Älsa & Ästher

Direktlänk till inlägg 9 november 2010

Spiral formad höftled

Av Annica - 9 november 2010 08:47

Ja det känns så iaf efter morgonens mörka promenad, trött o allmänt seg så lullade   jag över sportfältet med vovvorna. Tycker att jag har koll..eller inte för jag ser ju egentligen inte ett smack. Swisch snurrelisnurr  Älsa gjorde ett ryck utan dess like så det kändes som höftleden vreds åt ett håll och min arm åt det andra...en kanin jä**l flög upp från ingenstans...eller en hare var det väl! Som tur var så hade jag ett fast tag i kopplet och som ÄNNU bättre tur var att Bollnäs råkade ha näsan åt fel håll så hon reagerade nån hundradels sekund senare  

Nu väntar vi på snön  






Bollnäsa var allt lite fundersam om detta var...

 Jesus??

eftersom den gick på vattnet  





        


                          


 
 
Cash!

Cash!

9 november 2010 09:15

Vilka fina foton som vanligt!! Men det gick bra iallafall? Ingen av dom som drog iväg så du vart liggandes på marken! Kramen på er!

http://frippe.bloggagratis.se

 
Britta

Britta

9 november 2010 09:19

Vilka jakthundar du har Annica ;)
Åhhh söta som socker är de oxå

http://www.englas.se

 
Therese & Atlas

Therese & Atlas

9 november 2010 09:54

Att dom försöker rusa efter vilt kan ju vara jobbigt men är ju på ett vis ett friskhetstecken....Atlas har slutat bry sig om rådjur, verkar som om han insett att de är en aaaning snabbare än honom.
kram

http://www.atlas.blogg.se

 
Kristin & Harras

Kristin & Harras

9 november 2010 11:13

haha ja annars så hade hon väl jagat ännu!!
Så fina kort, på fina vovvar!!

http://minsida-pippsan.blogspot.com

 
Värmland

Värmland

9 november 2010 15:42

Men gud vad rädd jag blev när jag läste överskriften! trodde det var nån av hundarna :O DIG kvittar det väl med ;)
Bara såååå vackra bilder ju, hösten kan vara helt underbar! Vi väntar åxå på snö=)

http://vattenhunden.wordpress.com

 
Rudi

Rudi

9 november 2010 17:04

Tjusiga ni är, brudar! Men man ska inte dra omkull mattar, det kan straffa sig i längden om dom får så ont så dom inte kan gå. Här har vi massa snö nu! Underbart!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

kusinen

9 november 2010 19:05

Vilken duktig fotograf du har blivit oh vilka vackra bilder du har på flickorna!!!!!!!!!!!!!!1

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

9 november 2010 20:01

Tänk vi har provat att skruva våran Matte också. Fast för henne slutade med att hon vart in snurrad i våra koppel. Inte allt för snällt. Vilka härliga bilder, men vi håller med om att ni måste få snö som vi. Nospussar från grabbarna i Norr

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Madeleine

Madeleine

9 november 2010 22:36

Jättefina bilder. En av mina hundar försökte jaga duvor när hon var valp. De var då större än henne. Är imponerad att du klarar av när de drar iväg i kopplet. Vet hur mina småskitar kan dra till.

http://astasdagbok.blogspot.com

 
Edith

Edith

10 november 2010 15:47

Ja ibland kan det vara rent livsfarligt att hålla i ett koppel. Hilda kan göra såna där enorma ryck ibland och hon är s t a r k som bara den. Lilla jag har inte alls såna krafter. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Anneli

Anneli

10 november 2010 19:53

Ha ha..jesus i form av en and, inte konstigt att hon såg fundersam ut:-) Vilka härliga bilder...

http://www.la-sirenitas.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annica - 9 juni 2016 06:39

Torsdagen den 26 maj gick den finaste kattastrofen sin sista rond 16 år gammal   han fick fel med sköldkörteln hypertyreoidism och alternativet skulle vara att börja medicinera honom och åka på täta veterinärkontroller för att kolla att medicinen var...

Av Annica - 28 april 2016 08:44

Ja i tisdags fyllde mitt älskade galna roliga Bollnästroll 8 år!!!! Otroligt vad åren går, men själv känner hon sig nog som en unghund...och det är väl det jag tror att hon är också      men jag minns som igår...vilken terroristvalp hon var  ...

Av Annica - 15 april 2016 06:39

Ja nu är jag trött på mina grannar...     Neeej jag skojar bara   men skulle vilja ha något plankliknande mellan gårdarna, som det är nu innan det blir grönt så retas våra hundar med varandra så man kan bli galen (galnare) jag har min ytterdörr så nä...

Av Annica - 12 april 2016 08:47

Ja idag har jag en skitlista   Nr 1: Kennelhosta som tydligen går här nu Nr 2: Hundägare som har sina hundar lösa som rusar rätt på när man kommer och går med sina egna i koppel    Nr 3 : Bajs   ...Ästher väckte mig kl 3 och skulle akut ut...då...

Av Annica - 11 april 2016 18:24

Ja nu har det gått några månader sen jag skrev något på denna sida, tänker iallafall ibland att jag ska skriva men sedan blir det inte av. I lördags var jag till Ludvika och kollade på hundutställning det var roligt fina hundar och trevligt folk at...

Presentation

Väder

Väder Smedjebacken

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards