag men sen gjorde det för jä'''a ont så det la jag ner, okej jag kanske inte skulle ha gått ut så hårt och cyklat varenda morgon så pass långt och sen fortsatt med hundpromenader o gräsklippning mm...men halleluja Anka(det är jag) vad du skryter nu då  man skulle ju kunna tro att jag är nån "Raskens Ida"jamen iof så "tyade" hon ju inte heller tillslut  

Jaja nu har jag "gnällt" av mej lite igen! Annars är det väl som vanligt, BollnäsTrollet blir knepigare inför varje löp, så nu har jag funderingar på kastrering igen, skulle ju ha gjort det förut men det kommer ju alltid nåt i mellan som löp..skendräktighet osv...ska höra med min vet när han kommer tillbaks från semestern. Älsa mår fortsatt bra men reste sej igår och skrek till, tror att benet "somnat" för hon haltade en liten stund sen var hon som vanligt igen, men nu åkte back on track nät täcket på, det är ju inte så varmt längre heller och hon ligger ju gärna på det kalla klinkersgolvet också så nu får hon ha täcket så mycket som möjligt, det är ju så smidigt detta täcke. Ska skicka efter ett regntäcke också för jag tror att dessa täcken från back on track är bra jag! Hon har ju ett vintertäcke därifrån också.

När golvet är färdigt och köket är fritt från allting så ska vi ÄNTLIGEN måla om...jag har väl dom senaste 4 åren varit trött på denna färg....lort gul  så nu ska det målas vitt....iaf på väggarna, sen har jag inte riktigt bestämt mej för om det ska bli vita skåpluckor eller om jag ska ha en gråaktig ton på dom, jaja vi får se, eftersom Kenneth har lackeringen så behöver jag ju inte bestämma mej omgående...men snart kanske....förresten blir jag inte nöjd får han väl lacka om  

Och ormarna bor fortfarande kvar i torpet...mamma orm har jag iof inte sett på länge men dom fula barna retas med mej...dom ligger där under plåten och kikar på mej.....jag smider arga planer så nu får dom komma fram annars....  ja det var Anette Senrells tips  


men är hon söt eller söt??? En tikvalp hos La-Sirenitas som heter Mi Amor  

och här närmast är det söt killen Movie o i bakgrunden är det Milva

dom är ju sååå roliga att titta på och fota såklart , här är det Mi som attackerar Movie som ser ut som han tänker flyga

och Bollnäsa fortsätter att sova på nätter o morgnar...såå skönt

ååååå måste sträcka på mej

nu kan det vara segt att få fart på henne istället...

kan bli lite drygt om man har bråttom och får tjata upp både henne o Älsa pälsa

Älsa vill gärna snutta innan hon ska sova o på morgonen

i torpet snor hon min säng så fort jag kliver upp...annars så tränger hon undan Kenneths ben och ligger bredvid han  

urk...om ni visste vad rutten svamp luktar när den "råkat" hamna i en hundpäls...hon är helt omöjlig o ska rulla i allt snusk...kors i taket så gör inte BollnäsTrollet det iaf..tack o lov!!    

hmm ....vilket ska jag ta??

så tuktas en argbigga  

kan säga att jag skrek så det måste ha hörts några km....Älsa stog i detta jordgetingbo....hon hann precis kliva ur det innan 1 milj arga gajsingar kom ut, undrar vem som plundrat...hoppas på grävlingen!!!

Kenneth tog vovvorna med sej i koppel medans jag gick o fotade jordgeting boet  

                          


 
 
Rudi

Rudi

26 augusti 2010 17:10

Tur ni har någonstans att ta vägen när ert golv försvinner så där! Jordgetingboet var läskigt att se. Vilken tur att ni klarde er! Perrovalparna är ursöta tycker matte som nästan köpte en sån från la Sirenitas innan hon hittade mig! Ha det så bra i torpet!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Therese & Atlas

Therese & Atlas

26 augusti 2010 18:33

Men gud vilka goa valpisar, VILL HA!!! Det ser så mysigt ut när Älsa krypit upp i sängen, men blir det inte fasligt hårigt? Kan ju iof vara värt det om man får mysa med vovven i sängen ;)
Kram

http://www.atlas.blogg.se

 
Ingen bild

Marie o Urkho

26 augusti 2010 23:22

Jag blogga lite!! Ha ha ha... Det var ju ett tag sedan som du sett. Har nästan glömt hur man gör. Kanske det händer snart! =)
Som vanligt har du härliga bilder på dina härliga tjejer. Alltid roligt på din blogg!
Mys mys med hunden i sängen. Jag saknar det men Urkho är lite för stor.

Kram på er!

 
Anette med Flock

Anette med Flock

27 augusti 2010 06:20

Hahaha Annica det är rätta takter man får ta till medoder ibland för att bli av med otäcka invånare som ockuperat jordkällaren :=)) fy fabian vad söta de där lurvtussarna är....ibland skulle jag vilja ha en sådan...skönt att Bollnäsa blivit stor kicka och sover...mina sover ganska hyfsat för det mesta men bara till kl sex på helgen...skulle ju vilja att de sov längre...underbara bilder på Älsa pälsa och Bollnäsan :=))ja tänd på nu :=))

http://www.activeassar.se

 
AnneSofie

AnneSofie

27 augusti 2010 09:21

Jordgetngar och huggormar är inget bra!
Så spännande att riva upp hela golvet - tur ni har alternativ bostad trots andra hyresgäster.
Här sitter jag och tycker att det börjar bli höstruggigt - lite sugen på att slå på värmen faktiskt. Men jag kan ju börja med att elda lite i vedspisen i köket. Det brukar ta bort den där råa känslan.

http://www.sofielundilerdala.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

27 augusti 2010 10:52

Oj det lät inte skoj att ha ont igen. Härligt med att få bo i torpet. Vi ska till stugan idag, men det blir hem imorgon igen. Matte och Husse ska på 40årskalas. Men nästa helg då ska vi bo där ute fr fredag till måndag. Ha en bra helg. Nospussar från grabbarna i Norr

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
inger

inger

27 augusti 2010 15:31

Samma här det blir så dåligt med bloggandet nu för tiden.Tack Annica för att du på minner mig.Nu har jag läst lite vad du har för dig.Och kollat på dina alltid så roliga bilder med text,som man får skratta åt.Fy va otäckt med orm så inpå knuten.
Din värk kanske är fibromyalgi (det har jag)riktigt elände.
Ha en bra dag

http://colahundar

 
Ingen bild

Anneli

29 augusti 2010 10:43

Hoppas nu att de sätter fart med köket..som ni har väntat!!! Tack för alla fina bilder och vilka söta valpar som pryder ditt inlägg;)

 
Edith

Edith

31 augusti 2010 12:42

Oj vad mycket jobb det blir när ni ska fixa under köksgolvet. Det där med hantverkare är ett svårt kapitel. Lika här i Frankrike ... om inte ännu värre. Längre fram ska vi lägga om golven i hela vårt hus. Det blir ett intressant projekt. Vilka gulliga valpar. Man smälter. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Hector

Hector

1 september 2010 13:34

Bollnäsa påminner nog en hel del om mina morgonvanor. Klart en ska ta det lugnt upp på morognen och vakna ordentligt, sträcka på sig, låta lite, gosa lite innan man möjligen kan stiga upp.

http://rocketbus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards